Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

05 jun 2007 13:21

911-lover schreef:Wat een veralgemening en vooral wat een bullshit
Iedereen doet wat die leuk vind (zoals anderen al gemeld hebben)
Neen , ikpoets geen 3 dagen aan een stuk , maar poets wel elke keer mijn wagen als die vies is. Kan tot 2 keer per dag zijn.
Ik leef namelijk graag zuiver en rijd dus ook graag in een zuivere wagen.
En wat die verering van een blok staal betreft ? Wat doe jij dan op een Porsche ( dus auto , dus blok staal) forum. Verering :roll: :?:
En dan dat neerbuigende over een ander merk (zijn in jouw woorden toch beide gewoon een blok staal) . Een auto is toch een auto of is jouw 944 dan toch uiteindelijk je rijdende pik :idea: :bang:


Zodra je 1x je auto poetst is het nog geen verering.
Ik heb ook gezegd dat een auto emoties los kan maken, ik sjees graag over bochtige weggetjes, da vinnik mooi! En als WBer kan ik het technische aspect goed waarderen. Zo'n opel is niet per se gemaakt om te racen. Porsches hebben dat toch in veel hogere mate, dat is ook ongetwijfeld een reden waarom ik deze wagens prefereer boven anderen. Waarom dan geen ferrari? Tsja, dat blijft een kwestie van smaak en opvoeding ;)
Maar als je zoveel tijd aan een auto gaat besteden (zonder erin te rijden) dan til je het toch naar een hoger niveau.
Wat doe ik op een forum? Tsja, ouwehoeren, proberen wat te leren, en wellicht anderen te helpen. En omdat ik nou eenmaal meer affiniteit met porsches heb dan met opels, zit ik op een porscheforum.
Al zou je een schaalverdeling maken van 1 tot 10, relaterend naar hoeveel tijd iemand aan zijn auto besteed (waarbij een 3 het minimum is om het rijdend te houden en bijv een 8 uitstekende conditie is, 10 is dan zgan), dan zitten wij waarschijnlijk rond een 5:
technisch verkeren onze autos in uitstekende staat, qua uiterlijk zitten er genoeg krassen in de verf, op de voorspoiler ontbreken er gewoon enkele vierkante centimeters, minuscule deukjes, en zelfs een koplamp die, als je even goed kijkt, scheef zit vanwege schade (maar om dit recht te trekken moet je echt ver gaan).
Een 7 of 8 begrijp ik ook nog maar is voor mij niet weggelegd. Deze gast, die schopt het tot een 11...

05 jun 2007 13:22

ja john dat vind ik nou ook, het gaat immers om de liefde en een ieder vertaald die liefde op zijn eigen manier of vorm.
en btw ik vind die opel best wel stoer.

grtjs mikey


LOVE IS THE POWER SUPREME

05 jun 2007 14:44

RS-R schreef:Niet zo'n glans.


Dat zou kunnen. Ik werd al moe van alles lezen, dus ik heb slechts wat plaatjes bekeken, dus vandaar mijn vraag: wat heeft hij dan gedaan voor die glans? Heeft hij er engeltjes over laten pissen?

05 jun 2007 15:26

Vind dit wel aardig zo'n man die werkelijk tot de max gaat. Zegt wel iets over z'n karakter natuurlijk :twisted:

05 jun 2007 15:39

Misschien denkt ie dat wanneer hij de buitenkant er af poetst eronder misschien wel wat moois (porsche oid) zit...

Bij vrouwen moet je ook altijd ff door de plamuur om te weten wat je echt in huis hebt gehaald... :wink:

05 jun 2007 16:24

ik doe dit elke dag :D :D :D

05 jun 2007 16:43

Ik heb een paar weken geleden mijn auto helemaal laten kleien en in de Diamond Brite laten zetten. Wat een verschil, zo zacht en glad al baby-billetjes. Hij wast een stuk makkelijker, het vuil plakt niet meer vast. En de auto droogt ook een stuk makkelijk!

En glimmen dat-ie doet!

05 jun 2007 16:56

Lydia schreef:Ik heb een paar weken geleden mijn auto helemaal laten kleien


De vogels doen dat bij mijn auto extragratis...

05 jun 2007 21:59

Heb vorige week mijn P. voor het eerst "gekleid" en het resultaat was niks, nada, noppes beter dan daarvoor! Blijkbaar houdt ik 'em al schoon genoeg :wink: De nieuwe wax deed wel wonderen.

05 jun 2007 22:18

Porsche laten kleien...

Afbeelding

vond een P kleien al een prestatie... :lol:

05 jun 2007 23:13

Inspiratie door van Kooten en de Bie?

06 jun 2007 0:05

@BErt, heb jij nog een fautautje van je blinkende cabrio?

06 jun 2007 0:27

911-lover schreef:
944 guy schreef:Ik snap de verering niet van een blok staal...



