Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 12:48



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona

En wie hebben ze daar precies mee? Ik vind het een tandeloze leeuw die brult. “Prima, als je niet in gesprek wil, schorten we alles op. Zitten er overtreders op je terras? Alsjeblieft, €4500 boete”. En succes ermee. Ik vind het opschorten van een gesprek een ongelofelijk zwaktebod. Terwijl de nood echt hoog is, en ik ook vind dat die 1,5 meter op terrassen weg kan. Maar zo onderhandel je niet. Imho.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 jun 2020 16:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Corona
In het politieke landschap is het weglopen van de onderhandelingstafel van een zeer gerespecteerde organisatie zoals de KHN een behoorlijk "ernstig" signaal die alles behalve een vergelijking met een tandeloze leeuw die brult is. Vanaf dichtbij zie ik de ellende die horeca ondernemers moeten doorstaan die met deze (inmiddels) niet echt meer nodige 1,5 meter regel geen kant op kunnen.
We zullen van de week gaan meemaken of men in den Haag dit lichtjes gaat opnemen of niet.


21 jun 2020 17:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Ik ook Alfred. Vandaar dat ik ook schrijf de dat nood hoog is. En hoop voor alle horecamensen en vooral voor een aantal in mijn directe kennissenkring dat het snel opgelost wordt.
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat KHN iets gedaan wil krijgen. En nauwelijks tot geen leverage heeft. Dus weglopen in dit geval niet de beste optie is wat mij betreft. Omdat de andere partij zijn schouders zal ophalen en door zal gaan tot de orde van de dag.
Dat de onderhandelingstafel verlaten in voorkomende gevallen een goede tactiek is, ben ik met je eens. Alleen in dit geval waag ik dat ten zeerste te betwijfelen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 jun 2020 17:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Corona
Daarom schreef ik ook "We zullen van de week gaan meemaken of men in den Haag dit lichtjes gaat opnemen of niet."


21 jun 2020 17:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Ik hoop van harte met je mee :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 jun 2020 17:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Het zal toch niet zo zijn dat onze Steef en Redriver het eigenlijk niet zo verkeerd zien? :shock:
Ik begin te kantelen, zit op de helft....
Ik heb die Spoedwet even bekeken met ongeveer 85 pagina's, tja, als dat er door heen gejast wordt,pfffff.


21 jun 2020 17:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
alvin01 schreef:
Het zal toch niet zo zijn dat onze Steef en Redriver het eigenlijk niet zo verkeerd zien? :shock:
Ik begin te kantelen, zit op de helft....
Ik heb die Spoedwet even bekeken met ongeveer 85 pagina's, tja, als dat er door heen gejast wordt,pfffff.


Al neem ik je opmerking deels niet serieus; het gaat mij om het uitwisselen van argumenten, aandragen van (bij voorkeur) onderbouwde theorieen, delen van (nieuwe) kennis en inzichten (al dan niet zelf opgedaan) en zo te komen tot een samenspel van meningen zonder elkaar daarbij pesoonlijk aan te vallen. Wie er gelijk heeft zal de tijd leren maar interesseert mij niet in deze. Hopelijk was het voor iedereen een fijn weekend :thumleft:


21 jun 2020 18:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Waarvan akte.... :wink:


21 jun 2020 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
redriver schreef:
alvin01 schreef:
Het zal toch niet zo zijn dat onze Steef en Redriver het eigenlijk niet zo verkeerd zien? :shock:
Ik begin te kantelen, zit op de helft....

Al neem ik je opmerking deels niet serieus; het gaat mij om het uitwisselen van argumenten, aandragen van (bij voorkeur) onderbouwde theorieen, delen van (nieuwe) kennis en inzichten (al dan niet zelf opgedaan) en zo te komen tot een samenspel van meningen zonder elkaar daarbij pesoonlijk aan te vallen. Wie er gelijk heeft zal de tijd leren maar interesseert mij niet in deze. Hopelijk was het voor iedereen een fijn weekend :thumleft:

"zonder elkaar daarbij pesoonlijk aan te vallen" ... helaas gebeurt dat hier wel degelijk en zelfs onder de gordel (imho).
Wat echter een goed samenspel van meningen (waar velen zich in zouden kunnen vinden) mogelijk zou maken is de informatie neutraal aandragen zonder het betuttelende omhulsel dat er steeds omheen zit.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


21 jun 2020 22:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
C’est le tone qui fait la musique.

