Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 mei 2024 12:52



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
En jullie hebben het allemaal over korte termijn bijwerkingen. Meer is namelijk nog niet bekend.


Uiteraard, concrete ervaringen bestaan alleen uit korte termijn ervaringen. Maar qua lange termijn zijn er wel voorspellingen, alleen blijven dat (zowel positief als negatief) voor nu slechts aannames.

Maar anders gezegd; de lange termijn bijwerkingen van vaccinatie zijn op dit moment nog altijd 0%, dus ik ga ervoor! :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


01 jun 2021 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hoe ga je überhaupt lange termijn effecten kunnen toeschrijven aan een vaccin als dat voor bijwerkingen op korte termijn al zo lastig is.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 jun 2021 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat zegt de advocaat van Pfizer. :popcorn:

Paar posts hierboven werd ook verwezen naar schadevergoedingen als gevolg van vaccinates tegen de Mexicaanse griep. Daar zijn lange termijn bijwerkingen bewezen.
En zo zijn er meer voorbeelden geweest van auto immuun storingen. Het gebeurd niet vaak, maar kunnen wel heel ernstige gevolgen hebben.

In dit geval zijn de farmaceuten contractueel volledig vrijgelsteld van elke verantwoordelijkheid. Buiten imago schade ondervinden ze geen schade van eventuele gevolgen. Omzet is het enige wat telt in die buisiness. Daar moet de overheid wel goed over nadenken. Zeker bij groepen zoals kinderen, die helemaal niks van covid te vrezen hebben.


01 jun 2021 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik snap je punt hoor maar omzet is zeker het enige dat telt. Dat is namelijk precies wat er ook aan hen is gevraagd toch? Snel en genoeg vaccins. Anders is het ook (weer) niet goed. Jij doet nog steeds alsof we die pandemieën in het leven hebben geroepen voor die farmaceuten om wist te kunnen maken en niet anders om.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 jun 2021 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nee dat zou wel heel ver gaan, ben geen wappie :lol: . Dat het nu onnodig lang gerekt wordt, dat zie ik wel gebeuren.

Maar wat betreft bestaande medicatie? In India bijvoorbeeld hebben ze de situatie weer volledig onder controle, >80% minder besmettingen door het massaal inzetten van Ivermectine. India heeft de WHO nu aangeklaagd voor het ontraden van deze medicatie voor de genezing van covid. Meer landen doen het zo, met goede resultaten.
Artsen zoals Peter McCullough toonde vorig jaar al aan dat hij covid kon genezen met bestaande medicatie. Zie dat betoog van hem in de senaat van Texas.

Wat zit hier achter?
De vaccins zijn onder een noodprocedure goedgekeurd. 1 van de vereisten om dit te kunnen doen is dat er geen bestaande medicatie beschikbaar mag zijn. En de WHO verbiedt Ivermectine, en maakt zo de weg vrij voor de nieuwe vaccins. Al het onderzoek naar medicatie is gestopt, alle publicaties gecencureerd ect.
Deze beslissing heeft voor honderd duizenden onnodige slachtoffers gezorgd.

Wat als dit door druk vanuit de industrie tot stand gekomen is?


01 jun 2021 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Geen idee waar jij je informatie vandaan haalt (of misschien ook wel helaas) maar ik zou me nog even heel goed inlezen in de werkelijke situatie in India vandaag de dag...

En die Peter McCullough?

Toppertje:

https://factcheck.afp.com/us-cardiologi ... accination


01 jun 2021 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
200 besmettinge op 100.000 las ik vandaag, wij zitten nog op 1000, en hier is de druk er ook wel van af.

En dat fact checken, klinkt leuk, maar bedrijfje wat dat voor facebook deed, werd betaald door de farma industrie. Dat heet propaganda.


01 jun 2021 16:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Olaf schreef:
GhostRider schreef:
Vrijdag die spuit erin en knuffelen maar! :mrgreen:


Toch wel fijn dat je er een smiley bij zet om de nuance van je opmerking aan te geven. Genoeg gevaccineerden die nu denken zonder mondkapje in de rondte kunnen gaan lopen waar dat wel gevraagd wordt, of die inderdaad gaan knuffelen, omdat ze (denken dat ze) zelf niet meer ziek kunnen worden ... maar vergeten dat ze het virus (voor zover bekend) nog wel over kunnen dragen ....