En wat die verering van een blok staal betreft ? Wat doe jij dan op een Porsche ( dus auto , dus blok staal) forum. Verering :roll: :?:
:


Precies mijn gedacht...

944 guy schreef: Zo'n opel is niet per se gemaakt om te racen. Porsches hebben dat toch in veel hogere mate


Ehh, dat een Porsche meer sportwagen is als een Opel zal niemand ontkennen, maar als jij met je 944 gaat "racen" hoop ik toch dat je geen Astra OPC tegenkomt op het circuit want die rijdt niet 1 maar 3 rondjes om je heen...Ja, ondanks dat het een voorwielaandrijver is, dat ie een turbogat heeft van hier tot weet ik waar, de pook te lange slagen maakt en de stoelen te hoog staan

Ik poets trouwens ook wel graag, gaat voor mij 1 op 1 samen met autoliefhebberij.

06 jun 2007 8:28

Ik heb ooit eens (paar weken terug) op een ander forum, een soort gelijk iets gevonden. Althans ook een Site waar ze een Bugatti Veyron helemaal tot blink brachten maar daar hadden ze dus wel resultaat want er zaten allemaal krasjes in de lak etc (wel zonde maar goed).

Wat betreft het autowassen..Ongeacht het merk (of het nu een renault is of een P) ik was ze met even veel liefde..Ik vind het voor als nog een therapeutische werking hebben als ik bijvoorbeeld een uurtje of 5 (middagje) aan het poetsen ben. Dan vergeet ik even alles voor die 5 uur en kan dan rustig mijn gang gaan.

Iedereen moet zelf weten wat hij of zij graag doet met zijn auto, de "vereedelde" lease rijder die de auto nooit wast en met Dubro Citroen de auto een keer wast (dit is serieus..Dat was mijn buurman) omdat het nodig was omdat de auto ingeruild moest worden..Of dat je het niet zoekt zo vaak de aut te wassen, dat zal mijn een worst wezen de wereld vergaat niet. Maar respecteer asjeblieft andermans meningen :) Van een stuk blik vereren, als diegene die dat doet (including me) dat leuk vind, en er plezier in heeft, gewoon lekker doen!!

06 jun 2007 8:35

Nouja....met dat klei en alles en duizend andere spulletjes; dat vind ik ook belachelijk. Sorry dat ik het zo zeggen moet. Een paar emmers water, wat sob en een paar schone doeken voor het drogen vind ik genoeg.
Hoewel ik best verstelt stond van het uiteindelijke resultaat op die foto's denk ik dat je dat niet moet doen met een auto waar je veel in gaat rijden. Voor je het weet, en dan heb ik het met name over hele warme zomerdagen/avonden over de afsluitdijk waar de hemel zwart ziet van de muggen, zit de auto weer onder. Nou............en daar heb je dan 5 uur voor staan poetsen en nog een heleboel centen voor betaald. Dus ja, in die zin snap ik 944Guy wel. :)

06 jun 2007 8:48

barolo schreef:@BErt, heb jij nog een fautautje van je blinkende cabrio?

Counterstrike had er een paar gemaakt tijdens de Waterlandrit, zie foto's, heb er ook eentje in mijn album staan. Had er graag eentje voor de kalender opgegeven maar kan geen enkele foto vinden waar ik de compositie mooi genoeg vindt om ook maar te kunnen meedingen voor een plaatsje.

06 jun 2007 17:25

@ Frost: juist als je haar hebt laten kleien en in de portectie hebt laten zitten, gaat het vuil er zó af. Dus die vliegen: waterslang er op en het meeste is al weg. Ik merk duidelijk het verschil.


Dat poetsen is toch niet enkel maar "werk" ? Het is toch onderdeel van je passie (of hobby)? Ik vind het leuk om te doen. Ik heb zaterdag gewerkt, maar 's avonds toch de auto nog gewassen voor de Waterlandrit. En natúúrlijk zaten er vliegen op. Maar die zijn er al weer af :D :wink:


Ik zie mijn buurvrouw óók vol medelijden naar me kijken als ik de rubbers met een tandenborstel voorzichtig schoon poets. En dan loopt ze hoofdschuddend weg om met haar Libelle, een sjekkie en een glas bier in de tuin te gaan zitten.

Nou, dan liever míjn passie.

06 jun 2007 21:14

glimmen zal ze die tut van me :D :D :D

greezz :D mikey

07 jun 2007 9:08

Prachtig hoor al dat poetsen, maar ik doe het een keer per jaar en dat is genoeg, the bitch is gemaakt om te rijden en niet om te wrijven.
Daarom steek ik liever mijn geld en tijd in het perfect houden van motor en techniek. Heb liever een Porsche met gebruiksporen en goed werkende techniek, als een bling(kende) waar van alles aan is. Vind niks erger als een auto waar allemaal kleine dingen niet van werken, erger ik me mateloos aan.

