Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
19 jun 2008 7:16
dan zou ik zelf een 2 jaar oude auto importeren.
audi a3 of a4, bmw 3 touring, alfa 159 wagon (hoewel, 6 jaar in rijden

), vw golf gti.
19 jun 2008 7:44
Niemand hier die auto's nieuw koopt dus ?
Weegt een paar K voordeel en een hoop gedoe af tegen het plezier van een splinternieuwe auto?
Aangezien ik vrij lang met een auto rijd was dat voor mij de reden om naar nieuw te kijken.
19 jun 2008 8:54
Overigens de reden waarom ik vooral naar een Golf kijk is vanwege de historie. Net als mijn 911 en Kever is de Golf een "classic" geworden en heeft zich al tientallen jaren bewezen.
Andere merken zijn ongetwijfeld ook betrouwbaar maar zoek niet echt iets speciaals maar gewoon iets leuks en betrouwbaars.
19 jun 2008 9:30
waarom voorwielaandrijving kopen als je voor hetzelfde budget een achterwiel aangedreven auto kan kopen....
19 jun 2008 9:32
porscheware schreef:Weegt een paar K voordeel en een hoop gedoe af tegen het plezier van een splinternieuwe auto?
Heb met mijn kilometrage (85k/jaar) om de 2 jaar een nieuwe auto maar zou als ik privé moest kopen niet zo snel een nieuwe kopen, Het nieuwe is er letterlijk bij het wegrijden al vanaf en bij een mooie 2e-hands heb je ook in het begin het gevoel van een "andere" auto.
19 jun 2008 9:36
Graaf schreef:waarom voorwielaandrijving kopen als je voor hetzelfde budget een achterwiel aangedreven auto kan kopen....
Wat dan?
19 jun 2008 9:42
1-serie
19 jun 2008 9:47
porscheware schreef:Wat moet ik doen? Niet nieuw kopen? Importeren? Welke merk?
Hoeveel Km per jaar ben je van plan te gaan rijden
Wat voor functionaliteit dient de auto te hebben, behalve het van A naar B rijden
Persoonlijk zou ik nooit 'n nieuwe auto kopen - er is zo verschrikkelijk veel keuze op de tweedehandsmarkt, zelfs als je niet wilt gaan importeren
19 jun 2008 10:12
Bert schreef:1-serie

juist
heb vorige week een aantal proefritjes gedaan met een deel van de auto's van je lijstje (diesel dan wel) en de 120(coupe) reed toch wel erg lekker en speels vergeleken met de rest, maar ik schrok wel van de prijs met een paar extraatjes (even duur als mijn vorige 3 serie notabene!)...
19 jun 2008 10:15
Hmm, ja dat prijskaartje he.
Olaf, ik rijd er ca. 15.000 per jaar mee. We gaan niet met de auto op vakantie en het is echt voor A naar B. Toch wil ik geen (saaie) Mazda meer maar net ietsje meer.
19 jun 2008 10:45
Boxster S
19 jun 2008 10:46
porscheware schreef:Niemand hier die auto's nieuw koopt dus ?
Weegt een paar K voordeel en een hoop gedoe af tegen het plezier van een splinternieuwe auto?
Aangezien ik vrij lang met een auto rijd was dat voor mij de reden om naar nieuw te kijken.
Jawel, ik. Als je een paar jaar of langer in een auto rijdt, vind ik een nieuwe auto vele malen fijner. Anders weet je nooit wie er in heeft gereden. Zo vind ik ook het kopen van een gebruikte Porsche van 10 of 12 jaar oud voor zo'n 50% van de nieuwprijs (993 4S) echt waanzin

Het kopen van een gebruikte auto zou ik wel overwegen als het gaat om een gebruikte Phaeton of A8 W12. Ik heb eens een één jaar oude Phaeton W12 gezien met 20.000km op de teller voor EUR 100,000. Nieuwprijs was EUR 200,000. Kijk, dán gaat het om serieuze bedragen. Maar een paar duizend euro korting voor een gebruikte Golf, A3, Alfa 159 etc? Niet de moeite...
19 jun 2008 10:54

gaat om de verhouding tot het nieuwbedrag lijkt me en de afschrijving in het eerste jaar is echt significant en niet een paar duizend euro (tenzij de aanschafprijs een paar duizend euro was misschien

)
19 jun 2008 12:01
Ik tip de Volkswagen Touran met een zuinige 1400 TSI-motor.
Mits je stiekum toch voor een Diesel gaat,tip ik de Volkswagen Golf Blue-motion.........
19 jun 2008 12:10
Graaf schreef::roll: gaat om de verhouding tot het nieuwbedrag lijkt me en de afschrijving in het eerste jaar is echt significant en niet een paar duizend euro (tenzij de aanschafprijs een paar duizend euro was misschien