Zie op andere platformen hele nuttige en verhelderende discussie over corona en de maatregelen. Verrassend dat Porsche mensen (waarvan ik in de regel verwacht dat het weldenkende onderlegde mensen zijn) dat niet kunnen realiseren.

Mijn mening (on topic):
In de beginperiode is besluitvorming gebaseerd op het weinige dat we (wetenschappelijk) konden onderbouwen en verwachtten. Daar had ik toen volledig begrip voor en vrede mee.
Inmiddels begrijp ik niet goed waarom ‘voortschreidend inzicht’ niet of nauwelijks wordt toegepast. Als de ervaring (die we inmiddels wat meer met dit virus hebben) leert dat de kans op besmetting buitenshuis nihil is, dat gezonden mensen onder de 50 nauwelijks kans hebben op besmetting, dat de capaciteit op IC’s ruim voldoende is, dat de kans dat er daadwerkelijk een tweede golf ontstaat nauwelijks aanwezig is, waarom worden de maatregelen niet aangepast.

1 op de 10.000 mensen heeft Corona. Als er dus 5000 mensen op de Dam waren (even voor de rekensom) is de kans 50% dat er überhaupt een besmet iemand rondliep in die menigte... wat mij betreft kunnen deze ervaringen en onderbouwde theorieën wel sneller vertaald worden in aanpassing van maatregelen. Waardoor de economie weer sneller opstart.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2020 7:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
....mmmmmaar dat gebeurt dus niet :shock:

In plaats daarvan worden demonstranten tégen de lockdown gruwelijk behandeld. Óók ouderen worden met stokken geslagen. Diverse beelden laten dit al zien. Is dít Nederland?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 jun 2020 7:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Corona
Dat gebeurd bij elk ME optreden waar je met je nieuwschierige hoofd vooraan wilt staan, nadat de ME meerdere keren waarschuwt om naar huis te gaan. Ja ook als zielig oud (nieuwsgierig) vrouwtje. Niks met dit topic te maken. :popcorn:


22 jun 2020 8:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Alleen jongeren slaan is ook discriminatie :mrgreen:
Geen medelijden met bejaarden bewust die in de weg lopen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 jun 2020 8:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
horn schreef:
dat de kans dat er daadwerkelijk een tweede golf ontstaat nauwelijks aanwezig is


Volgens mij is dit juist de enige reden dat er nog beperkingen zijn. De kans op een tweede golf is best groot alleen weet niemand hoe groot.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 jun 2020 8:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
steef schreef:
....mmmmmaar dat gebeurt dus niet :shock:

In plaats daarvan worden demonstranten tégen de lockdown gruwelijk behandeld. Óók ouderen worden met stokken geslagen. Diverse beelden laten dit al zien. Is dít Nederland?

Heb je hem weer. "In plaats daarvan". Jazeker. Rutte heeft besloten de maatregelen niet aan te passen en daarom 'in plaats daarvan' de politie opdracht gegeven om alle bejaarden in elkaar te slaan.

Deze wijze van communiceren is nou precies de reden dat ik me niet in jullie verhalen kan vinden. Het wordt nooit op een normale wijze gecommuniceerd maar altijd óf op een Calimero-achtige wijze of op een schreeuwerige verongelijkte toon. Werkt - voor mij dan toch in ieder geval - niet.

Als je zit hoe de laatste weken mensen zich in demonstraties misdragen, kan ik me prima vinden in ingrijpen. Ik vind toch al dat er in Nederland veel te soft ingegrepen wordt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2020 9:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Onzin Horn, op de Dam hadden ze op dezelfde wijze moeten ingrijpen. Als demonstreren een recht is, dan wordt er wel degelijk met 2 maten gemeten.
Het ene recht is wel van toepassing, het andere niet??? Leg dat maar uit aan de oudere demonstranten die in geen enkel opzicht een gevaar vormden, maar wel met harde hand weggedreven worden. Op dat moment is er sprake van een politiestaat.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 jun 2020 9:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
In Amsterdam hadden ze inderdaad moeten ingrijpen. Zie mijn bericht van gisteren. Wat mij betreft moet Halsema weg ivm dat geblunder. Maar het feit dat ze in Amsterdam NIET hebben ingegrepen is geen reden om dan 'maar niet meer in te grijpen'. Voortschrijdend inzicht. Leren van je fouten. En aanpassen.

