Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

26 feb 2007 23:56

Red Cabriolet schreef:TC :!:


TC staat voor "two carbs" :wink:

26 feb 2007 23:57

cabrio wim schreef:Dolomite is een ander model als de 2500/6cyl.


Weet ik, maar er werd gezegd: sedan (Dolomite?), hetgeen in kan houden dat het om een andere sedan ging.

26 feb 2007 23:58

Dat kan kloppen.
Dat andere merk bestond nog maar 15 jaar en toen was er van hun zijde nog niet echt te praten van massaproductie . Productie-aantallen worden in mijn boek pas vermeld vanaf 1924 :idea:
En ik moet mezelf corrigeren. Na checken was het niet 1914 maar 1913 :wink:

26 feb 2007 23:59

cabrio wim schreef:
Red Cabriolet schreef:TC :!:


TC staat voor "two carbs" :wink:


Twin Carburator.

27 feb 2007 0:01

cabrio wim schreef:
Red Cabriolet schreef:TC :!:


TC staat voor "two carbs" :wink:


Bij de 2500 wel ja maar bij de sprint voor Twin Cams :!:

27 feb 2007 0:09

Devils son schreef:weet ik, maar er werd gezegd: sedan (Dolomite?), hetgeen in kan houden dat het om een andere sedan ging.


Weet jij,maar een ander misschien niet, daarom verklaarde ik het een beetje. :wink:

En Deviltje... :twisted: ook TC officieel twin carburator, in volksmond bij de clubs gewoon......... :wink:

Zal trouwens de 10 min punten van de stag morgen even posten, en als je die verbeterd had, kreeg je een probleemloze Stag, ik heb er op negen jaar bijna 80000 km met gereden, ook op vakantie's waar ik dan zonder problemen 2500 km met toerde.

27 feb 2007 0:12

Red Cabriolet schreef:Bij de 2500 wel ja maar bij de sprint voor Twin Cams :!:


Net als bij de MG-A :wink:

27 feb 2007 13:29

Had beloofd om de 10 voornaamste min punten van de Stag nog te posten.

1 koeling, oplossing: amerikaanse radiateur plaatsen, en 82 gr thermostaat, 10% meer koelvermogen.
2 waterpomp, oplossing: groter huis met 9 i.p.v. 6 schoeps.
3 aandrijfas, waterpomp: oplossing tandwielen laten harden.
4 carburateurs, oplossing: 175CD.S2 vervangen voor de 175CD.SEV
5 ontsteking, oplossing: geharde pasbus laten draaien.
6 overdrive, oplossing: a-type naar j-type vervangen.
7 koppakkingen, oplossing: is gemodifiseerd met verstevigingen.
8 achteras, oplossing: geharde pasbussen met vetnippel.
9 differentieel, oplossing: shoppen BMW (weer identiek)
10 softtop, oplossing: niet origineel kopen , maar laten maken.

Als je deze punten in acht neemt, heb je totaal geen motor problemen meer, en kun je lekker betrouwbaar genieten.
Maar het is precies het zelfde als bij Porsche, als je haar verwaarloost straft ze jou.

27 feb 2007 13:46

cabrio wim schreef:Als je deze punten in acht neemt, heb je totaal geen motor problemen meer, en kun je lekker betrouwbaar genieten.
Maar het is precies het zelfde als bij Porsche, als je haar verwaarloost straft ze jou.

:? ..... Hoe zou het zijn geweest bij de nieuwe(re) modellen indien Triumph nog zou bestaan :?:
Zouden die je ook straffen zonder verwaarlozing precies hetzelfde als bij Porsche :?: :evil: :wink:

Mooi project, leuk om te volgen. :thumleft:

BTW Tante van mij had ooit een Herald, met hele kleine draaicirkel. :P

27 feb 2007 16:02

Afbeelding

Auke, dit is de Dolomite sprint. :wink:

27 feb 2007 16:06

Afbeelding

En in zo eentje reed Devils son z'n vader. (maar dan geel)

27 feb 2007 16:15

cabrio wim schreef:
En in zo eentje reed Devils son z'n vader. (maar dan geel)


(en het stuur aan de juiste kant...) :wink:

P.s. in Australië (Blue mountains) zag ik vorig jaar tot mijn stomme verbazing meerdere 2500 TC's rijden. Niet achter elkaar als in de plaatselijke Triumph club, maar gewoon: een geparkeerde, er reed er eentje rond, enz.