GhostRider schreef:
Vind ‘t sowieso geen discussies voor een autoforum maar das een ander verhaal.


Eens, maar dat is nu weer de charme van het Porscheforum, waar over (bijna) alles gepraat kan en mag worden :wink:


Jaaa. Dat knuffelen.... na vaccinatie kun je nog steeds drager zijn en iemand aansteken. Dus dat knuffelen blijft een dingetje van wederzijds risico inschatten en accepteren. Maar dat was het voor het vaccineren ook al. M’n ouwe lui.... maar even voorzichtig.... een goede vriendin.... ehhhh.... :wink:

En yep. Al jaren een algemene babbelbox hier. Idd deel van de charme. Dat gaat op veel fora anders en die zijn daarmee niet meteen gezelliger.

Hoor waar ik vandaan kom best veel twijfelaars, maar het stadje staat wel zelfs boven Volendam en Amsterdam wat drugsgebruik betreft. Nooit begrepen, zowel dat gebruik als dat getwijfel in relatie tot het gebruik. Maargoed. Ieder z’n ding. Hoop alleen niet dat m’n ouwe lui er aan onderdoor gaan omdat zij risicogroep zijn en degene die ze aanstak twijfelde over een prikje.... enough 4 now. Ga weer lekker lurken in de andere topics. :smile:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


01 jun 2021 16:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Driving Fun heeft ook een goed en trending Corona topic trouwens. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 jun 2021 19:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
Dat zegt de advocaat van Pfizer. :popcorn:

Paar posts hierboven werd ook verwezen naar schadevergoedingen als gevolg van vaccinates tegen de Mexicaanse griep. Daar zijn lange termijn bijwerkingen bewezen.
En zo zijn er meer voorbeelden geweest van auto immuun storingen. Het gebeurd niet vaak, maar kunnen wel heel ernstige gevolgen hebben.

In dit geval zijn de farmaceuten contractueel volledig vrijgelsteld van elke verantwoordelijkheid. Buiten imago schade ondervinden ze geen schade van eventuele gevolgen. Omzet is het enige wat telt in die buisiness. Daar moet de overheid wel goed over nadenken. Zeker bij groepen zoals kinderen, die helemaal niks van covid te vrezen hebben.


Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat je als ouder je kind laat inenten met een voorlopig goedgekeurd ( en daarmee experimenteel ?) vaccin. Maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.


02 jun 2021 6:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
GhostRider schreef:
Hoop alleen niet dat m’n ouwe lui er aan onderdoor gaan omdat zij risicogroep zijn en degene die ze aanstak twijfelde over een prikje....

Dit begrijp ik dus niet: als ze gevaccineerd zijn, lopen ze toch geen gevaar meer? Waarom dan ongevaccineerden de schuld in de schoenen proberen te schuiven? :roll:
Kwetsbaren vaccineren, niet kwetsbaren niet vaccineren, dus al helemaal geen kinderen. Simpel en doeltreffend.
Zijn we softenon al weer vergeten? De covidvaccins kunnen ook een dergelijk schandaal veroorzaken, we weten het niet, en ik zou het risico als jongere zeker niet willen nemen. En als ouder leg ik dat mijn kids dan ook duidelijk uit.
De farmaceutische industrie is werkelijk een schandalige bedrijfstak, die niets vanuit humaan oogpunt ontwikkeld. Kunnen ze er niet genoeg aan verdienen, dan worden onderzoeken zonder meer gestopt.
Ik vernam dat Bruno Bruins hard op weg was om deze bedrijfstak onder de loep te nemen, en zelfs maatregelen wilde nemen tegen deze industrie, aan banden leggen. Daarom geloof ik niets van dat toneelstuk, waar hij onwel werd. Ofwel hij moest het veld ruimen, ofwel heeft hij dit zelf zo gespeeld. Misschien werd het hem teveel, te heet onder de voeten. Misschien wilde hij niet meewerken aan deze hele klucht. Misschien was de beste man een zeer integer en principieel persoon, en die willen ze sowieso niet in de politiek. In elk geval heeft hij niet erg zijn best gedaan om weer aan het werk te gaan. :!:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jun 2021 8:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
GhostRider schreef:
Hoop alleen niet dat m’n ouwe lui er aan onderdoor gaan omdat zij risicogroep zijn en degene die ze aanstak twijfelde over een prikje....

