Hahaha ik begrijp het allemaal wel een beetje hoor. En ik tracht daar persoonlijk zo weinig mogelijk hypocriet in te zijn. Btw ik gebruik die Jeep momenteel alleen nog maar om de boot te traileren en een lokaal ritje te maken of een boodschapje te doen. Heb inmiddels nog wat issues die opgelost dienen te worden, maar ja is niet zo heel gek met 265.000 km op het klokje. En om nu voor ca 1.000 km per jaar een nieuwe te kopen gaat me wel wat ver.
(ahummmm 3 van de 4 ramen niet meer open met de Dodge, dan heb ik voorlopig nog wat speling dus, er zit nu tijdelijk een houten latje in om het raam mooi dicht te houden ipv ductape)
Maar toch nog even een schepje er boven op mbt omslagpunt elektrisch vs benzine auto vervuiling bij nieuwkoop. Heb het niet scherp hoor, maar hoe lang gaat zo'n elektrische mee tov een moderne benzine auto? Is dat ook meegenomen in de vergelijking? Nu schijnt het zo te zijn dat een groot deel van de benzine auto's van tegenwoordig kleine motoren hebben met een turbootje erop, waarbij de meeste auto's de 150.000 km op de teller never nooit gaan halen.
Per saldo als men dus echt milieubewust wil zijn, dan rij je zo lang mogelijk door met ouwe meuk. En zeker niet dat ik dat uit milieu overwegingen doe. Ik ben gewoon dol op die ouwe meuk, kan en wil er helemaal geen afstand van doen. Is veels te leuk.
Ik heb gewoon wat twijfels bij de motivatie van velen om elektrisch te rijden. Redenen kunnen zijn 'rijdt zo heerlijk', 'lekker rustig dan kun je de radio goed horen', 'trekt lekker snel op', 'of wil gewoon de modernste technologie rijden'. Allemaal prima redenen om voor elektrisch te gaan wat mij betreft, maar puur de milieu gedachte of argumentatie komt mij nog altijd ernstig hypocriet over cq doet mij de wenkbrouwen nog telkenmale ernstig fronsen. Who are we kidding? Of who is kiddimg us?
En wat te denken over hoe die gebruikte stroom is/wordt opgewekt. Alleen via zonnepaneeltjes lijkt me dat zuivere koek. En de gewichtstoename van de elektro auto waarmee de overmatige bandenslijtage tov lichtere auto's. En de recycle kosten benzine vs elektrisch. Tsja, er komen toch best veel variabelen bij kijken. Is dus wellicht allemaal niet zo heel helder en duidelijk als ons wordt voorgespiegeld, heb ik het vermoeden.
Ofwel, in deze even een kritische noot bij de afwegingen en argumentatie.