Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

25 nov 2024 20:30

Die hebben we hier gelukkig niet :mrgreen:

Heb net mn porschelogo naar mn ventiel gericht van mn n coderings banden

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

26 nov 2024 11:07

De Duitse TÜV heeft weer een onderzoekje gedaan. Pak de popcorn vast voor iedereen die de uitslag gaat verdedigen :popcorn:

Deze elektrische auto eindigt onderaan bij betrouwbaarheidsonderzoek in Duitsland
Helemaal onderaan staat - net als vorig jaar - de Tesla Model 3 in de leeftijdsgroep van voertuigen van twee tot drie jaar oud: het defectpercentage bedroeg 14,2 procent.

Bron

Maar gelukkig is er ook een overduidelijke winnaar.
Eén model presteerde in alle leeftijdscategorieën uitstekend: de Porsche 911 Carrera. Vanaf een leeftijd van 5 jaar staat de sportwagen bovenaan in elk overzicht.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

26 nov 2024 12:06

overduidelijke winnaar.
:thumleft:

Er kan er maar 1 de winnaar zijn!!!! :cheers: :cheers:


ow, en je capslock is blijven hangen :mrgreen:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

26 nov 2024 14:28

horn schreef:De slimste reactie daar is 'electrisch rijden doen we op de kermis'.

Een Tesla vergelijken met een botsauto, wat een belediging voor de kermisexploitanten zeg. :mrgreen:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

26 nov 2024 17:27

Het roesten van die nauwelijks gebruikte remschijven is inderdaad wel een dingetje. Zag dat ook Joep van Carrec de Tesla rijder adviseert om elke rit even (stevig) te remmen met het rempedaal (dat is dat linker pedaal dat je in een Tesla praktisch nooit gebruikt).

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

26 nov 2024 21:15

Als je nooit remt met je Tesla rijd je als een oud wijf. :drive:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

26 nov 2024 22:15

Remmen is toch angst, lees ik hier wel eens :mrgreen:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 nov 2024 10:46

Cazzo Super Veloce schreef:Als je nooit remt met je Tesla rijd je als een oud wijf. :drive:

Haha, ja die was te verwachten. :mrgreen: Maar eerlijk gezegd remt hij regeneratief zo behoorlijk, dat je in normaal stadsverkeer en op de snelweg zelden het rempedaal nodig hebt als je een beetje anticipeert. Maar misschien verschilt onze definitie van 'als een oud wijf' (denk het niet). :wink:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 nov 2024 11:29

Andere fabrikanten pakken dat veel slimmer aan. Die zorgen dat de eerste paar keer dat je remt in een EV gewoon de remmen worden gebruikt, ipv regeneratief remmen op de elektromotor. Zo worden iedere rit de remmen een paar keer gebruikt. De oplossing is eenvoudig en met een simpele software-update te regelen. Dat Tesla dit niet doet, zegt wat over Tesla.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 nov 2024 12:28

Spastblast schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Als je nooit remt met je Tesla rijd je als een oud wijf. :drive:

Haha, ja die was te verwachten. :mrgreen: Maar eerlijk gezegd remt hij regeneratief zo behoorlijk, dat je in normaal stadsverkeer en op de snelweg zelden het rempedaal nodig hebt als je een beetje anticipeert. Maar misschien verschilt onze definitie van 'als een oud wijf' (denk het niet). :wink:

Als je defensief rijdt en goed anticipeert heb je de remmen idd nooit nodig. Maar dan mis je wel een hoop van de lol van het rijden in een EV.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 nov 2024 14:13

Andere fabrikanten pakken dat veel slimmer aan. Die zorgen dat de eerste paar keer dat je remt in een EV gewoon de remmen worden gebruikt, ipv regeneratief remmen op de elektromotor. Zo worden iedere rit de remmen een paar keer gebruikt. De oplossing is eenvoudig en met een simpele software-update te regelen. Dat Tesla dit niet doet, zegt wat over Tesla.


Je kunt ook bij tesla verschillende modi selecteren. Zo staat het bij mij ingesteld als een ''normale'' automaat. D.w.z.: rem los en de auto gaat zachtjes rijden en afremmen op de motor tot ongeveer 10 km/h, daarna dus ''gewoon'' remmen. Ik heb dan ook geen last van roestige remschijven.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 nov 2024 16:42

Maar dan maak je dus geen optimaal gebruik van regeneratie, wat juist superslim is. Met al die "slimme" features die Tesla inbouwt en aanbiedt, zou je verwachten dat ze ook nadenken over duurzaamheid en dus regelmatig zorgen dat de remmen gebruikt worden zodat je ze niet hoeft te vervangen omdat ze roestig zijn ipv. versleten. Maar het komt op mij over als 'maintenance by design' omdat er anders helemaal niks meer te verdienen valt aan onderhoud (op wat versleten draagarmen en loslatende lak en interieurdelen na natuurlijk :wink: )

