Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

07 nov 2006 18:15

Ik gebruik Emule en Limewire. Beiden bevallen prima.

07 nov 2006 23:05

Epicurus schreef:Ik sluit mij aan bij John; E-mule werkt echt prima, is alleen wel handig om daar een aparte PC voor te configureren. Mooie bijkomstigheid is dat je niet 'gezien' kunt worden als file-sharer omdat je alleen 'delen' shared.
Als je even zoekt kun je echt (bijna) alles vinden ! En John, poorten open zetten is niet eens echt nodig, E-mule vraagt er wel om (DMZ), maar werkt ook zonder problemen als de de TCP/UDP poorten gewoon dicht laat (natuurlijk wat veiliger)

Al deze peer-to-peer software is gebaseerd op dezelfe filesharing. Alleen het vroegere Napster had centrale servers nodig waarop gehele bestanden stonden. Kaza deelt net zo goed als eMule gedeelten van bestanden.
Of je niet als file-sharer gezien kunt worden dat valt te betwijfelen daar zijn al diverse uitspraken over geweest en die zijn vaak negatief uitgevallen voor de eMule gebruiker. Enkele zijn positief afgelopen maar dan moet je van zeer goede huize komen. Afgelopen jaar was Denemarken nog aan de beurt waar enkele honderden eMule en eDonkey gebruikers keurig een rekening thuis kregen met het verzoek alsnog de auteursrechten te voldoen. De regelgeving hieromtrent wordt in Europees verband nog aangepast. Een mooi artikel hierover kun je vinden bij Auteurs rechten

En als je de betreffende TCP en UDP poorten niet open zet krijg je lagere prioriteit en downloadsnelheden aangeboden. Wel ben je inderdaad een stuk veiliger.

08 nov 2006 0:52

S2 schreef:Laten jullie uploads toe? En indien niet, heeft dit gevolgen voor de downloads?

LimeWire; laat ook uploads toe; je krijgt, dus je moet ook (door)geven imo.
Werkt lekker, zeker na aanschaffen pro-versie. Snelheid 'supersnel'. Zet LW wel uit als ik de pc verlaat (via locken Internet of door weghalen LW uit geheugen)

08 nov 2006 10:20

ErikE schreef:
S2 schreef:Laten jullie uploads toe? En indien niet, heeft dit gevolgen voor de downloads?

LimeWire; laat ook uploads toe; je krijgt, dus je moet ook (door)geven imo.
Werkt lekker, zeker na aanschaffen pro-versie. Snelheid 'supersnel'. Zet LW wel uit als ik de pc verlaat (via locken Internet of door weghalen LW uit geheugen)

ga maar eens door de instellingen, kan je allemaal instellen
... wel het gevoel als je geen uploads toestaat je minder te zien krijgt; je kan nl. instellen dat degenen die geen uploads toestaan bij jou niet mogen downloaden
Plaats een reactie