Overigens greep de ME gisteren in Den Haag pas in na ettelijke waarschuwingen plus nadat die hooligans het gevecht aan gingen. In Amsterdam was de sfeer heel anders (wellicht overigens ook omdat er geen ME was).

Maar je klinkt net of ze toevallig passerende bejaarden met een rollator met een waterkanon hebben weggeblazen. Deze mensen is meermaals verzocht te verdwijnen. Vervolgens komen die hooligans erbij en slaat de vlam in de pan. Deze gasten kwamen alleen maar om te rellen. Als goedbedoelende oudere moet je op zo'n moment gewoon maken dat je wegkomt. Blijf je nieuwsgierig hangen kan je inderdaad een gummiknuppel in je nek krijgen. Eigen schuld, dikke bult.

Citaat:
De actiegroep Virus Waanzin protesteerde zondag op het Malieveld in Den Haag tegen de coronamaatregelen van het kabinet. Het protest werd eerst verboden, maar uiteindelijk besloot burgemeester Remkes de demonstratie toe te staan mits voldoende afstand gehouden kon worden en de demonstratie tussen 13:00 uur en 13:30 uur gehouden werd.

Na 13:30 uur bleven mensen toch hangen op het terrein en nam het aantal demonstranten toe. Toen supporters van verschillende voetbalclubs op het Malieveld gezien waren, werd het onrustig. De Mobiele Eenheid voerde meerdere charges uit en waterkanonnen werden ingezet tegen betogers. Uiteindelijk hield de politie ongeveer vierhonderd mensen aan.


Zielige ouderen... :shock:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2020 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Er stond nog een nagenoeg kale “bejaarde” links in beeld die nu net van de foto afvalt. In gevechtshouding.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 jun 2020 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
horn schreef:
Maar je klinkt net of ze toevallig passerende bejaarden met een rollator met een waterkanon hebben weggeblazen. Deze mensen is meermaals verzocht te verdwijnen. Vervolgens komen die hooligans erbij en slaat de vlam in de pan. Deze gasten kwamen alleen maar om te rellen. Als goedbedoelende oudere moet je op zo'n moment gewoon maken dat je wegkomt. Blijf je nieuwsgierig hangen kan je inderdaad een gummiknuppel in je nek krijgen. Eigen schuld, dikke bult.



En daarin voorziet NPO dan ook niet om de realiteit te tonen: er gaan momenteel heel andere beelden over het net! :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 jun 2020 10:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
horn schreef:
C’est le tone qui fait la musique.

Zie op andere platformen hele nuttige en verhelderende discussie over corona en de maatregelen. Verrassend dat Porsche mensen (waarvan ik in de regel verwacht dat het weldenkende onderlegde mensen zijn) dat niet kunnen realiseren.

Mijn mening (on topic):
In de beginperiode is besluitvorming gebaseerd op het weinige dat we (wetenschappelijk) konden onderbouwen en verwachtten. Daar had ik toen volledig begrip voor en vrede mee.
Inmiddels begrijp ik niet goed waarom ‘voortschreidend inzicht’ niet of nauwelijks wordt toegepast. Als de ervaring (die we inmiddels wat meer met dit virus hebben) leert dat de kans op besmetting buitenshuis nihil is, dat gezonden mensen onder de 50 nauwelijks kans hebben op besmetting, dat de capaciteit op IC’s ruim voldoende is, dat de kans dat er daadwerkelijk een tweede golf ontstaat nauwelijks aanwezig is, waarom worden de maatregelen niet aangepast.

1 op de 10.000 mensen heeft Corona. Als er dus 5000 mensen op de Dam waren (even voor de rekensom) is de kans 50% dat er überhaupt een besmet iemand rondliep in die menigte... wat mij betreft kunnen deze ervaringen en onderbouwde theorieën wel sneller vertaald worden in aanpassing van maatregelen. Waardoor de economie weer sneller opstart.


Helemaal met je eens Horn. Misschien heeft dit er wel iets mee te maken ;

De 'pandemie' psyop voor totalitaire controle (met Karel van Wolferen) | Compendium Pandemonium

https://youtu.be/ZiYJKFdXdVE


Laatst bijgewerkt door redriver op 22 jun 2020 10:43, in totaal 1 keer bewerkt.



