Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
17 feb 2022 21:34
Ook maar meteen een nieuwe helm besteld.
Maar geen idee of je dat ook werkelijk haalt volle bak sprintend met maximale ondersteuning.
In CH waarschijnlijk wel
17 feb 2022 22:08
Met het standaard kettingblad en een soepele cadans van 400-500rpm vast wel.
17 feb 2022 22:42
Levensgevaarlijk. 86 km/u op een fiets. Ik sla ff over. Succes
18 feb 2022 0:23
Cazzo Super Veloce schreef:Levociraptor besteld, Gen2. Derestricted tot 86 kmh.
We gaan het meemaken

Je gaat het niet meemaken. De helft aan snelheid halen is al moeilijk.
.
18 feb 2022 0:59
In NL niet, maar de EMTB gaat mee op vakantie natuurlijk

Ga ook het voorste kettingwiel vervangen zoals jij al schreef. Je gebruikt idd alleen de vier kleinste kettingwielen van je cassette in NL
18 feb 2022 1:03
MarkS schreef:Met het standaard kettingblad en een soepele cadans van 400-500rpm vast wel.
Das 7 keer per seconde
18 feb 2022 7:59
Als je je e-bike moet tunen om nog mee te kunnen komen met je fietsvrienden zou ik voorzichtig overwegen of het niet eens tijd wordt voor een andere hobby...
Je kunt gewoon blijven racen op Zandvoort.
https://www.ad.nl/video/productie/senioren-onderuit-op-het-nk-scootmobiel-42013
18 feb 2022 8:53
Cazzo Super Veloce schreef:Levociraptor besteld, Gen2. Derestricted tot 86 kmh.
We gaan het meemaken

Waarom zou je dat willen? Als je een mountainbike gebruikt waarvoor hij bedoeld is, dan lijkt mij 50 km/u meer dan genoeg. Als je harder wil, stap dan gewoon op de Duc (op 2 wielen, niet op 4 poten

).
18 feb 2022 9:29
horn schreef:Levensgevaarlijk. 86 km/u op een fiets. Ik sla ff over. Succes
In Frankrijk wel eens de 100 aangetikt in een afdaling, auto's, zelfs motoren inhalen

. Is wel gekkenwerk idd, moet je niet aan denken als je dan een steentje raakt of iets dergelijks.
En dat nog met blokjesremmen ook. Doe ik nu niet meer trouwens
18 feb 2022 10:28
Het lijkt erop dat je tijdens het schrijven van de post tot inkeer bent gekomen
18 feb 2022 10:40
Anne 2.7 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Levociraptor besteld, Gen2. Derestricted tot 86 kmh.
We gaan het meemaken

Waarom zou je dat willen? Als je een mountainbike gebruikt waarvoor hij bedoeld is, dan lijkt mij 50 km/u meer dan genoeg. Als je harder wil, stap dan gewoon en de Duc (op 2 wielen, niet op 4 poten

).
Omdat het kan. En omdat de Levociraptor dit nu eenmaal biedt. Beetje als een Porsche die 320 kmh haalt, heb je ook nix aan in NL, maar is wel leuk aan de bar.
De Duc op 4 poten is zeker niet zo snel, die is nog luier dan zn baasje
18 feb 2022 10:40

