Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
27 jul 2015 22:26
dobbelsteen schreef:Franz schreef:Een 530d is onverwoestbaar.
Wel... wij hadden een 530d xdrive. Laatste model en facelift. Na zo'n 20k kilometers begon de motor enorm te zweten. Netjes opgelost in garantie, dat wel, maar toch.
Niet dat ik hiermee wil zeggen dat alle 530d's slecht zijn, wij hadden er dan ook maar 1. Geen 1000 om te zien of er een trend is

das dan 1 tegen 1; die 530xd van mij verbruikt of zweet ook na 105k nog geen druppel. Verschil in vermogen merk ik ook niet, ik vind 150km/u al hard.. Alle cijfers en letters zitten nog wel op de achterkant geplakt....ik wil niet dat ze denken dat ik een 518 rijd
27 jul 2015 22:59
dobbelsteen schreef:Idd zonder emblemen staat het veel mooier.
Zeker die Alpinas zijn rampzalig. Onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die alles er op laten.
Alpina is old skool cool....en staat "los" van BMW, is een zelfstandig merk
27 jul 2015 23:08
2000 gtv schreef:Maar vraag me af of een 530-535d nou echt sneller is dan de 535i
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
27 jul 2015 23:09
Ligt wat genuanceerder, helemaal los van bmw staat t natuurlijk niet.
Ik zou zo'n alpina iig ook bestellen zonder typeaanduiding, inderdaad vaak teveel scrabble achterop.
28 jul 2015 0:45
ASW schreef:Nee hoor, dit was de vraagstelling:
Marcel schreef:Vraagje uit nieuwsgierigheid, wat voegt een 550d toe tov een 535d?
In jouw ogen een vraag die blijkbaar louter over keiharde euro's gaat als ik je bijdragen mag lezen. In dat geval heeft Enguess het antwoord al gegeven hierboven:
de rationele keuze is een 530d. Als je je het kan veroorloven, dan is een M550d gewoon leuker.
Oké, dan heb ik Marcels vraag verkeerd geïnterpreteerd. Dacht dat hij bedoelde wat de M550d meer te bieden had tov een 535d omdat er toch een aanzienlijk prijsverschil tussen zit. Niet vervelend bedoeld maar ik ben toch wel benieuwd wat de verschillen in rijprestaties zijn tussen een M550d en een 535d M Sport Edition XDrive met chip. Heb namelijk in een 535d met chip gereden en dat vond ik de perfecte snelwegauto. Weliswaar geen XDrive, maar daardoor wel leuker in de bochten.
28 jul 2015 8:58
"Dacht dat hij bedoelde wat de M550d meer te bieden had tov een 535d omdat er toch een aanzienlijk prijsverschil tussen zit"
dat was idd zo ongeveer wat ik bedoelde.... ik vind de 535D al een beest en staat hoog op lijstje om de Q7 tzt te vervangen....
28 jul 2015 9:24
Als het louter om het prijsverschil gaat dan voegt de 550d inderdaad een hoop te storten centjes toe. Mijn 535d ging richting de ton en de 550d richting € 130k.
Nimmer een 535d met chip gereden dus daar kan ik geen vergelijk in maken. Wel overwogen om een 335xd te kiezen ipv de 550d maar dacht destijds dat er misschien nog wel weer een M350d zou komen (niet gebeurd uiteindelijk).
Overigens; als je een 535d overweegt Marcel kan ik je die ook van harte aanbevelen. Ik was bijzonder tevreden met die auto en uiteindelijk is het voor mij de aanleiding geweest om voor het eerst in mijn leven eenzelfde model als opvolger te kiezen. Voorheen switchte ik altijd van model en/of merk om weer eens wat anders te proberen. Ook nu is langer doorrijden voor mij nog steeds een optie om te wachten op de nieuwe 5 serie.
Zoals je een paar pagina's terug kan lezen heeft de C63 me niet ingepakt en moet ik erkennen dat BMW (samen met Porsche) eigenlijk gewoon 'mijn merk' is geworden en blijkbaar invult wat ik zoek in een (daily) auto. De M3/M4 zingt momenteel het hardste in mijn gedachten. Meer beleving, minder comfort en geen optie voor trekhaak is mijn voornaamste conclusie voor nu.
28 jul 2015 9:45
Toch maar even opgezocht...Wat ik al dacht.
530d is zwz langzamer maar de 535D is 0-100 iets sneller dan de 535i. 5.7 tov 5.9 sec
maar daarna is de 535i sneller op de 150km/h en 200km/h.
Lekker belangrijk maar toch
28 jul 2015 10:01
Niet belangrijk, maar wel lekkah
28 jul 2015 10:15
2000 gtv schreef:Toch maar even opgezocht...Wat ik al dacht.
530d is zwz langzamer maar de 535D is 0-100 iets sneller dan de 535i. 5.7 tov 5.9 sec
maar daarna is de 535i sneller op de 150km/h en 200km/h.
Lekker belangrijk maar toch

En dan praat over hoeveel pk's
Dacht dat mijn 335 306 pk had en kan de turbo's wat laten opschroeven, maar het verbruik is al best pittig
De 993 heeft moeite om hem bij te houden, joh wat gaat hij van zijn plaat

Kan hem ook omruilen voor een 340i
28 jul 2015 10:46
molen934 schreef:En dan praat over hoeveel pk's
Dacht dat mijn 335 306 pk had en kan de turbo's wat laten opschroeven, maar het verbruik is al best pittig
De 993 heeft moeite om hem bij te houden, joh wat gaat hij van zijn plaat

Kan hem ook omruilen voor een 340i

Verbruik pittig?
Vind hem juist relatief zuinig.
Terugreis vakantie van 1500km. 9.6ltr/100km en dan rijd ik de hele tijd tussen ca 150-180 km/h.
28 jul 2015 10:55
Een dieselt zeker
28 jul 2015 10:59
535iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Zelfde motor als jij hebt.Jouw auto is nog wat lichter dus zou nog wat zuiniger moeten zijn.