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 nov 2024 16:58

Non-issue dit. Zal sporadisch wel eens voor komen als je alleen snelweg rijdt, maar ik ken geen Tesla rijder die hier ooit problemen mee heeft gehad.
Mijn broer zijn X onlangs eerste keer de blokken vervangen, schijven waren nog goed, bij 180 kkm.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 nov 2024 21:33

Tesla M3 uit 2020 van mijn broer tot twee keer toe zijn remschijven moeten laten vervangen vanwege trillingen tijdens het remmen. Werd overigens wel netjes opgelost en heeft er nu geen last meer van. Lijkt me dan ook niet merk-gerelateerd overigens.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 nov 2024 21:54

Ik heb bij "mijn" lease Laguna 6 keer de remschijven laten vervangen.
Had wel te maken met de enthousiaste rijstijl van deze komkommerzaadverkoper op de autobahn. :lol:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 nov 2024 8:31

Maar dan maak je dus geen optimaal gebruik van regeneratie


Dat klopt, mijn verbruik zal (marginaal) hoger zijn daardoor. Maar ik vind dat gewoon fijn rijden omdat ik dit zo gewend ben.
Ik heb met de beide Model 3s ook de bekende draagarm problemen gehad. Is netjes opgelost maar kost toch wel wat tijd en irritatie.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 nov 2024 12:10

Pacoloco schreef:
Ik heb met de beide Model 3s ook de bekende draagarm problemen gehad. Is netjes opgelost maar kost toch wel wat tijd en irritatie.

Wat merkte je daarvan?

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 nov 2024 12:48

Lekker klapperen over drempels en een stuk minder strak weggedrag :wink: .

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 nov 2024 15:58

welnee, enige dat ik merkte was dat het kraakte bij het nemen van een drempel. Overigens vervangen binnen een dag, Tesla zit hier wel om de hoek in Zuidoost dus dat maakt het wel makkelijker

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 nov 2024 17:53

Bij mij waren ze al wat verder heen, maar het vervangen is zo gepiept idd. Fusees voor hadden ook hun beste tijd gehad. 160k km gereden met de 3, dit is het eerste slijtagedeel wat vervangen is.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

29 nov 2024 8:28

Wat merkte je daarvan?



niets aan de wegligging gemerkt maar dat kan ook aan de bestuurder liggen natuurlijk :mrgreen:
Kraken bij volledig uitgeslagen stuur en dan (met gepaste snelheid) over oneffenheden rijden.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

06 dec 2024 7:22

Gezondheidsklachten in een EV ?

https://www.deanderekrant.nl/nieuws/str ... 2024-12-03

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

06 dec 2024 9:31

Woehahahaha wat een hilarisch artikel..... de andere krant. Leukste vind ik wel dat ze een garage houder aan het woord laten....... En dat een hybride auto nog erger is vanwege dynamo etc..... dan zal een ICE ook in die klasse vallen. Kooi van Faraday wordt ook aangehaald, volgens mij ligt een accu of dynamo zelf in een kooi van Faraday. Nouja vermakelijk stuk om lachend het weekend in te gaan!

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

06 dec 2024 9:50

Auteur: Sylvia Slegers, erkend astroloog.... :scratch:

Misschien dat de "onderzoekers" en "experts" maar weer eens moeten opzoeken wat het verschil is tussen correlatie en causaliteit.
Causale verbanden: zeer beperkt, en waar aanwezig, vaak gebrekkig onderbouwd (bijvoorbeeld gezondheidsklachten dóór elektromagnetische straling).
Correlatieve verbanden: aanwezig, maar zonder bewijs van directe oorzaken (bijvoorbeeld toename van klachten gecorreleerd met meer gebruik van elektrische auto’s. Misschien is de oorzaak juist wel de geur van de kunstleren bekleding, je weet het gewoon niet zeker).
Aannames overheersen, vaak in de vorm van speculatie of anekdotische observaties.

Alleen het mechanisch-lichamelijk proces als oorzaak voor symptomen zoals wagenziekte, lijkt een plausibel causaal verband. De rest is gewoon doelredenatie.
Nu weet ik weer waarom ik dit soort fabelkrantjes niet serieus neem.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

06 dec 2024 10:01

De krant werd opgericht in 2018 op initiatief van de pro-Russische vredesactiviste Madeleine Klinkhamer.

De krant publiceert echter ook berichten die de oorlogskoers van Poetin ondersteunen, zoals een artikel van 29 juni 2022 van journalist Eric van de Beek, die volgens onderzoekscollectief Bellingcat eerder met de Russische militaire inlichtingendienst GROe zou hebben samengewerkt.


https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Andere_Krant
Plaats een reactie