In NL zie je werkelijk nooit meer een Triumph sedan (je ziet af en toe een TR6/TR7 of spitfire). Ik was dan ook geschokt hoe klein de auto was. Niet voor die tijd natuurlijk, maar in mijn beleving was het een grote auto... en dat viel dus flink tegen.

27 feb 2007 17:55

Hallo Wim,

Mooi project, blijf het zeker volgen!!!

succes,
Martijn

27 feb 2007 20:09

Auke, dit is de Dolomite sprint.


Dat is'm, Wim!.. :D Ik kan mij niet herinneren dat dat ding zo hoog op de wielen stond.. Ze waren best wel snel voor die tijd dacht ik.. niet zo snel als een Stag natuurlijk (en als een 911 natuurlijk).. :wink:

27 feb 2007 22:15

Devils son schreef:P.s. in Australië (Blue mountains) zag ik vorig jaar tot mijn stomme verbazing meerdere 2500 TC's rijden. Niet achter elkaar als in de plaatselijke Triumph club, maar gewoon: een geparkeerde, er reed er eentje rond, enz.


Waren ook in N-Z populaire wagens en je ziet ze ook daar meer dan regelmatig "in het wild"

28 feb 2007 18:13

Vandaag heb ik het stuurhuis verwijdert, dit hangt vast aan het dashboard.
Daarna de klokkenwinkel eruit gehaald en alle moeren en schroeven losgehaald voor verwijdering dashboard, is net als bij Porsche lekker handig. Om bij de schroeven van het dashboard te kunnen moet je over slangenhanden beschikken, maar het is gelukt.
Daarna alles volledig weggenomen, daarna kon ik makkelijk bij de pedalenbox en gaspedaal, deze beiden gedemonteerd en al voorbereiding genomen om morgen kachel en kabelboom te verwijderen.

Vandaag is trouwens de beslissing gevallen om hem toch naar Lokeren in Belgie te brengen, en hem een zuurbad te geven.
Hebben jullie misschien gelezen in een ander draadje (verdeelde meningen) maar zie door mijn ziekte er tegen op om het net als mijn andere old-timers te doen, schuren,schuren en nog eens schuren. ik zie wel wat het resultaat is. Heb vertrouwen in het bedrijf.

Zal op korte termijn nog wat foto's plaatsen van de gestripte boel.

28 feb 2007 18:20

Heb zelf een topgerestaureerde TR-6 gehad. Als deze auto's inderdaad goed gerestaureerd zijn heb je een probleemloze auto. Hier een fotootje,

Afbeelding

28 feb 2007 19:17

Echt mooi , vooral met de chroom spikes.
Zit ook een lekker geluid in die zespitter. :wink:

28 feb 2007 19:56

Yep, vooral met zo'n dubbele sportuitlaat eronder, hmmmm, kippevel!!

28 feb 2007 21:14

Ik heb buiten één wagen nooit een Engelsman gehad.
En die die ik had daar stak een betrouwbaar Honda Motortje in :wink:

28 feb 2007 21:38

Vanaf '79 t/m '98 altijd Rover gereden 5x3500 sd1 v.d.Plas nooit problemen gehad.
2x Range Rover Vogue nooit motorproblemen, maar die elctronica en electrice bedieningen. :cry:
Door mijn zwager en maat het Porsche virus gekregen. :D

28 feb 2007 23:18

911-lover schreef:Ik heb buiten één wagen nooit een Engelsman gehad.
En die die ik had daar stak een betrouwbaar Honda Motortje in :wink:


Das jammer Koen, heb je toch leuke speeltjes gemist. Hier nog een ex speeltje, zat overigens ook een honda [fireblade] blok in.

Afbeelding

01 maart 2007 0:26

WAAAAW

Erg leuk. :thumleft:

Mijn Engelsmannetje was ook wal klein , licht en met een behoorlijk verlmogen (130pk) dat ik voor de ex gekocht had om te winkelen en met de kinderen rond te toeren.Toen die er niet meer was mocht het (eigenlijk leuke vrouwenkarretje) ook weg

01 maart 2007 13:06

zo Michael, jij hebt mooie auto's gehad zeg (en nog steeds :wink: )
Ik heb al meerdere malen met een tr6 meegereden, maar dat is toch ook een goed alternatief voor een klassieke 911, lekkere wagentjes 8)

En die Caterham? ziet er echt heerlijk bruut uit. Lijkt me echt de ultieme fun car, zo'n gemotoriseerde skelter :lol:

01 maart 2007 15:30

Was geen caterham maar een dax [maken ook cobra's], ik heb er overigens nog 1 gehad, een zwarte.
Gesloten onderwerp