Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 jun 2024 16:51



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Maar ik begrijp wel dat slim en nadenken wat vriendelijker klinkt dan free riden. :mrgreen:


Free riden klinkt dan nog heel wat vriendelijker dan "egocentric self centered bastards" :thumleft:
Belg...
Dom :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


03 jun 2021 14:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Mijn zoons van 15 en 16 laat ik bij voorkeur niet vaccineren.
Totmbo, 42, gezond van lijf en leden, geen onderliggende problemen, vraagt zich af of ze zich moet laten vaccineren. Is geen risicogroep, vindt de afweging lastig. Risico's op gevolgen van vaccin vs risico als ze toch corona mocht krijgen en de kansen op deze aflopen.
Verder merkt ze veel sociale druk van mensen die fel reageren als ze haar twijfels noemt. "Ben jij ook zo'n wappie?!" was een veel voorkomende reactie. Terwijl ze gewoon gezonde twijfel heeft. Verrassend dat mensen het belangrijk vinden om te verdedigen dat 'hun keuze de enige goede is en alle anderen zijn gek'. :scratch:

Lekker zelf laten bepalen. Doe wat je goed dunkt. Wat mij betreft.


Helemaal mee eens. Hier dezelfde situatie. Veel vragen zijn nog (gedeeltelijk) onbeantwoord, zoals de vergelijkbaarheid van de effectiviteit van de verschillende vaccins, de effectiviteit bij ouderen, de bijwerkingen op lange termijn, besmettelijkheid na toediening, duur van de bescherming, effectiviteit na eenmalige toediening, uitwisselbaarheid van de vaccins, de toepasbaarheid bij specifieke doelgroepen en bij mutaties van het virus. Ik twijfel , mag ik a.u.b. ? Sociale druk ben ik (al heel lang) ongevoelig voor.


03 jun 2021 15:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
jij bent gewoon een egocentrische freeride bastard. :roll:
en ik (voorlopig) ook
_________________________________________
footers zuigen! :D


03 jun 2021 15:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:
horn schreef:
Mijn zoons van 15 en 16 laat ik bij voorkeur niet vaccineren.
Totmbo, 42, gezond van lijf en leden, geen onderliggende problemen, vraagt zich af of ze zich moet laten vaccineren. Is geen risicogroep, vindt de afweging lastig. Risico's op gevolgen van vaccin vs risico als ze toch corona mocht krijgen en de kansen op deze aflopen.
Verder merkt ze veel sociale druk van mensen die fel reageren als ze haar twijfels noemt. "Ben jij ook zo'n wappie?!" was een veel voorkomende reactie. Terwijl ze gewoon gezonde twijfel heeft. Verrassend dat mensen het belangrijk vinden om te verdedigen dat 'hun keuze de enige goede is en alle anderen zijn gek'. :scratch:

Lekker zelf laten bepalen. Doe wat je goed dunkt. Wat mij betreft.


Helemaal mee eens. Hier dezelfde situatie. Veel vragen zijn nog (gedeeltelijk) onbeantwoord, zoals de vergelijkbaarheid van de effectiviteit van de verschillende vaccins, de effectiviteit bij ouderen, de bijwerkingen op lange termijn, besmettelijkheid na toediening, duur van de bescherming, effectiviteit na eenmalige toediening, uitwisselbaarheid van de vaccins, de toepasbaarheid bij specifieke doelgroepen en bij mutaties van het virus. Ik twijfel , mag ik a.u.b. ? Sociale druk ben ik (al heel lang) ongevoelig voor.


Met wie ben je het eens? Horn heeft hem zelf wel gehaald. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 jun 2021 16:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:
Ik twijfel , mag ik a.u.b. ? Sociale druk ben ik (al heel lang) ongevoelig voor.