)
Als je een auto vier of vijf jaar houdt, dan smeer je de extra afschrijving van het eerste jaar uit over de gehele vier of vijf jaar. Dan valt het allemaal wel mee. Uiteindelijk is het een budgetkwestie en het afwegen van prioriteiten bij het besteden van je inkomen. De vraag is: heb je het ervoor over om voor zeg maar 80 of 100 euro méér per maand in je eigen splinternieuwe auto te rijden in plaats van in een gebruikte (ik veronderstel een nieuwprijs van ongeveer EUR 50.000). Ik beantwoord die vraag zeker bevestigend. Maar zoals gezegd, als ik een limousine van één jaar oud kan kopen voor de helft van de nieuwprijs en daarmee €100k uitspaar, dan kies ik in beginsel ook voor een gebruikte auto
Eigenlijk raar dat veel mensen volautomatisch voor een gebruikte auto kiezen en niet voor gebruikt meubilair (stoelen/banken/tafels). Want bij dergelijke zaken zijn de afschrijvingen in het eerste jaar relatief veel extremer
19 jun 2008 12:28
Heel raar. Gemiddelde bankstel kan ook zo tientallen mille kosten.
19 jun 2008 13:06
Piet schreef:Eigenlijk raar dat veel mensen volautomatisch voor een gebruikte auto kiezen en niet voor gebruikt meubilair (stoelen/banken/tafels). Want bij dergelijke zaken zijn de afschrijvingen in het eerste jaar relatief veel extremer

Ja, maar op een gebruikt bankstel zie je ook veel meer de slijtage. Bij een auto is dat toch minder in mijn optiek.
De focus ST is een leuke auto, maar ik zou kiezen voor de nieuwe Mondeo. Vooral de CC uitvoering lijkt me erg mooi worden.
19 jun 2008 17:48
Heb een antal jaar met de Leon 2 liter TDI gereden in stylance uitvoering, heerlijke racewagen. Je wilt gezien je 15000 per jaar natuurlijk alleen benzine....
Dus benzine leonnetje met veel toeters en bellen moet voor dat geld geen probleem zijn.... (beurten kosten ook nog eens weinig..)
Anders zou ik zeggen een BMW 3 touring ofzo met de kop eraf.....
Succes!
19 jun 2008 17:57
Nwe doos? zonde knikkers .... laat andere hete aardappeleter de 1e 10k eraf peuteren

dan heb ik gekozen voor de BMW1 wel de 135 dan he met 300 HP
19 jun 2008 18:03
bmw is voor vertegenwoordigers.
19 jun 2008 18:04
max. 30.000 - 35.000
Alles is afhankelijk wat je er mee doet in KM per jaar. En of je wilt kopen of leasen etc.
Zakelijk heb ik 4 jaar geleden een 320d touring gekocht met 90.000 op de klok en 2 jaar garantie van BMW. Heerlijke auto nog steeds. het is dat er inmiddels al een tijdje een nieuw model uit is anders zou ik me niet zo belegen voelen inmiddels. Maar ik zou nu weer hetzelfde doen, ware het niet dat de beamer het lekker lang volhoud. Houd ik het komende jaar nog ff de centjes in de zak. Hoewel ik vorige week heb staan kijken bij een 530d in de juiste uitvoering, 2 jaar jonger en de helft aan km's + garantie. Maar heb hem laten staan, vind de 5 toch iets te groot. Voel ik me helemaal zo oud
19 jun 2008 18:07
Ja dat heb ik nou ook bij een 5-serie. Doe ik wel als ik groot ben
19 jun 2008 18:07
zuugnap schreef:Nwe doos?
mmm dat rijdt zo lekkahhh!
als je er inderdaad zeker van bent dat je er minimaal 4 of 5 jaar (op

) in rijdt, lekker voor een nieuwe gaan!
helemaal zoals jij het wil... kleur, opties alles lekker zelf uitkiezen!
helemaal top, is ook wat waard hoor.
'kep de Golf gekiest...
19 jun 2008 18:13
als je nieuw wilt rijdt je nieuw. als ik zie dat onze jeep maar 35K km's heeft gedraaid in 2,5 jaar en als ik zie hoe nieuw hij eruit ziet is dat voor mij echt wel een afschrijving van 18 mille waard. Die een ander dus heeft gedaan. Maar ik begrijp ook wel dat je een nieuwe wilt rijden. Maar het nieuwe is er bij mij bij auto's altijd wel erg snel af....
19 jun 2008 19:30
Ik heb zojuist gestemd op de 1.
Ik rij nu bijna 2 jaar dagelijks een 1 met een M-pakket. (zwart/zwart). Bevalt geweldig en ziet er leuk uit. Tevens veel rijplezier (met TC uit

)
Sta nu op het punt om een nieuwe (leaser) uit te zoeken en zal omwille van ruimte hoogstwaarschijnlijk voor een A4 Avant kiezen. Wederom een (nog iets dikkere) 1 en nu in het wit gonst ook door mijn gedachten.
Suc6!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.