franz: dito. Maar eerlijk is eerlijk: met de 964 65dkm gereden, en dan vallen de kosten wel mee, maar er stond onlangs een 355 met twee ton op de teller, ik denk dat dat beter voor de auto is, en de kosten per km bij die auto gelijk zijn aan een P.
Rijden in een Ferrari is een spektakel !!!!

En ja, een Ferrari rijdt lekkerder dan een Porsche. Maar das persoonlijk, ik kan me voorstellen dat je helemaal je zit niet kan vinden in een F.
Enguess: gelukkig is een Porsche bijna gratis

.......wat ik bedoel te zeggen, is dat er net zoals op dit forum liefhebbers door zelfwerkzaamheid hun Porsche rijdende houden, dit ook bij F-liefhebbers gebeurt tegen dezelfde kosten. Het zijn werkelijk 2 concurrerende merken die historisch gezien tegen elkaar opboksen, en daarom zijn beide merken heel speciaal. Maar toch vindt ik een F nét even specialer dan P.....in een F heb ik dat WAUW!-gevoel, in de 997 GT3 kreeg ik dat gevoel helemaal niet. Dat was gewoon een Porsche, niet ver van mijn eigen 964 qua beleving. Misschien dat juist de oudere 911-jes dat gevoel nog wél beter oproepen.
Moderne klant: " meneer, mijn Alfa rammelt", verkoper: " meneer, dat horen wij al decennia niet meer...."
Met andere woorden: elk merk heeft positieve en negatieve punten, en soms moet je dat voor lief nemen. De M3E30 zijn echte roestbakken, dat zie je niet terug in de prijs, een Alfa heeft nou eenmaal rammeltjes, en een F heeft wat meer aandacht nodig dan een P.....hoort er gewoon bij. Maar een Porsche (álle modellen) hebben ook hun nukken, en niet altijd even voordelig. Ik heb in 7 jaar tijd 4 raamschakelaars van 50 euro aangeschaft, daar hoor je weinig over, maar vindt ik ook niet getuigen van kwaliteit. Gebeurt bij een Nissan niet, en toch kies ik niet voor een Nissan.