Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

22 aug 2007 0:47

:twisted: :lol: :wink:

Alles perfect in evenwicht. :mrgreen:

PS, Erwin, ik zag in je album een bekend plaatje.


Afbeelding


Levert dat nog wat op, 2 van die nokkenasjes met iets minder tandjes? :twisted:
Afbeelding

Een specialist had het ooit over het reviseren van dergelijke nokkenassen, maar daar kan ik me zo weinig bij voorstellen... Tenzij hij bedoelde recyclen van oud ijzer... :lol:

22 aug 2007 7:31

Jort schreef:Denk er wat wielkastverbreders en dikkere bumpers bij, polijst het uiterlijk iets, krik de schouders een tikkeltje op en ziedaar...
Niet gedurfd, niet vernieuwend, weinig karaktervol.


Wat een slap gel.l, zoals jij redeneert kun je van een drol nog een biefstuk maken, zo lus ik er nog wel een paar....


Een Caterpillar dump truck is eigenlijk gewoon een kloon van een lotus ELise. Denk er wat wielkastverbreders en dikkere bumpers bij, polijst het uiterlijk iets, krik de schouders een tikkeltje op en ziedaar...

Afbeelding

Afbeelding

22 aug 2007 8:49

:cheesy:




.

22 aug 2007 11:21

Marcel schreef:
Wat een slap gel.l, zoals jij redeneert kun je van een drol nog een biefstuk maken, zo lus ik er nog wel een paar....



Jij ziet de overeenkomsten dus niet, de objectieve kijker ongetwijfeld wel. :wink:

22 aug 2007 11:36

Marcel schreef:
jampie schreef:Idd, veel Audi......maar dit is de 1e Citroën die op iets trekt :wink:


Ohhh, wat dacht je hiervan dan:



Ik moet Jampie toch gelijk geven al was idd de DS een leuke wagen ( één van de weinige)
Wat heeft Citroen de laatste 30 jaar nog uitgebracht :?:
Sorry , maar stuk voor stuk (imho) ronduit lelijk

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

En die SM was idd door zijn motor een interessante wagen maar deze motor was idd zijn doodsteek door teveel problemen.
En mooi :?
Alles een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk en (gelukkig) niet de mijne

Afbeelding

22 aug 2007 19:08

911-lover schreef:
Marcel schreef:
jampie schreef:Idd, veel Audi......maar dit is de 1e Citroën die op iets trekt :wink:


Ohhh, wat dacht je hiervan dan:


Ik moet Jampie toch gelijk geven al was idd de DS een leuke wagen ( één van de weinige)
Wat heeft Citroen de laatste 30 jaar nog uitgebracht :?:
Sorry , maar stuk voor stuk (imho) ronduit lelijk


Nee, als je goed lees schrijft ie duidelijk "EERSTE" en dat is niet zo, wel een van de weinige. Want voor alle duidelijkheid, ik vind de meeste citroens ook niet om te pruimen, maar innoverend en apart waren ze vaak wel. En dan heb ik het ook nog niet gehad over de Traction Avant, toch een icon en wa dacht je van dat woestijn ding met twee eend motors erin, getuigt ook van designers lef...dus zo saai is het allemaalniet bij citroen. EN de CX en GS waren allebei auto van het jaar (Jonge wat konden die GSjes roesten, als ze niuew waren al, ik heb er heel wat volgespoten met bitak en tectyl)

Voor de leifhebbers is citroen vaak een "way of life"

22 aug 2007 19:26

dat laatste is erg waar. net als porschefielen zijn er ook veel échte citroenfielen. Dat vind ik wel mooi, mensen die echt voor een merk gaan. Collega van mij least altijd citroen. niet mijn favo's maar de bezieling vind ik gaaf!

En de ID, de DS (open en dicht), maar ook de CX turbo 2, de 2CV (en 2CV bestel 8) ) vind ik mooie klassiekers. Maar in het huidige gamma zie ik dergelijke klassiekers niet terug. Ook niet echt auto's die ik heel mooi vind. Die cabrio waar dit topic mee begint, vind ik wel een mooie strakke bak. Wordt ook geen klassieker, wel een mooie auto. Audi's van nu worden ook geen klassiekers, maar de A5 en de vorige A8 vind ik wel hele mooie auto's. Maar dat is wel een beetje offtopic... :oops:

23 aug 2007 11:30

Marcel schreef:Nee, als je goed lees schrijft ie duidelijk "EERSTE" en dat is niet zo, wel een van de weinige.


OK , Marcel , daar heb jij gelijk in.
Niet de eerste maar idd één van de erg weinige
De traction avant vind ik ook nog steeds een mooie wagen. Maar de GS, BX , CX , ZX etc etc hoe leuk de motoren ook zijn ( CX Turbo 2 , BX 16V of idd die CX TD die destijds één van de snelste dieselwagens was) en iconen in de autogeschiedenis. Mooi waren ze niet .
Plaats een reactie