Dit begrijp ik dus niet: als ze gevaccineerd zijn, lopen ze toch geen gevaar meer? :!:


Apart dat voor iemand die pretendeert het allemaal zo goed te weten je vrij elementaire zaken dan weer niet begrijpt (of wil begrijpen?).
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 jun 2021 8:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
En weer een opmerkelijke draai van Steef - die eerder nog wist te waarschuwen dat een vaccinatie geen garanties biedt (terecht, overigens). Maar nu dus kennelijk wel.
En dan Softenon - het welbekende vaccin :roll: uit de jaren 60. Geweldige vergelijking. Briljant.

Ik vind je bijdragen over Porsches en auto’s altijd interessant.

Maar in dit draadje ben je moeilijk te volgen.


02 jun 2021 8:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Steef, zet je aluhoedje eens af.

Ben t met je eens dat farmaceuten boeven zijn, bij wat daar wordt verdiend steken banken bleek af.
En ook in de vergelijking met Softenon kan ik je nog volgen, al is de medische wetenschap nu wel 60 jaar verder.

Maar met dat Bruins-verhaal maak je jezelf volslagen belachelijk.
Omtzigt is zeker ook door aliens ontvoerd, en Rutte is eigenlijk een robot.
Kom op zeg...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


Laatst bijgewerkt door Targa Floriaan op 02 jun 2021 9:27, in totaal 1 keer bewerkt.



02 jun 2021 9:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
En dan dat verhaal over Bruins...
Ik ben blij dat ik niet zo in het leven sta.
(O, Floriaan was me voor)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 jun 2021 9:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat is inderdaad jammer ja. Die Bruins had zeker wel een goede agenda, doodzonde dat die man omgevallen is. Nu zitten we met die schoolmeester.


02 jun 2021 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Apart dat voor iemand die pretendeert het allemaal zo goed te weten je vrij elementaire zaken dan weer niet begrijpt (of wil begrijpen?).

Of jullie begrijpen er helemaal niets van. Of ben je na vaccinatie bang dat je door een puber of kleinzoon het leven laat?

@Enguess: jij snapt het ook niet, jullie zouden het snappen, dus wil je dat iedereen zich laat vaccineren. Dat is dus je goed recht. Maar ik sta nog steeds niet achter vaccinatie voor mezelf.
Ben jij gevaccineerd, dan heb je toch geen last meer van mij? Waarom zou je je anders laten vaccineren?

Over Bruins is genoeg te vinden van de afgelopen jaren. Wat ik beweer is slechts een theorie (mijn theorie, want ik heb hier verder nog nooit niemand over gehoord).
Zomaar 1 voorbeeld:
https://farmaactueel.nl/nieuws/farmaceu ... er-bruins/
Hier leesbaar uitgelegd:
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... te-nagelen

Dus zo gek is mijn 'theorie' niet. En bizar dat er überhaupt wordt gesproken om kinderen te vaccineren!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jun 2021 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De hele wereld is gek … behalve Steef.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 jun 2021 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
“Willem Engel heeft vorig jaar 50.000 euro aan donaties, die hij via zijn actiegroep Viruswaarheid had ontvangen, gebruikt om in privé de aankoop van een stuk grond in Spanje te financieren. Dat blijkt uit informatie van ING, die de zakelijke rekening van Viruswaarheid om die reden blokkeerde eerder dit jaar. De rechter oordeelt nu dat die maatregel van ING te ver ging, maar is wel kritisch op de handelswijze van Engel.”

https://www.ad.nl/economie/ing-willem-e ... ~a5ee7fdf/

“Voormalig gemeenteambtenaar Sywert van Lienden, die altijd zei dat hij tijdens de coronacrisis ‘om niet’ mondkapjes veiligstelde voor Nederland, blijkt daarmee fors te hebben verdiend aan de handel in beschermingsmiddelen. Van Lienden weigerde daarover wekenlang duidelijkheid te verschaffen.

Uit gegevens van de Kamer van Koophandel blijkt dat Van Lienden in december 2020 een zogenoemde commanditaire vennootschap heeft opgericht, een bedrijfsvorm die het mogelijk maakt om minimale openheid te bieden over vermogen. Daarin is 9 miljoen gedeponeerd. Zijn twee compagnons hebben ieder ook nog eens minstens 5,7- en 5,4 miljoen euro verdiend.”