22 jun 2020 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
horn schreef:
In Amsterdam hadden ze inderdaad moeten ingrijpen. Zie mijn bericht van gisteren. Wat mij betreft moet Halsema weg ivm dat geblunder. Maar het feit dat ze in Amsterdam NIET hebben ingegrepen is geen reden om dan 'maar niet meer in te grijpen'. Voortschrijdend inzicht. Leren van je fouten. En aanpassen.
Maar je klinkt net of ze toevallig passerende bejaarden met een rollator met een waterkanon hebben weggeblazen. Deze mensen is meermaals verzocht te verdwijnen. Vervolgens komen die hooligans erbij en slaat de vlam in de pan. Deze gasten kwamen alleen maar om te rellen. Als goedbedoelende oudere moet je op zo'n moment gewoon maken dat je wegkomt. Blijf je nieuwsgierig hangen kan je inderdaad een gummiknuppel in je nek krijgen. Eigen schuld, dikke bult.

Na 13:30 uur bleven mensen toch hangen op het terrein en nam het aantal demonstranten toe. Toen supporters van verschillende voetbalclubs op het Malieveld gezien waren, werd het onrustig. De Mobiele Eenheid voerde meerdere charges uit en waterkanonnen werden ingezet tegen betogers. Uiteindelijk hield de politie ongeveer vierhonderd mensen aan.


Twee zaken:
1) Hetgene mij het meeste voor de borst stoot is dat op zowat elke demonstratie hooligans en knokploegen opdagen om onder het mom van de demonstratie amok te maken, de boel kort en klein te slaan en zelf beginnen plunderen. En de reden zoeken in de lange lockdown om het op frustratie te ankeren is heel erg makkelijk. Tijdens de lockdown zijn de hersenen van de mensen verdampt of zo en is goed fatsoen plots niet meer beschikbaar. Bullshit, die amokmakers mogen ze voor mijn part in mekaar rammen tot ze dat gedrag niet meer durven vertonen.
2) Volwassenen en zeker ouderen moeten beseffen dat, als ze uitdagen, ze klappen kunnen krijgen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


22 jun 2020 10:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
MarkS schreef:
Er stond nog een nagenoeg kale “bejaarde” links in beeld die nu net van de foto afvalt. In gevechtshouding.

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2020 12:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
steef schreef:
horn schreef:
Maar je klinkt net of ze toevallig passerende bejaarden met een rollator met een waterkanon hebben weggeblazen. Deze mensen is meermaals verzocht te verdwijnen. Vervolgens komen die hooligans erbij en slaat de vlam in de pan. Deze gasten kwamen alleen maar om te rellen. Als goedbedoelende oudere moet je op zo'n moment gewoon maken dat je wegkomt. Blijf je nieuwsgierig hangen kan je inderdaad een gummiknuppel in je nek krijgen. Eigen schuld, dikke bult.


En daarin voorziet NPO dan ook niet om de realiteit te tonen: er gaan momenteel heel andere beelden over het net! :wink:

Beelden waarin ME'ers zo maar zonder reden bejaarden in elkaar rossen? Ik ben echt benieuwd want ik heb ernaar gezocht toen ik bovenstaande foto zocht. Als dat inderdaad zo is: schande! Maar ik moet het nog zien.

ME'ers komen in de regel niet opdraven om de wachtrijen bij de Python in de Efteling in bedwang te houden. Als weldenkend mens maak je dat je wegkomt als de ME'ers komen. Als je als nieuwsgierige oudere / relbejaarde / rebelfossiel toch graag op de eerste rij wil staan, loop je zelf een risico.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2020 12:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Precies, met de gewone politieagenten kun je in de meeste gevallen nog een gesprek aangaan als je je normaal gedraagt.
Als de ME komt is die fase voorbij en weet je dat er klappen gaan vallen.
Als je hier geen zin in hebt moet je wegwezen.


22 jun 2020 12:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Heeft toch helemaal geen zin deze discussie?
Steef ziet alleen wat hij wil zien; arme onschuldige burgers die genaaid/in elkaar geslagen worden door de overheid.
Als je niet verder wilt kijken dan dat houdt het op.
Maar stiekem weet Steef ook wel beter. Hij doet hetzelfde als zijn idool TB; alles versimpelen en niet naar context kijken. Daarmee hoopt hij zijn doel (wat dat dan ook is) te bereiken.
In het geval van TB is dat (simpele)zieltjes winnen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 jun 2020 12:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neptukker, smartbart


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.