Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
14 maart 2015 22:45
??? 4 pitter beter dan een 6 pitter in een 5??? Wat had jij vanochtend gedronken?
15 maart 2015 1:01
Ja tuurlijk. Een 5 is toch geen sportwagen maar een heerlijke cruiser? Daar wil je toch niet om de 300 km mee aan de pomp staan? En zo'n viercilinder heeft lekker wat koppel onderin dus je rijdt ook veel relaxer zonder alsmaar te moeten terugschakelen. Een diesel zou nog idealer zijn zelfs.
15 maart 2015 7:24
agree...to disagree
15 maart 2015 8:43
Nog even en ze beginnen weer over duracell-auto's. Rare jongens die BMW-rijders...
15 maart 2015 11:01
De nieuwe 4-pitter heeft tov de verouderde 6 cilinder meer voordelen dan nadelen. Minder gewicht ( ook voorin dus stuurt net wat beter) lager verbruik, meer koppel onderin dus lekker lui rijden. 530i moet gewoon op gang komen waardoor je toch vaker een tandje terug moet. En dat wil je niet in een cruiser als een 5-serie. En als je dan toch voor een 6 cilinder zou willen gaan dan pak je toch een 530d automaat? Zo slecht klinken die niet. Dus leg mij maar eens uit wat de tegenargumenten zijn?
15 maart 2015 11:06
Nog beter is een 3-cilinder.....
15 maart 2015 11:07
Ontploffende turbo's, astmatische turbo's; weinig trekkracht onderin, weinig pk bovenin, brekende kettingen/ kettinggeleiders, minder snelle acceleratie en topsnelheid, scheurende cilinderwanden, etc etc...
15 maart 2015 11:13
Dan moet je voor een Audi gaan.
15 maart 2015 11:43
Franz schreef:De nieuwe 4-pitter heeft tov de verouderde 6 cilinder meer voordelen dan nadelen. Minder gewicht ( ook voorin dus stuurt net wat beter) lager verbruik, meer koppel onderin dus lekker lui rijden. 530i moet gewoon op gang komen waardoor je toch vaker een tandje terug moet. En dat wil je niet in een cruiser als een 5-serie. En als je dan toch voor een 6 cilinder zou willen gaan dan pak je toch een 530d automaat? Zo slecht klinken die niet. Dus leg mij maar eens uit wat de tegenargumenten zijn?
Kom niet met argumenten Franz maar ben ENORM in mijn nopjes met mijn 6 pitter
De 325 werd niet meer geleverd, was een heerlijke combi vooral de laatste met een 3 L erin
Heb nu een 335 met 2 turbo's en gaat als de brandweer je weet niet wat je voelt wanneer je je rechtervoet intrapt
Gr Hans
15 maart 2015 11:55
Mijn ongeblazen riem-aangedreven 3.0 V6 is inderdaad een A4 en voldoet nog steeds!
Bovendien heeft Audi inderdaad aangegeven weer terug te gaan naar riemen ivm de tfsi-kettingbreuk-problemen.
15 maart 2015 12:17
Oersterk blok, die V6. Van BMW ook alleen heeft die directe inspuiting niet veel goeds gedaan qua sound.
@Hans In een 3-serie is dat een heel ander verhaal natuurlijk. Dat is een heel wat sportiever model dan een 5. Lekkere combi zo'n x35i in een 3-serie.
15 maart 2015 12:30
Of die 3.0 zescilinder icm quattro. maar ja helaas is het audi-adepten gedeelte op sterven na dood....
15 maart 2015 12:34
molen934 schreef:Franz schreef:De nieuwe 4-pitter heeft tov de verouderde 6 cilinder meer voordelen dan nadelen. Minder gewicht ( ook voorin dus stuurt net wat beter) lager verbruik, meer koppel onderin dus lekker lui rijden. 530i moet gewoon op gang komen waardoor je toch vaker een tandje terug moet. En dat wil je niet in een cruiser als een 5-serie. En als je dan toch voor een 6 cilinder zou willen gaan dan pak je toch een 530d automaat? Zo slecht klinken die niet. Dus leg mij maar eens uit wat de tegenargumenten zijn?
Kom niet met argumenten Franz maar ben ENORM in mijn nopjes met mijn 6 pitter
De 325 werd niet meer geleverd, was een heerlijke combi vooral de laatste met een 3 L erin
Heb nu een 335 met 2 turbo's en gaat als de brandweer je weet niet wat je voelt wanneer je je rechtervoet intrapt
Gr Hans
Precies, 325i was heerlijke auto, 535 ook, man, wat gaat dat snel naar de 200
15 maart 2015 12:37
turbocruiser schreef:Mijn ongeblazen riem-aangedreven 3.0 V6 is inderdaad een A4 en voldoet nog steeds!
Bovendien heeft Audi inderdaad aangegeven weer terug te gaan naar riemen ivm de tfsi-kettingbreuk-problemen.
hahaha, de bekende VAG-BS.
Eerst een leverancier tot het bot uitknijpen, dan het probleem bij het principe van ketting-aandrijving zoeken...
Zou zeggen; kijk nog eens naar je grote voorbeeld--->BMW
En flikker de verantwoordelijke inkoper eruit
15 maart 2015 12:44
Ah, ben je wakker
15 maart 2015 12:47
Was laat gisteren
15 maart 2015 12:58
In een 5 hoort een 6-in-lijn. De rest is nieuwerwets gehannes.
5 een cruiser? Nou... Mijn 550d was allesbehalve een cruiser, beste Franz....
15 maart 2015 12:59
Maarten schreef::mrgreen:
Einde jaar eindelijk een 3 serie plug in hybrid. Lekker weinig bijtelling. Denk dat ze de kabel in de verpakking terug krijgen

