Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.

01 jul 2012 21:33

Tegenwoordig heeft iedereen wel een kind met een hoog IQ (en vinden we dat uiteraard ook van onszelf...):

Zo zaten die twee ouders tegenover de directeur van de school, en hij deelde ze mede:.......

"Uw kind is niet hoogbegaafd, U bent gewoon zwakbegaafd...." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(oooowhhh: dit is al pagina 8.... :popcorn: )

01 jul 2012 21:39

horn schreef:
Enguess schreef: maar wat precies begreep ik niet

dan ben jij iig door de ballotage... :mrgreen:

:ba: mag ik dan meedoen in die crisis enzo?

01 jul 2012 21:44

Ik stel voor dat we Bonnie st. Claire PF-erelid maken :cheers:

02 jul 2012 4:19

Daar drinken we op :cheers: :cheers: :cheers:

02 jul 2012 16:59

Denk dat kelly toch gaat winnen als het op erelid aan gaat komen. :mrgreen:

02 jul 2012 17:37

Die post hier dus als VM020 8) :mrgreen:

04 jul 2012 21:57

Mazzel dat aircooler hier niet mee leest :wink:

05 jul 2012 18:37

Wat een stress op die huizenmarkt (not)

Afbeelding

05 jul 2012 19:26

oke nou daar gaan we weer ! ff wachten op het antwoord van onze kenner . :mrgreen:

05 jul 2012 20:25

Ja maar Maarten: is het niet zo dat er een groot aantal onverkochte huizen boven de markt hangt? Dus is die 12% wel het hele verhaal?

05 jul 2012 21:10

Ongetijfeld niet dus zal die 1200 mrd aan waarde ook te veel zijn maar DS zijn punt blijft wel staan. Zelfs als er nog 25% vanaf gaat dan is de hypotheekschuld nog 'maar' 2/3e van de waarde van de huizen.

06 jul 2012 7:58

Als deze gegevens kloppen, dan is dat inderdaad zo. Ik wil hier niet gaan lopen "vm020-en" maar denk dat er nog flink wat lucht uit de huizenmarkt moet voordat 'ie weer gaat lopen. Op het moment lijkt de liquiditeit in de markt ver te zoeken. 40% daling in huizenprijzen is historisch gezien niet onmogelijk gebleken.

06 jul 2012 8:13

Ik denk ook dat er nog wat lucht uit moet maar 12%+40% is 52% en zo erg is het volgens mij in 1978 (ook) niet geweest.

06 jul 2012 8:19

Tja crisis in de huizemarkt, kweetniet. Probeerde van de week met een makelaar in Baarn een afspraak te maken voor een bezichtiging van een huis in de hogere prijsklasse zullen we maar zeggen. Nou meneer op zaterdag werken wij niet en ik kan alleen volgende week vrijdag om 12.15. Oh u kunt dan niet, tja jammer maar dat is toch echt de enige mogelijkheid.

Dan denk ik deze makelaar heeft het nog niet helemaal begrepen :shock:

06 jul 2012 8:53

Maarten schreef:Wat een stress op die huizenmarkt (not)

Afbeelding

De waarde van huizen is in feite niets anders dan GEBAKKEN LUCHT. Kunstmatig opgepompt dankzij hypotheekrente-aftrek, speculatie, etc.
De werkelijke waarde ligt ca. 30% lager en dat zal verder doorzetten zolang de crisis nog doorgaat. Dat de huizenbubble in NL uit elkaar spat is zeker!!! Binnen nu en 3 jr.

Keep on dreaming.

06 jul 2012 9:20

Waarzeggerij. Wat voor zin heeft het om te proberen in de toekomst te kijken. Laten we eerlijk zijn, niemand weet wat er gaat gebeuren (gelukkig maar), dus is nutteloos om erover te speculeren. Bovendien gaat iedereen achteraf toch zeggen dat ze gelijk gehad hebben, inclusief onze Trol hier.

