11 jan 2007 3:40
Maxfli schreef:Willen ze hiermee de zeemacht weer de 6 miljoen terugbetalen die Prins Laurent heeft gebruikt voor zijn verbouwing ?
Prins Laurent, die een aantal Ferrarietjes bezit, liet tal van werken uitvoeren aan zijn villa Clémentine in Tervuren. De rekening stuurde hij naar de Belgische zeemacht. WHOEHA![]()
11 jan 2007 7:49
Maxfli schreef:Willen ze hiermee de zeemacht weer de 6 miljoen terugbetalen die Prins Laurent heeft gebruikt voor zijn verbouwing ?
Prins Laurent, die een aantal Ferrarietjes bezit, liet tal van werken uitvoeren aan zijn villa Clémentine in Tervuren. De rekening stuurde hij naar de Belgische zeemacht. WHOEHA![]()
Moeten wij ook maar doen, de rekening sturen naar de Belgische zeemacht
11 jan 2007 9:30
911-lover schreef:Elke afdeling krijgt een jaarbudget die ze "moeten/mogen" opmaken.
Hebben ze over krijgen ze de volgende keer minder dus het geld wordt (bijna letterlijk) buiten gesmeten met behulp van oa veel te hoge rekeningen.
Zo hebben "de verantwoordelijken" de kans gekregen en gegrepen om hun eigen te verrijken.
Gewoon een systeemfout dus waarvoor elke Belg al jaren voor opdraaid dmv de belastingen
11 jan 2007 9:50
11 jan 2007 10:02
Gerhard schreef:
Autorijdend Nederland betaald veel belastingen. (BPM, Houderschapbelasting). Het probleem zit er in, dat buitenlanders in Nederland niet betalen voor het gebruik van de wegen, maar als wij nederlanders naar buitenland gaan, betalen we naast onze hoge belastingen ook nog eens om gebruik te maken van die wegen in het buitenland.
.
11 jan 2007 10:10
ppp 356 schreef:Gerhard schreef:
Autorijdend Nederland betaald veel belastingen. (BPM, Houderschapbelasting). Het probleem zit er in, dat buitenlanders in Nederland niet betalen voor het gebruik van de wegen, maar als wij nederlanders naar buitenland gaan, betalen we naast onze hoge belastingen ook nog eens om gebruik te maken van die wegen in het buitenland.
.
België
997
Inschrijvingstax € 5.000
Jaarlijkse wegenbelasting € 1.477
Boxster S
Inschrijvingstax € 5.000
Jaarlijkse wegenbelating € 1077
Of die wagen nu 500kg of 2500kg weegt, maakt helemaal niets uit.
Dan hebben we het nog niet over parkeren, weet niet in Nederland, maar in België is een niet betalende parkeerplek haast niet meer te vinden.
Nederland is dan misschien nog wel iets duurder, maar onderschat België niet, het is enkel wat meer gespreid.
11 jan 2007 10:16
11 jan 2007 10:27
ppp 356 schreef:Maar die inschrijvingstax, blijft gewoon elke keer terugkomen.
Heb laatst een wagen van de ene zaak naar de andere overgeschreven, en gewoon weer netjes €5.000 mogen aftikken.
Op het einde van de wagen zijn loopbaan, heeft de Belgische staat misschien zelfs meer Taxen geheven, dat bij jullie in Nederland.
11 jan 2007 10:32
11 jan 2007 10:53
ppp 356 schreef:Maar die inschrijvingstax, blijft gewoon elke keer terugkomen.
Heb laatst een wagen van de ene zaak naar de andere overgeschreven, en gewoon weer netjes €5.000 mogen aftikken.
Op het einde van de wagen zijn loopbaan, heeft de Belgische staat misschien zelfs meer Taxen geheven, dat bij jullie in Nederland.
11 jan 2007 11:16
11 jan 2007 11:33
11 jan 2007 11:36
ppp 356 schreef:maar in België is een niet betalende parkeerplek haast niet meer te vinden.
11 jan 2007 11:37
11 jan 2007 11:58
Devils son schreef:ppp 356 schreef:maar in België is een niet betalende parkeerplek haast niet meer te vinden.
Wat betaalt zo'n parkeerplek per uur dan?
11 jan 2007 12:12
MS964 schreef:Boycot die Belgen!
door onze redactie
AMSTERDAM - Boycot die Belgen! En rij in 2008 gewoon in een boog om onze zuiderburen heen naar Spanje en Frankrijk. Volg de Telegraaf Route Soleil-route via onze sympathieke oosterburen (is maar 75 kilometer langer). En u gaat toch niet alweer naar Gent, Antwerpen of Brussel? Bezoek Aken, Dortmund, ga shoppen in winkelparadijs Oberhausen! Verzin een maatregel die wij kunnen invoeren om de Belgen dwars te zitten en win een Telegraaf jaarboek!
11 jan 2007 12:28
Telegraaf schreef:Boycot die Belgen!
11 jan 2007 12:33
911-lover schreef:Is allemaal goed en wel voor de Nederlanders die kort bij de grens wonen , maar de mensen van Osch , Breda , Utrecht , Zeeland etc kunnen toch eccht beter 60€ per jaar in België laten dan aan die enorme benzineprijzen enkele honderden kilometers om te rijden per rit.MS964 schreef:Boycot die Belgen!
11 jan 2007 12:42
11 jan 2007 12:53
11 jan 2007 13:05
craze schreef:ik las ergens dat je alleen een vignet voor 1 jaar kunt kopen (die 60 euries) maar klopt dit wel![]()
zoja, waarom dan niet zoals in Austria/Suisse een vignet voor 1 week ofzo voor een voordeliger tarief, de vakantiegangers kom je dan tegemoet en de veelplegers moeten gewoon dat jaartarief betalen![]()
wil op zich best wel betalen maar dan moeten ze ook eens wat doen aan die bewegwijzering, is echt een drama in belgie, vooral als je een afslag zoekt en je bent niet bekend daaro![]()
![]()
en misschien wat minder verlichting langs de snelwegen, daar stikt het van (kun je flink wat geld mee besparen)![]()
![]()
ik meen dat belgie het best verlichte snelwegennet heeft in de wereld, vanuit de lucht is belgie net een kerststal![]()
![]()
11 jan 2007 13:10
paSCal schreef:911-lover schreef:Is allemaal goed en wel voor de Nederlanders die kort bij de grens wonen , maar de mensen van Osch , Breda , Utrecht , Zeeland etc kunnen toch eccht beter 60€ per jaar in België laten dan aan die enorme benzineprijzen enkele honderden kilometers om te rijden per rit.MS964 schreef:Boycot die Belgen!
Osch?Enne, Breda is toch redelijk dicht bij de grens hoor (minuutje of 6 zit ik in Belgie
)... Maar voor wat betreft de Duitse grens heb je wel gelijk...
11 jan 2007 13:35
11 jan 2007 13:42
11 jan 2007 13:52