Ik ook. Sterker: het werkt bij mij averechts. Zullen mijn Friese genen zijn.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 jun 2021 16:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nu wordt het eea mij duidelijk. Mijn schoonmoeder is ook Friezin.
Ik dacht overigens dat Friezen stoere kerels waren ipv twijfelachtige m**tjes :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 jun 2021 18:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Iedereen hartelijk bedankt, vanaf nu voel ik mij eigenlijk verplicht de bijsluiters van paracetamol, ibuprofen en andere medicijnen te lezen om na te gaan wat de bijwerkingen kunnen zijn :D . Binnenkort moet ik weer naar de tandarts; zal hem naar de bijsluiter van de verdoving vragen :D .
Dan toch ook maar stoppen met het eten van vlees en kip, want mss werken over tig-jaar de antibiotica niet meer bij mij?
Ook maar stoppen met het drinken van Cola-Zero want mss tast het later wel mijn hersenen aan? Alcohol laat ik ook maar aan mij voorbij gaan.
Roken doe ik niet dus daar geen zorgen over. Sporten wel en mss heb ik over een paar jaar wel versleten knieen.
Tjonge als ik nu al moet gaan nadenken wat de eventuele gevolgen over vele jaren kunnen zijn, tja....

Ik ga er toch maar van uit dat alles wat op de markt komt gedegen getest is en accepteer dit risico. Binnenkort de 2 vaccinatie en dan minder kans om een ander te besmetten. Lijkt mij een fantastisch vooruitzicht :thumleft: .
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


03 jun 2021 18:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Denk dat er bij een volgende uitbraak en het eventuele tekort aan bedden ze wel gaan kiezen tussen mensen die wel gevaccineerd zijn en mensen die bewust hebben gekozen om niet gevaccineerd te worden.
Ik hoop dat het nooit zover komt,maar zal niet meer dan logisch zijn.


03 jun 2021 19:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Brulaap schreef:
Iedereen hartelijk bedankt, vanaf nu voel ik mij eigenlijk verplicht de bijsluiters van paracetamol, ibuprofen en andere medicijnen te lezen om na te gaan wat de bijwerkingen kunnen zijn :D . Binnenkort moet ik weer naar de tandarts; zal hem naar de bijsluiter van de verdoving vragen :D .
Dan toch ook maar stoppen met het eten van vlees en kip, want mss werken over tig-jaar de antibiotica niet meer bij mij?
Ook maar stoppen met het drinken van Cola-Zero want mss tast het later wel mijn hersenen aan? Alcohol laat ik ook maar aan mij voorbij gaan.
Roken doe ik niet dus daar geen zorgen over. Sporten wel en mss heb ik over een paar jaar wel versleten knieen.
Tjonge als ik nu al moet gaan nadenken wat de eventuele gevolgen over vele jaren kunnen zijn, tja....

Ik ga er toch maar van uit dat alles wat op de markt komt gedegen getest is en accepteer dit risico. Binnenkort de 2 vaccinatie en dan minder kans om een ander te besmetten. Lijkt mij een fantastisch vooruitzicht :thumleft: .


Tja. Omdat het toevallig een vaccinatie ihkv een pandemie betreft denken er een aantal ineens wel volledig risicomijdend te kunnen/moeten zijn.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 jun 2021 19:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wat zouden de LT effecten van het Porscheforum zijn op onze geestelijke gezondheid


03 jun 2021 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nefast :scratch:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


03 jun 2021 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Tja. Omdat het toevallig een vaccinatie ihkv een pandemie betreft denken er een aantal ineens wel volledig risicomijdend te kunnen/moeten zijn.


En dan wrs ook nog Porsche-rijdend :mrgreen: .Lekker risicomijdend merk :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


03 jun 2021 20:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
De internationaal term hiervoor is “free rider”.

“Free riders are people who benefit from the public good but don’t have to pay or sacrifice for it. In the case of a pandemic, free riders are those who enjoy the positive result when other people get vaccinated — lower transmission of the virus and eventual herd protection — but refuse to take a tiny risk and get vaccinated themselves. The challenge comes, of course, when lots of people realize they can be free riders, and the public good is destroyed.”

Dit dus. Als je als weldenkend mens over de alternatieven nadenkt en aangeeft dat voor jou aan zowel vaccineren als aan niet vaccineren risico's kleven en je die wil afwegen, is er altijd wel iemand die dit soort shit begint uit te kramen. :roll:

Brulaap schreef:
Ik ga er toch maar van uit dat alles wat op de markt komt gedegen getest is en accepteer dit risico. Binnenkort de 2 vaccinatie en dan minder kans om een ander te besmetten. Lijkt mij een fantastisch vooruitzicht :thumleft: .