07 jun 2007 9:14

Het één sluit het ander niet uit Wim :!: :wink:

07 jun 2007 9:54

Een schone auto poetsen???? Herstel een schone (sl) Opel poetsen. Volgens mij geeft ie meer geld uit aan poetsen en bekleding dan dat die (sl)Opel ooit gekost heeft........(Hij moet een echte Astra liefhebber zijn)

wel respect voor het vele werk en het resultaat, is wel een mooie diepe glans.
(maar het blijft een (sl)Opel :twisted: )

07 jun 2007 19:19

Ik heb er respect voor.

Ennuh voor de kleinere beurs is een sportieve Opel het summum.
Voor een wat grotere beurs, en het meeste publiek hier, is een 911 uber.

Ik zie het verschil niet tussen de ene persoon die ze geld, ziel en werk stopt in z'n Opel of z'n Porsche, Ferrari, Lambo, etc.

(Ennuh vergeet niet dat zo'n nieuwe slopel mogelijk een duurdere, en technisch betere, auto is dan een 15 jaar oude platgeslagen kever ;-)

Mark.

07 jun 2007 19:36

markk schreef:
Ennuh voor de kleinere beurs is een sportieve Opel het summum.


Nou, voor de kleine beurs ken ik genoeg alternatieven...

(Ennuh vergeet niet dat zo'n nieuwe slopel mogelijk een duurdere, en technisch betere, auto is dan een 15 jaar oude platgeslagen kever ;-)


Duurder? In aanschaf misschien.
Technisch beter? No way.

07 jun 2007 21:51

Technisch beter? No way.


Yeah right. De afgelopen 15 jaar is er zeker niets veranderd aan onderstel techniek, motertechniek, remmen, veiligheid, onderhoudsgevoeligheid, roestpreventie, etc. ???

Keep dreaming. Beetje moderne uber-GTI/hot-hatch rijd rondjes om een 15-jarige oude 911. Op de weg, op het circuit, in de bochten, in rechte lijn, overal.

Zegt natuurlijk niets over beleving, emotie en over het feit dat die 911 15-jaar geleden op zijn niveau de benchmark was zoals die dat nu ook is.

Geef mij wat betreft beleving ook maar de meer pure eind jaren '80 en '90 auto's. BMW e30 M3, 968CS, Sierra/Escort Cosworth, 964/993, etc. Maar het blijven oude auto's die qua performance en techniek "outdated" zijn en momenteel geevenaard danwel voorbij gestreeft worden door de GTI/hot-hatchback klasse (Leon's turbo, Golf GTI, 10i's, CTR's, Opel OPC's, etc.)

Mijns inziens niets om je voor te schamen hoor als 15-jarig icoon...


Mark.

07 jun 2007 23:30

markk schreef:
Yeah right. De afgelopen 15 jaar is er zeker niets veranderd aan onderstel techniek, motertechniek, remmen, veiligheid, onderhoudsgevoeligheid, roestpreventie, etc. ???


Jazeker, maar je vergelijkt een topproduct met een budgetproduct. En een topproduct van 15 jaar terug kan dan nog aardig mee.

Keep dreaming. Beetje moderne uber-GTI/hot-hatch rijd rondjes om een 15-jarige oude 911. Op de weg, op het circuit, in de bochten, in rechte lijn, overal.


Yeah right... Zelfs de tijd van Opel zelf (Manuel Reuter) zat nog onder die van SportAuto met de 993. De 964 is helaas nooit aan een supertest onderworpen (omdat de supertest toen nog niet bestond). Verschil 993 en 964 is echter niet zo groot. En nogmaals: eigen tijd Opel. Met veel rondjes rijden en (stiekum) een paar aanpassingen (het is nl. een marketingtool).

Niet zo gek ook: minder vermogen, meer gewicht en voorwielaandrijving. Niet de beste ingrediënten om beter te scoren...

O, in rechte lijn... mwhoehahahahaha! Ik wil ze wel eens voor je opzoeken, het zal je misschien verbazen, maar mijn auto is nog steeds een klap sneller in rechte lijn en dat met 250.000 km achter de rug.

Zegt natuurlijk niets over beleving, emotie en over het feit dat die 911 15-jaar geleden op zijn niveau de benchmark was zoals die dat nu ook is.


Dus als het al anders was dan zou ik er geen probleem mee hebben, maar feitelijk is het dus niet zo. Dat komt natuurlijk wel een keer...

Maar het blijven oude auto's die qua performance en techniek "outdated" zijn en momenteel geevenaard danwel voorbij gestreeft worden door de GTI/hot-hatchback klasse (Leon's turbo, Golf GTI, 10i's, CTR's, Opel OPC's, etc.)


Mijn moeder rijdt tegenwoordig een VW GTI DSG en ik kan je vertellen: nog steeds een wereld van verschil (en ik heb er inmiddels aaridg mee kunnen testen). Leuke auto, zeker voor een 66 jarige dame, maar als het gaat om pure snelheid, nee, dat red deze nog steeds niet.
Plaats een reactie