Zo lang je nog competitief bent ben je nog niet dood.
18 feb 2022 11:54
Een Turbo Levo tunen is geen tunen, het is de voor NL geprogrammeerde begrenzing voor de gek houden die voor de NL markt nodig is om als fiets te mogen worden verkocht. Daarboven wordt het een bromfiets voor de wet. In veel landen is een e-MTB dus niet begrensd.
Je kunt het theoretische punt van einde begrenzing van 25km/h naar een andere waarde zetten door de begrenzing te omzeilen door een klein printplaatje te monteren tussen de software en hulpmotor.
Daarna hou je boven de 25km/h trap ondersteuning, maakt niet uit tot hoe hard want die hoge theoretische snelheden zijn niet te halen voor de gewone man.
Bedenk dat als je echt die 86 zou willen halen dat dit te vergelijken is met 70km/h proberen te halen op een gewone MTB op een vlak fietspad. Niemand (hier) kan dat. Theoretisch wel want ook een gewone MTB is niet begrensd. De enige echte begrenzing ben je zelf, net als bij de E-MTB.
18 feb 2022 12:56
Nu heb ik me zelf er voor m’n aanstaande Trek Rail ook wel in verdiept. Maar ik begin er nog even niet aan zo lang m’n Bosch motor in de garantie zit. Eerste jaar dus. Daarbij valt het met de huidige anti tamper software op de Bosch ook sneller op als je de ondersteuningsnelheid boven de 35kmu afstelt. De tuners (oa volspeed) zelf raden nu ook af om snelheid boven de 35kmu af te stellen. En om de fiets eerst zonder tuningssoftware te rijden. Dat zal misschien bij de Levo allemaal niet opgaan, andere motor en zo, maar die motor lees ik op mtb fora toch ook wel de nodige probleemverhalen over. Eigenaren die binnen een jaar al aan hun 2e of 3e motor toe zijn. Of zijn die problemen inmiddels verholpen?
18 feb 2022 13:58
Levociraptor is undetectable, heb ik begrepen.
18 feb 2022 15:37
Bij Bosch is het ook zo dat als je hem verwijdert voordat je de fiets naar je lbs brengt hij niet gedetecteerd kan worden. Echter als de motor bij een garantie claim teruggestuurd wordt naar Bosch kunnen die wel zien dat de fiets (met ondersteuning) is gebruikt boven de toegestane 25kmu. Kwestie van uitlezen. Dat is reden om claim onder garantie af te wijzen. Volspeed raadt bijvoorbeeld ook aan om na installatie van de chip geen motorupdates meer uit te laten voeren.
18 feb 2022 16:44
Jij hebt je goed ingelezen. Ik heb gewoon 1 van de 2 XLMTBs die te koop stond in NL opgehaald. Niet bij de LBS, maar 200km verderop in Borculo
18 feb 2022 17:59
200 km, da’s dik twee uur fietsen dus
18 feb 2022 18:00
2,5 uur met de Tesla
Dat Borculo ligt diep in de binnenlanden van de Achterhoek.
18 feb 2022 18:26
Ja maar je had het, met 86 km/u, in 2 uur en 20 minuten kunnen fietsen.
Maar ja als je grappen moet uitleggen zijn ze eigenlijk niet leuk meer.
18 feb 2022 21:15
Cazzo Super Veloce schreef:Jij hebt je goed ingelezen. Ik heb gewoon 1 van de 2 XLMTBs die te koop stond in NL opgehaald. Niet bij de LBS, maar 200km verderop in Borculo

Als je wilt fietsen loont doortastend optreden wel. Bestellen betekent vaak lang wachten en uitstel.
Heb gelukkig twee mooie mtb’s waarmee we al goed uit de voeten kunnen. Net vandaag gehoord dat de Rail niet deze maar volgend maand wordt verwacht. Is nog te overzien …
18 feb 2022 22:09
Mooie foto, mooie fiets! Heb je deze kleur Rail 7 besteld? Stoere Enduro!
.
19 feb 2022 0:52
Exact deze uitvoering en kleur idd. Is ook wel een hele gave foto/omgeving. Van een andere Rail owner uit Nieuw-Zeeland (Facebook groep). Ik zal op de route Nijmegen/Groesbeek proberen een mooie foto te maken, nu eerst de fiets nog.
19 feb 2022 23:26
Ben ook wel benieuwd naar jullie mtb’s. We wonen hier direct aan de mtb routes van het Rijk van Nijmegen, dus vanuit de voordeur meteen de routes van Nijmegen, Groesbeek en Mook op. Ook Reichswald. Echt ideaal. Voornemen is dit jaar wat meer andere routes in Nederland te verkennen. Hier onze huidige stal:
X Caliber 7

Supercaliber 9.8 XT

Op dit moment nog een Rail 7 en een Top Fuel 9.8 XT in bestelling. (fingers crossed)
Domane SL5 voor op de weg.

Sinds kort gebruik ik een oude Trek FX 7.4 hybride op een Tacx Flow Smart indoor trainer met Zwift. Nooit eerder gedaan maar ook erg leuk.
19 feb 2022 23:39
Jij hebt dus iets met Trek. Mooi spul. Naast wát iemand heeft is het ook leuk te weten waarom dan dát merk en model.
.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.