Targa Floriaan schreef:DS: felis met deze ubercoole bak. Zou zo willen ruilen Vandaag wel even gekeken naar de RS6 plus uit 2004 bij Witmer. Ratio overheerst (voorlopig). Verbruik en onderhoud schrikken toch wel af. Las wat over defecte koppelomvormers en iets met het onderstel... Iemand hier ervaringen mee?
Yep, zelf tijdje S6 avant 2002 gehad. Koppelomvormers van de 5-v tiptronic bak niet bestand tegen koppel + 400 NM . Audi specialist bij Broek in Waterland dacht toen Hartog tuning sprak over bekend fenomeen. Schokken in aandrijflijn m.n. van de 3-4 zijn de eerste tekenen. RS van de 1e generatie vaak al problemen voor de 100k km, S6 - en vaak rondom de 150 k km.
Revisie's bij Autrans en dergelijke lopen in de duizenden €. Weet niet hoe het met de latere generaties gesteld is.
Was nog iets met de automaten; dat was (is? ben er al tijdje niet zo meer mee bezig) de discussie over het vervangen van de automatische bakolie. Zie ook audiforum discussies / verhalen.
Audi geeft / gaf aan " eenmalige / levenslange vulling" geen vervanging nodig; specialisten zeggen doen ~ per 60 k km gelijk aan de multitronic's.
Ironisch genoeg klopt het Audi verhaal - levenslange - wel als je de boel in de soep loopt....maar voldoet meestal niet aan de verwachting van de eigenaar....
Noot: laat vervanging van de bakolie wel door iemand doen die er verstand van heeft, moet volgens specifiek protocol gebeuren anders richt je er eerder nog meer schade mee aan.
Zuipt je arm zo'n V8. Mijn nieuwe A5 Sportback is gearriveerd en staat bij mijn dealer, de helft van het aantal cilinders, maar dankzij de turbo en ABT chip sneller dan de S4. En een stuk zuiniger. Na de wintersport mag ik 'm afhalen.