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b112ca69/
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 jun 2021 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ja niet alleen OMT lid Jan Kluytmans wordt beter van deze crisis, ook onze nationale wappie :bang:

FTM heeft ook een goed stuk geschreven over van Lienden. Niet te vookomen dit soort praktijken. Van dit soort verhalen gaan er nog meer komen, als je ziet wat voor volk er ingeschreven heeft op contracten voor dat grootschalige testen, je houd je hart vast. Internet ondernemers, handelaren, mensen uit de evenementenbranche. 0,0 medische achtergrond.


02 jun 2021 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
In Duitsland zelfde soort verhaal. En omwille van de privacy mag niet worden geregistreerd wie zich laat testen. De ondernemers mogen zelf opgeven hoeveel tests ze hebben uitgevoerd. Voor 18 euro per test :mrgreen:

https://nos.nl/artikel/2383089-testgate-duitsland-onderzoekt-fraude-door-corona-testcentra
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 jun 2021 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
@Steef: als iedereen zo zou redeneren als jij, zou niemand
zich laten vaccineren, 'want de ander is toch gevaccineerd'.
Na vaccinatie ben je niet immuun, maar veel minder vatbaar voor, en minder ziek bij besmetting.
Dat jij er geen moeite mee hebt om zelf besmet (en mogelijk doodziek) te worden, is jouw keuze.
Maar dat je daarmee ook voor lief neemt dat de kans dat je anderen besmet groter is, en dat je mogelijk een beroep moet doen op intensieve zorg (wat met vaccinatie niet zo zou zijn), is volgens mij waar de meesten hier moeite mee hebben.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 jun 2021 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik denk dat de meeste meer moeite hebben met de onzin-verhalen en linkjes :-)


02 jun 2021 13:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
@Enguess: jij snapt het ook niet

Ok man


02 jun 2021 16:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Targa Floriaan schreef:
...als iedereen zo zou redeneren als jij, zou niemand zich laten vaccineren, 'want de ander is toch gevaccineerd'...

Onzin, ik heb het over het alleen vaccineren van kwetsbaren. Gezonde mensen iets inspuiten waarvan de lange-termijn effecten niet bekend zijn, is voor mij een no-go.

Targa Floriaan schreef:
...om zelf besmet (en mogelijk doodziek) te worden....

En daar komt dus de grote kansberekening: de kans dat ik ziek wordt is slechts 2%, en daarvan komt een nog veel kleiner percentage op IC terecht, en bij die groep hoor ik overduidelijk niet :)
Zou ik daaraan twijfelen, dan ga ik waarschijnlijk mee in het advies. Ook weer om mijn kansen te vergroten. Ik wil zeer zeker niet iedereen afraden om zich te laten vaccineren.
Waarschijnlijk heeft het hele gezin al corona gehad, zoals zovelen in mijn omgeving, en slechts enkelen zijn er doodziek van geweest. Zonder vaccinatie. De meesten zijn positief bevonden, en hebben er nauwelijks last van gehad.
Mocht ik er over 4 weken niet meer zijn, dan heb ik botte pech. Die kans neem ik voor lief, gezien de cijfers. Ik kan ook overlijden aan Influenza, als alle factoren op dat moment tegen me zijn (conditie, stress, lage weerstand, slecht gegeten, niet uitgerust, onder behandeling voor een andere aandoening, hoge BMI, enz). De kans dat ik aan Influenza sterf, is bijna net zo groot als aan covid. En juist om die reden ben ik niet in paniek, en wil ik geen vaccinatie. Dat is mijn goed recht, en weloverwogen. En juist dat 'weloverwogen' stel ik graag aan de kaak.
Ben je mantelzorger op leeftijd, neem die spuit! Ben je een gezonde mantelzorger (evt. met kinderwens) voor je ouders, dan weet ik niet of die spuit zinvol is, wel voor je ouders. Loop je al jaren bij de cardioloog, neem die spuit! Heb je te kampen met hoge bloeddruk, spuit! Ben je een gezonde profvoetballer of topsporter, geen spuit! Ben je topsporter met astma, neem die spuit. Ben je biatleet/langlaufer waar reeds longschade door ijskristallen is aangetoond, neem die spuit. Vele redenen om een spuit te nemen, maar ook vele redenen om dat niet te doen.

Ad random elke aardbewoner dit vaccin opdringen vindt ik gewoon fout!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 jun 2021 16:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.