Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

30 apr 2008 13:28

Het is en blijft een strijd tegen je instincten hé Jurgen ;)

Zelf dacht ik in den beginne ook dat omdat het achterwiel aangedreven is daar je optimaalste rempotentieel zit.
Tot ze je op cursus erop wijzen dat er écht wel een reden is dat je vooraan dubbele en achteraan enkele schijfremmen hebt.

Achterrem = correctie IN de bocht (onder hellingshoek).
En écht en énkel correctie. Niet afremmen :!:

30 apr 2008 14:19

Tijdens een VRO (KNMV) ervaar je zelfs dat alléén met de voorrem remmen de kortste remweg oplevert :idea: . Daarom rijden ervaren motorrijders bijvoorbeeld ook liever niet op een CBR1000. ;)

30 apr 2008 14:26

Dacht dat Guzzi ook zo'n gecombineerde rem had, voor én achter.

30 apr 2008 14:35

De CBR1000 doet zich echter wel voor als circuitwaardig pk-kanon.
Blijkt het een oversized Honda grasmaaier te zijn :lol:

Even serieus. Voor op de baan en de doorsnij motorijder lijkt een gecombineerd remsysteem me nog niet zo slecht. Op circuit wil je dat absoluut niet, natuurlijk.

30 apr 2008 22:31

Moet er niet aan denken een gecombineerd remsysteem op de motor te hebben. Vind alles best maar dat achterwiel is zo belangrijk om controle over te hebben. Een slippertje met het voorwiel door onjuist remmen is wel op te vangen maar het achterwiel is dodelijk. (Wat dat betreft lijkt een motor best op een 911 :wink: )

torig schreef:Edit: ik ken die weg niet, maar zijn dat betonplaten?
Zitten daar bij jullie soms gaten in, of is dit een Belgisch privilege, om het rallygevoel te stimuleren?


Dit is een prachtig stukje asfalt en geen betonplaten. Overigens weet ik uit ervaring dat een paar gaten in de weg of zelfs een verloren autoband een motorrijder niet zomaar ten val brengen. Gezien de foto gok ik ook op een foute remactie van een onervaren motor rijder

30 apr 2008 22:52

gecombineerd remsysteem is absoluut waardeloos op een racer,als je het zelf wil kun je altijd beetje bijremmen met de achterrem.
met de achterrem er lichtjes bij, duikt je motor niet zo snel in zijn vork en kun je een hogere bochtensnelheid aanhouden.
en zoals al eerder vermeld met de achterrem kun je in de bocht nog beetje bijremmen. als je dat met de voorrem doet ga je zeker rechtdoor
niveau 2 volgen op zolder is echt een aanrader, na elke sessie krijg je theorie over rijtechniek en kijktechniek
daar krijg je dus ook al deze uitleg.

01 mei 2008 8:31

maurice schreef:
torig schreef:Edit: ik ken die weg niet, maar zijn dat betonplaten?
Zitten daar bij jullie soms gaten in, of is dit een Belgisch privilege, om het rallygevoel te stimuleren?

Dit is een prachtig stukje asfalt en geen betonplaten.

Inderdaad een mooi vlak stuk asfalt ..... en daar bij de oprit Staphorst / afrit A32 is het altijd opletten, want een plaats waar héél vaak een camera staat. :wink:
Plaats een reactie