Laten we gewoon aan het werk gaan en geld verdienen. En uiteraard van onze auto's genieten! ;)

06 jul 2012 10:01

VM020 Ik heb denk ik wel interesse in jouw huis voor die prijs :mrgreen: :mrgreen:

psst,... nog maar eentje...

06 jul 2012 10:13

Woont nog bij z'n ouders. :mrgreen:

06 jul 2012 10:27

ik heb tot nu toe weinig gemerkt van die financiele crisis, beetje broodje aap verhaal naar mijn idee.

06 jul 2012 10:46

@VM020: 0.7*1.157=810 v.s. totale schuld van 666. Maximaal 82% loan to value dus je haalt je eigen betoog onder uit.

06 jul 2012 10:50

Max 82 % loan to value, je moet wat meer jip en janneke taal gebruiken, Maarten.
Dit hebben ze in klas drie nog niet gehad :idea:

06 jul 2012 12:39

[De waarde van huizen is in feite niets anders dan GEBAKKEN LUCHT. Keep on dreaming.[/quote]

De waarde van de gemiddelde Porsche ook. Intrinsieke waarde = oud ijzer + een beetje elektronica. Zelfde geldt voor huizen: bakstenen + vloertjes + keukenapparatuur om het even eenvoudig te houden.

Waarde wordt bepaald door vraag en aanbod. Prijs die men bereid is te betalen is de waarde. Is ook één van de redenen voor de bankencrisis van 2008/9 geweest. Als activa zoals leningenportefeuilles opeens in een kwaad daglicht komen te staan en niemand wil ze meer hebben, moet je ze afwaarderen tot 0 en heb je als bank opeens een probleem. Ook al levert die portefeuille een normaal rendement op. Boekhoudregeltjes :evil:

06 jul 2012 12:45

ChrisGT schreef:ik heb tot nu toe weinig gemerkt van die financiele crisis, beetje broodje aap verhaal naar mijn idee.

Ja natuurlijk. Omdat jij er niets van merkt, is het een broodje aap verhaal... Net als moederdag en sinterklaas een verzinsel van de middenstand waarschijnlijk... :shock:

Dacht eigenlijk hetzelfde: al dat gezeur van die Haitianen over de gevolgen van die aardbeving. Is gewoon inbeelding. Heb er nl. niets van gemerkt.... :scratch:

06 jul 2012 13:04

Sinterklaas een verzinsel - nee, nou moet het niet gekker worden!!!

06 jul 2012 13:51

horn schreef:
ChrisGT schreef:ik heb tot nu toe weinig gemerkt van die financiele crisis, beetje broodje aap verhaal naar mijn idee.

Ja natuurlijk. Omdat jij er niets van merkt, is het een broodje aap verhaal... Net als moederdag en sinterklaas een verzinsel van de middenstand waarschijnlijk... :shock:

Dacht eigenlijk hetzelfde: al dat gezeur van die Haitianen over de gevolgen van die aardbeving. Is gewoon inbeelding. Heb er nl. niets van gemerkt.... :scratch:

Laat ik het zo zeggen, bij mezelf en in mijn omgeving merk ik niet dat er sprake is van 'crisis'. We zijn met zijn allen een beetje naïef bezig geweest en daar krijg je nu de rekening van. Maar zolang de autoroutes straks weer vol vakantiegangers staan, schiphol weer topdruktes krijgt en allemaal nog in Porsches kunnen rondrijden kan je toch moeilijk spreken van een crisis.
En ik verbaas me nog steeds over het feit dat iedereen denkt dat er iets heel bijzonders aan de hand is, terwijl het onvermijdelijk is dat er na jaren van (extreme) welvaart er wat jaren komen dat het wat minder is.
Om het voorbeeld over de huizenprijzen er maar bij te halen, in de jaren voor de crisis stegen de prijzen wel wat meer dan 12% in 4 jaar tijd....
Gesloten onderwerp