Peugeot-straf uitgezeten

?
15 maart 2015 13:01
Maarten schreef::mrgreen:
Einde jaar eindelijk een 3 serie plug in hybrid. Lekker weinig bijtelling. Denk dat ze de kabel in de verpakking terug krijgen

Nog nooit elektrisch gereden, zeker?
15 maart 2015 13:08
Dat het verbruik van een 4 cilinder turbo lager is, betwijdel ik. Ja, volgens opgave, maar als je iets sportiever rijdt, gaat t verbruik van die turbo heel hard omhoog, terwijl dat van die zescilinder veel minder toeneemt, zo blijkt uit de praktijk (oa AMuS).
15 maart 2015 13:12
6 cilinders is gewoon de optimale configuratie.
Mooie loopcultuur en geen exorbitant verbruik
15 maart 2015 13:17
Gisteren de Autovisie meegenomen bij de Super.
Staat een dubbel test van de Audi A6 en Infinite Q7 beide kleine 4 cilinder diesels met turbo's.
Enorm hoe zuinig zij met de brandstof omgaan, de Audi haalde bijna 1 op 24
Met een volle tank 1500 km, niet normaal gewoon
Beide auto's kosten een fikse halve ton
15 maart 2015 13:22
Heb nu drie jaar mijn 528i en er zeer tevreden over. Op twee lekke banden na geen problemen tot nu tot. Ik vind achteraf dat er een overkill aan electronica inzit. Bv het selecteren van Sport/Comfort of het aan en uit zetten autostop, wel of niet automatische rem aan bij verkeerslicht etc. etc.
Stop gewoon de optimale afstelling erin en laat het daarbij! De vier cilinder turbo voldoet prima en ik rijdt er prima lange afstanden mee, al doe ik dat liever met de 997 natuurlijk. Ik vind alleen dat de BMW meer windruis/geluid produceert dan mijn Audi A6 die ik hiervoor reed.
Stiekum mijn oog laten vallen op de zes serie, maar dat wordt nog straf onderhandelen!
15 maart 2015 13:31
Enguess schreef:In een 5 hoort een 6-in-lijn. De rest is nieuwerwets gehannes.
5 een cruiser? Nou... Mijn 550d was allesbehalve een cruiser, beste Franz....
5 serie is een luxe reiswagen. Zo wordt ie ook door BMW in de markt gezet. De 550d is niets meer dan een snellere uitvoering hiervan. M5 is andere koek.