Ibuprofen geeft, anders dan paracetamol, een verhoogde kans op maag- en darmbloedingen. Als ik dat lees in een medisch tijdschrift en ik heb de keus, neem ik dus liever een paracetamol.

lees dit verhaal. dat geeft redelijk goed de twijfels van totmbo weer. Ze zegt niet 'ik haal die prik niet' maar weegt de voors en tegens af.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jun 2021 20:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Risico = kans x effect.
Vooralsnog is het risico om corona te krijgen na vaccinatie kleiner (en ook het effect is kleiner) dan zonder dus lijkt mij dat risico redelijk goed in te schatten.
Vwb de bijwerken is de kans, volgens de geleerden, klein en het effect ook klein; het risico is dus erg klein, maar uiteraard kan/mag iedereen zelf die afweging maken :thumleft:

Even off-topic: de kans dat een 80-jarige zijn 90-jarige verjaardag haalt is groter dan die van een 20-er. :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


03 jun 2021 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Bijna 80 pagina’s welles nietes ppfff

Wie durft de 80 vol te maken


03 jun 2021 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ja ik, stop er maar mee.... :mrgreen:


03 jun 2021 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Dit dus. Als je als weldenkend mens over de alternatieven nadenkt en aangeeft dat voor jou aan zowel vaccineren als aan niet vaccineren risico's kleven en je die wil afwegen, is er altijd wel iemand die dit soort shit begint uit te kramen. :roll:

Je hebt het niet helemaal goed begrepen denk ik. Een freerider is iemand die besloten heeft zich niet te laten vaccineren omdat anderen dat al (voor hem of haar ) doen.
Zolang je de keuze niet gemaakt hebt ben je nog geen freerider.
Persoonlijk vind ik freeriders aso's.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 jun 2021 20:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Is een redelijk algemeen bekend ethisch en sociaal economisch begrip dat al enige tijd bestaat. Ik heb het (helaas) niet zelf bedacht. Maar gaat imho zeker op in deze situatie. En heeft weinig te maken met shit uitkramen. Ik zou bijna zeggen dat laat ik hier wel over aan …

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dilemma_v ... ieve_actie

https://www.filosofie.nl/moreel-dilemma ... reeriders/
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 jun 2021 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wat ben ik blij dat iedereen hier op het forum elkaar de ruimte en het respect geeft om op basis van zijn eigen afwegingen zelf de keus te maken wat hij wel of niet doet. En ook nog eens zonder de ander te veroordelen, in een hokje te stoppen of hem of haar op basis van groepsdruk toch te bewegen zijn eigen (lichaams-) integriteit op te geven.
Dat zie ik op andere fora wel eens anders gebeuren.


03 jun 2021 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik zie exact hetzelfde gebeuren op andere auto fora waar ze een Corona topic hebben geopend. Ik verbaas me erover dat andere zich erover blijven verbazen dat er wordt gediscussieerd op een forum. Zullen we er een slotje op gooien en maar verder gaan over de 996? Dan voorkomen we die ellende.

Afbeelding
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 jun 2021 21:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Discussie is juist goed.

Een aantal reacties hier vind ik schokkend.
_________________________________________
footers zuigen! :D


Laatst bijgewerkt door Pacoloco op 03 jun 2021 21:10, in totaal 2 keer bewerkt.



03 jun 2021 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De 996 geeft nog meer ellende..... :twisted:


03 jun 2021 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Oh ja? 8)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 jun 2021 21:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Op naar de 80 pags :thumleft:
Toch heb ik bewondering voor bepaalde mensen; vanaf het begin af aan het virus ontkennen/bagatelliseren en uiteraard kan je het daarna ook niet maken om vooraan te staan bij de vaccinatie, dus die moeten wel weigeren :thumleft: .
2e voordeel: mocht over een x-aantal jaar blijken dat de vaccineerden er erg aan toe zijn (geestelijk of lichamelijk) dan hebben we mooi de niet-gevaccineerden als hulptroepen :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


03 jun 2021 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Zal dan wel erg rustig worden hier. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 jun 2021 21:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MSN [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.