John4S schreef:Kom op Hollanders waar blijven wij met onze Belgenmoppen, het staat nu geloof ik 100-0 voor hun

Er was een Belg bij een Nederlander op bezoek op de achtste verdieping van een flat. Toen de Belg even uit het openstaande raam keek, verloor hij zijn zakdoek, die twee meter lager aan een verroeste spijker bleef hangen. De Nederlander kwam op het idee de Belg aan zijn bretels te laten zakken, zodat deze zijn zakdoek zou kunnen pakken. Toen de Belg even later aan zijn bretels hing te bungelen begon hij ineens heel hard te lachen. Op de vraag waarom hij zo moest lachen antwoordde hij de Nederlander: "Als de bretels knappen, krijg jij ze in je gezicht!"

Een Nederlander, een Duitser en een Belg worden veroordeeld tot de elektrische stoel. Eerst de Duitser, hij gaat zitten maar er gebeurt niets en hij is weer vrij. Dan de Nederlander, daar gebeurt ook niks. Ook hij is weer vrij. Daarna moet de Belg op de stoel en hij gaat zitten. Zegt hij: "Oh, ik zie het al... de stekker zit er niet in!"

Een Belg een Nederlander en een Duitser staan bovenop een brandend flatgebouw. De Nederlander rent nog snel even naar binnen pakt een paraplu en springt. Hij landt zoals het hoort. De Duitser denkt "wat die Nederlander kan, kan ik ook", dus ook die Duitser springt en hij landt net zoals die Nederlander. Springt even later die Belg en wat denk je "splet" Belg zo goed als levenloos. Vragen die Nederlander en die Duitser "Hoe kan dat dat jij met zo'n smak op de grond terecht komt?" waarop die Belg antwoord "De paraplu's waren op toen heb ik maar een regenpak aangetrokken."

Een Belg is veroordeeld tot de doodstraf door middel van ophanging. Als hij het schavot op komt, vraagt de beul of hij nog een laatste wens heeft. "Ik geloof 't niet," zegt de Belg: "Doet u uw werk maar." De Belg moet op een krukje gaan staan en krijgt de strop om zijn nek. Dan schopt de beul het krukje onder de Belg vandaan. Meteen begint die Belg als een bezetene te kronkelen en roept met afgeknepen stem: "Wacht effe, wacht effe." De beul denkt: misschien heeft 'ie toch nog een laatste wens. Hij tilt de Belg bij zijn middel omhoog en vraagt: "Wat is er?" Zegt die Belg: "Jezus man, ik stik zowat!"

Een Belg, Amerikaan en een Nederlander werken op een wolkenkrabber en gaan aan de rand zitten lunchen. De Amerikaan zegt: "Bah! Alweer hamburger. Als dat morgen weer zo is spring ik naar beneden." De Belg zegt: "Bah! Alweer jam als dat morgen weer zo is spring ik met je mee." De Nederlander zegt: "Bah! Alweer kaas" en belooft hetzelfde. De volgende dag doet de Amerikaan zijn broodtrommel open en ja hoor hamburgers en springt. De Belg doet zijn broodtrommel open en ja hoor jam en springt ook. Met de Nederlander gaat het ook zo. Na een week komen de drie weduwen samen, zegt de Amerikaanse: "Als hij eens wat anders had gewild had hij dat moeten zeggen." De Nederlandse: "Na 20 jaar getrouwd te zijn wist ik niet dat hij niet van kaas hield." Zegt de Belgse: "Ik snap er helemaal niets van, hij maakt elke ochtend zelf zijn brood klaar."

Er was een Belg zijn dakgoot aan het verven en telkens klom hij naar beneden om zijn kwast in de verf te dopen en weer omhoog om te verven enz. Toen kwam er een Nederlander langs, hij bleef even staan kijken en zei toen: "Hé, waarom neem je die pot verf niet mee naar boven, dan hoef je niet de hele tijd omhoog en omlaag te klimmen." "Nee," zegt de Belg "dat kan niet, want dit is grondverf!"

Een Belg gaat voor het eerst parachutespringen en vraagt aan de instructeur "Hoe werkt dat nou?" "Je trekt eerst aan het rechtertouwtje en dan gaat die open." "En als die nou niet open gaat?" vraagt die Belg. "Dan trek je aan dat andere touwtje." Vraagt die Belg: "En als die ook niet open gaat?" "Dan kom je gewoon terug dan krijg je een andere parachute."

Loopt er een Belg met een varken op z'n rug. Komt ie een Nederlander tegen. "Gewonnen op de kermis?" zegt die Nederlander. "Ja!" zegt dat varken.

Komt een man bij de dokter en zegt: "Ik wil graag Belg worden." Dokter: "Dat kan wel maar het is nog een ingewikkelde en dure operatie." Man: "Maakt niets uit ik wil Belg worden." Dokter: "Oké kom morgen maar langs." De man komt de volgende dag en word geopereerd. Tijdens de operatie snijd de dokter per ongeluk een te groot stuk hersen weg. Hij denkt ik naai het maar weer dicht hij merkt er mischien toch niets van. Een paar uur later word de patiënt wakker. De dokter vraagt: "Hoe gaat het?" Waarop de man antwoord: "FRYSLAN BOPPE!"