Of rijd jij overal met een "pied plomp" ?
28 jul 2015 11:07
Sorry, sorry op de lange afstand op de cruise is hij zeker zeer zuinig
Maar ga meest bij de oosterburen op bezoek en dan zie je de "actieradius" zakken, jammer dat hij stopt bij 255

Je kan dit wel opheffen maar de teller gaat ook niet verder
28 jul 2015 23:39
.

.
28 jul 2015 23:54
Dikkkkkk
30 jul 2015 19:06
Vraagje voor de 535i, 550d etc rijders. Hebben jullie een sedan of vanwege kids etc een touring? Vind de 6-serie Gran Coupe namelijk nogal mooi en zou dat een optie zijn? Snap overigens ook niet waarom je een Panamera neemt als je ook de 6-serie kunt kiezen. Veel beter design imho.
30 jul 2015 19:13
Sedan..kinderen zijn 11 en 14 dus ik heb geen touring meer nodig.
En ik zou ook de gran coupe tov een panamera nemen.
30 jul 2015 19:55
Zou nu voor sedan gaan. Vond touring altijd mooier maar merk bij mezelf dat dat aan het veranderen is. Ik vind de 6 sedan ook erg fraai en zou hoog op mijn verlanglijst komen. En mijn ervaring (met drie kinderen) is dat als je serieus op vakantie gaat er toch een bak op het dak moet

. Dus kan je net zo goed voor de sedan gaan.
Overigens kan ik uit ervaring meedelen dat een m550d met bak op het dak nog steeds moeiteloos 250 haalt. Of het slim is.... is een andere kwestie
30 jul 2015 20:47
Vandaag wezen kijken bij een e37 Z3 QP als DD....twijfel twijfel. De Mini zullen we dan verkopen en dan krijgen we een BMW terug met meer verbruik, minder ruimte, meer kosten....etc maar wat een lekkere auto
Het is een originele NL 3.0 liter ....
Totmbo wil wel alleen dus bij mij de twijfel
30 jul 2015 21:42
Zal wel heel strak rijden. Enkel vind ik het een enorm lelijk hok.
31 jul 2015 0:17
Gaius schreef:Snap overigens ook niet waarom je een Panamera neemt als je ook de 6-serie kunt kiezen. Veel beter design imho.
Omdat de Panamera qua materiaalkeuze en afwerking wel effe een level hoger ligt dan de BMW 6. En je rijdt Porsche. Dat je hem uiterlijk niet mooi vindt is een persoonlijke afweging maar als ik kilometers zou maken en 'm toch om de drie jaar weer inruil zou ik absoluut voor de Pan gaan.
31 jul 2015 0:48
Gaius schreef:Vraagje voor de 535i, 550d etc rijders. Hebben jullie een sedan of vanwege kids etc een touring? Vind de 6-serie Gran Coupe namelijk nogal mooi en zou dat een optie zijn? Snap overigens ook niet waarom je een Panamera neemt als je ook de 6-serie kunt kiezen. Veel beter design imho.
Ik heb drie kinderen en heb tweemaal voor de sedan gekozen omdat ik deze persoonlijk mooier vind en nimmer ruimte tekort ben gekomen voor bagage. Ik reed voor de twee F10-en een A4 Avant en heb vrijwel altijd de bagage onder het afdekzeil kunnen houden. De Grancoupe was voor mij geen optie gezien de achterbank (eigenlijk voor 2 personen bedoeld) en het feit dat ik mijn daily ook als DE familieauto zag. Overigens een (dikke) 5 of 6 Grancoupe immer liever dan de Panamera!
31 jul 2015 1:40
chelsea schreef:Vandaag wezen kijken bij een e37 Z3 QP als DD....twijfel twijfel. De Mini zullen we dan verkopen en dan krijgen we een BMW terug met meer verbruik, minder ruimte, meer kosten....etc maar wat een lekkere auto
Het is een originele NL 3.0 liter ....
Totmbo wil wel alleen dus bij mij de twijfel

Z3 QP = altijd

Jurgen
Blijft een van m'n favorieten maar het is een auto die mensen schitterend of juist walgelijk vinden. Gulden middenweg is er niet echt voor de clownshoe.
2x met eentje bezig geweest maar beide keren niet uitgekomen omdat ik een P in te ruilen had. Inmiddels zijn ze behoorlijk in prijs gestegen.
Natuurlijk wel even zakken en mooie hoepels er onder mikken

.
31 jul 2015 1:45
Persoonlijk vind ik de Touring wat fraaier en stoerder
Heb er al een stuk of 5 gehad en een goede investering is de rubber mat achterin voor de hond, geen geklooi meer met doeken of dekens
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.