Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Ik heb een auto vd zaak of lease-auto en tel dit jaar

Niet bij
49
53%
Wel bij
44
47%

Totaal aantal stemmen : 93

Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak

16 mei 2012 22:41

Ik bedoelde in de huidige regeling is het bijtellen, tenzij geen gebruik prive verklaring of de ANDERE mogelijkheden die vaak worden gebruikt met bestelauto's.

Ben daarom benieuwd hoe de nieuwe plannen eruit gaan zien mbt de "busjes". Wordt wel na de zomer voordat e.e.a. uitgewerkt is begrijp ik.

17 mei 2012 0:10

Nog een hypothese om over na te denken:

Een 'iemand' heeft een auto het eerste half jaar geen administratie bijgehouden, daarna wel. In dat tweede half jaar kan hij aantonen dat hij de auto niet prive heeft gebruikt. Boekhoudkundig mag deze persoon de bijtelling over dat eerste half jaar wel bij zijn inkomen op te tellen, maar voor de tweede helft niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Rekensom: stel een auto van 40 mille, blablabla :lol:

Ik hoop dat de overheid het zelf nog gaat snappen, maar ze snappen in elk geval niet dat deze maatregel een heleboel mensen in de shit zal brengen. Niet iedereen weet namelijk van deze regels.
Wat ze wel snappen, is dat ze het volk compleet kunnen kaalplukken, zonder dat iemand zijn waffel open doet. En dat is waar het met de nieuwe regels om gaat om gaat.

17 mei 2012 7:26

Met de laatste zin sla je de spijker op de kop. Iedereen gaat het voelen en iedereen pikt het gewoon. Typisch Nederlands, klagen, klagen maar vooral niks doen :bang:

17 mei 2012 9:25

protest ronde op het binnenhof in den haag met de porsche's ?

17 mei 2012 9:39

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

17 mei 2012 10:08

steef schreef:Nog een hypothese om over na te denken:

Een 'iemand' heeft een auto het eerste half jaar geen administratie bijgehouden, daarna wel. In dat tweede half jaar kan hij aantonen dat hij de auto niet prive heeft gebruikt. Boekhoudkundig mag deze persoon de bijtelling over dat eerste half jaar wel bij zijn inkomen op te tellen, maar voor de tweede helft niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Rekensom: stel een auto van 40 mille, blablabla :lol:

Deze heb ik zelf aan de hand gehad.
Uitkomst: gewoon betalen!

Had destijds te maken met het wegvallen van de Bovag- dealerregeling en toen toch weer niet, om na een jaar toch voorgoed te verdwijnen.

Er wordt terecht gesproken over een kalenderjaar, het zou anders makkelijk zijn om je vakantie met de auto van de zaak in het ene half jaar te laten vallen en de andere helft van het jaar niet bij te tellen.

17 mei 2012 10:52

Inderdaad, enige uitzondering op die regel is volgens mij, dat je een andere auto krijgt tussendoor... Stel je reed een Polo, die je prima kon bijtellen, maar krijgt nu een A6, die je niet wilt bijtellen... Dan kon het volgens mij wel... (andersom weet ik overigens niet, dus die A6 niet bijtellen en dan vervolgens die Polo wel?!)...

17 mei 2012 11:34

Nee, je maakt een keuze per jaar, niet per auto...

17 mei 2012 11:47

Als dit doorgaat dan lever ik hem in! Ga niet 6 mille per jaar aftikken voor een leasebak. Heb een A5, wat een fijne auto is, maar rijd prive alles met de Porsche en met de Batavus :D Koop ik wel een oude S klasse en ga ik daar lekker in rondkarren tegen kilometervergoeding. Heb ik er na een jaar uit. Belachelijk plan - gebruik dat ding alleen maar voor werk en heb hem prive niet nodig.

17 mei 2012 12:54

Ik voorzie door deze regeling een vermindering aan nieuwe Audi's, BMW's en Mercedessen op de Nederlandse wegen.

17 mei 2012 16:28

T-5R uit 1995. €53 per maand bijtelling. Kan nog net ...

Afwachten hoelang de huidige youngtimer regeling nog blijft bestaan.
Laatst bijgewerkt door Rob986 op 17 mei 2012 17:13, in totaal 1 keer bewerkt.

17 mei 2012 16:30

Dat is natuurlijk wél een probleem, als die zou komen te vervallen :wink:

17 mei 2012 17:02

Als er een vlucht naar de >15 jaar oud plaats gaat vinden zal die regeling ook wel weer in het vizier komen.

17 mei 2012 17:29

Wegenbelasting is een stuk goedkoper dan bijtelling :D

17 mei 2012 20:25

Een Big Mac is nog goedkoper. Wat is je punt?

17 mei 2012 21:37

Dat zelfs wanneer de regeling er uit gaat net nog steeds een goede optie kan zijn een oude bak erbij te rijden in plaats van de leaseauto bij te tellen. Natuurlijk afhankelijk van hoeveel je prive rijdt.

17 mei 2012 21:39

Leg uit.of bedoel je een oude bak op (belaste) km vergoeding ipv een leaser?

17 mei 2012 22:24

Ik heb als toevallig "voordeel" dat mijn Audi er in Januari uit moet (einde contract). Ik twijfel nu tussen 2 alternatieven:
- een goedkopere auto die ik op 20% ga bijtellen, waarna ik dus heel veel meer prive zal gaan rijden omdat het geen variabele kosten meer zijn (eigen prive auto) maar vaste kosten;
- of een elektrieke auto op 0% (Ampera of Prius Plug In) ...

18 mei 2012 13:10

0% bijtelling vind ik nog steeds geen excuus voor een prius :puker: :mrgreen:

18 mei 2012 13:13

Karma fisker heeft ook 0% bijtelling toch...

18 mei 2012 13:17

Ewout schreef:0% bijtelling vind ik nog steeds geen excuus voor een prius :puker: :mrgreen:

+1 en zonder :mrgreen:

18 mei 2012 13:17

@Fiscalist: Die ligt dan ook wel iets beter op het netvlies dan een prius, geef toe :wink:

18 mei 2012 13:24

hey, als ik een prius tegenkom geef ik wat extra gas.... daar wil ik niet in de buurt gezien worden

18 mei 2012 13:28

Ik had er laatst nog eentje voor me die 160 reed op de linkerbaan.
Lijkt me ook in een prius niet zo goed voor het milieu, schandalig!
Gelukkig ging ie gauw voor mij aan de kant :mrgreen:

18 mei 2012 15:28

Tja, sommigen vinden het met zo'n auto nog nodig om extra op te moeten vallen.
Plaats een reactie