Maandag groen openen c.q. sluiten?????
Zou zomaar kunnen wanneer beleggers beseffen dat er trendbreuk aanstaande is in deze baissemarkt zal er weer voldoende kapitaal naar de aandelenmarkt stromen. Goud verwacht ik binnenkort een neerwaartse correctie, Staats obligaties zullen zeker minder in de belangstelling komen te staan en de hausse van de Zwitserse franc wordt door de interventie van Centrale Bank tot staan gebracht.
Ik blijf positief over aandelen voor de rest van het jaar en heb een donkerbruin vermoeden dat we dit jaar nog de 380/400 zullen aantikken.
Natuurlijk het gegeven dat niet de Hemel naar beneden komt want dan is iedereen het "haasje".
V.w.b. mijn speculatieve positie in BAM t.a.v. een vermeende overname door VINCI het volgende;
In eerste instantie is het bezit van dit aandeel ook geen straf want het heeft n.m.m. voldoende opwaartse potentie uitgaande van een winst lopende boekjaar van ca. 120 Mio en een wpa van ca. 0,52/0,54 met een verwacht dividend van ca. 0,20. Koersdoel zet ik op E 5,20.
Bam werkt samen met Vinci aan een snelweg project in Duitsland op basis van 50/50 daarnaast zou kunnen worden beoordeelt of de bedrijfscultuur overeenkomt. Bam is aantrekkelijk en heeft sterke posities in VK,Duitsland,Benelux. Daarnaast heeft ze ook nog baggeraar van Oordt welke het goed lijkt te doen. In eerste instantie zou deze verkocht worden maar dit is op een laag pitje gezet. Bam zonder van Oordt is een stuk minder aantrekkelijk voor Vinci. Let wel deze conclusies zijn door mij gewoon gemaakt op de hoek van een krant en de achterkant van een sigarendoos. Een overname komt meestal als een dief in de nacht en dan ben je als belegger altijd te laat.
En niet vergeten op tijd winst te nemen.