Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

28 feb 2009 21:41

@ ironpatje: zoals meerdere mensen hier al aankaarten ben je zeker wel richting de 30.000 kwijt. Wij zijn nu een DS aan het restaureren en toen we een keer nieuwe raamrubbers nodig hadden, waren we al 468 euro kwijt! Dit waren dan wel originele!

01 maart 2009 2:22

Olaf schreef:... 300 Euro meer dan in je eerdere begroting :cheesy:

Was ook maar de vraagprijs :wink: , die 300 had ik er nog wel af onderhandeld! :mrgreen:

dannyl schreef:-als je zoveel geld gaat investeren

Nee, dat is nou juist niet de bedoeling! :wink:

dannyl schreef:- revisie hoofdremcilinder , nieuwe remleidingen en blokken
- de motor ligt er uit dus een nieuwe koppeling.
- eventueel een revisie van het blokje en/of carburateurs

Waarom? Dit gebruik je toch gewoon van die kever?

Olaf schreef:of ga je op kever-stoelen zitten in je Speedster-Replica :roll:

for the time being......waarom niet?

Olaf schreef:Overigens heeft de aanbieder 3 verschillende pakketten - die dezelfde omvang qua onderdelen hebben ... mss (eerst) 'ns informeren waar het verschil in zit :idea:

staat erbij (heeft te maken of bepaalde zaken al wel of niet gemonteerd worden (af)geleverd!)

01 maart 2009 11:02

Rob Herfst schreef: for the time being......waarom niet?


Omdat ik denk dat ze niet gaan passen - sowieso te breed en qua zit zeker te hoog :wink:


Affijn, wij zien jou binnenkort in de goedkoopste Speedster Replica van Nederland rijden :?: :lol:

01 maart 2009 11:16

Olaf schreef:....Omdat ik denk dat ze niet gaan passen - sowieso te breed ..... :wink:



je kan alles doen passen
Afbeelding

:D

01 maart 2009 12:52

Olaf schreef:Affijn, wij zien jou binnenkort in de goedkoopste Speedster Replica van Nederland rijden :?: :lol:

Dat denk ik nou ook weer niet! Ik heb twee linkerhanden :shock:, remember! :wink:

Ik ben wel benieuwd of zo'n project dus ook low-budget haalbaar is!
Tot nu toe heeft mij nog niemand kunnen overtuigen, waarom dit dus niet voor zo'n 10.000 euro zou kunnen en wellicht daarna elk jaar weer wat aanpassen/verbeteren/vervangen.

Tuurlijk kan je gelijk alles nieuw, gelijk een motorrevisie, nieuwe remmen, interieur, kortom alles nieuw.
Ja, dan zal je vast wel ergens rond de 25-30 gaan uitkomen, maar ik geloof nooit dat de lol minder zal zijn van low-budget project! 8)

01 maart 2009 13:03

Deluxe Kit: € 4695,00
Polyester hoofddeel carrosserie
Deuren
Motorkap
Kofferdeksel
Alle binnenpanelen
Alle scharnieren
Verzinkt subframe
Alle kit delen gemonteerd
+ chassis inkorten 395 euro

= 5190 euro, en neem nu een goede (heel goede) donor-kever voor 4810 euro (om af te ronden he...)
je kan dus alles gebruiken (mits een beetje aanpassen) motor, ophanging, dashbord, tellers, stoelen, bumpers,stuur, interieur, rubbers ???.....

't zal misschien niet perfect zijn (maar daarom niet minder plezant....), maar dan rij je wel voor ongeveer 10.000 euro :?:

(+ je kan de rest van de donor-kever nog verkopen :idea: :?: )
Laatst bijgewerkt door ironpatje op 01 maart 2009 14:32, in totaal 1 keer bewerkt.

01 maart 2009 13:26

ramen? rubbers? stuur? interieur?

01 maart 2009 13:41

ik zou het heel knap vinden als het zou lukken maar denk echt dat je richting het dubbele gaat.
iig succes!

01 maart 2009 16:06

Ja maar dan gaf ik liever iets meer uit en liet hem spuiten. :roll: 8)

09 maart 2009 17:02

ironpatje schreef:Deluxe Kit: € 4695,00
Alle kit delen gemonteerd
+ chassis inkorten 395 euro

= 5190 euro, en neem nu een goede (heel goede) donor-kever voor 4810 euro (om af te ronden he...)
je kan dus alles gebruiken (mits een beetje aanpassen) motor, ophanging, dashbord, tellers, stoelen, bumpers,stuur, interieur, rubbers ???.....

't zal misschien niet perfect zijn (maar daarom niet minder plezant....), maar dan rij je wel voor ongeveer 10.000 euro :?:

(+ je kan de rest van de donor-kever nog verkopen :idea: :?: )


Dan ben je er nog niet, dashbord, tellers, stoelen, bumpers, interieur en rubbers passen allemaal niet.
Daarbij komen er nog diverse roosters, grepen, verlichting, inkorten chassis en natuurlijk het schuur en spuit werk.

Enhe zal wel leuk staan met een keverstuur...

09 maart 2009 21:29

ik had een buggy voor 800 euro... :cheesy:

09 maart 2009 21:39

Ik had eerlijk gezegt verwacht dat een replica 356 een stuk duurder zou zijn .
Zag toevallig vandaag op Discovery een test met een 550 spyder replica , van 18000 pond , en ze vertelden dat een orgineel exemplaar rond de 400000 pond is .
Wat kost een orgineel exemplaar van een 356 . :?:

09 maart 2009 21:41

jeroenoop schreef:Wat kost een orgineel exemplaar van een 356 . :?:


Speedster :?:

... tegen 'n tonnetje of twee :?:

09 maart 2009 21:44

Vind ik nogal een verschil; 356 Speedsters zijn nog te vinden (1 a 1,5 ton al gauw dacht ik) maar een 550 vindt je gewoon niet. Volgens Albert Westerman moet je dan in het wereldje zitten. Er is laatst voor het eerst in 20 jaar een 550 Spyder openbaar te koop aangeboden en die moest 1.050.000 euro kosten.

Replica's zijn uiteraard van beide "gewoon" :cheesy: te koop.

09 maart 2009 21:50

ik denk dat tussen de verschillende replica's ook nog eens een hoop verschil zit... :idea:

09 maart 2009 21:52

horn schreef:ik had een buggy voor 800 euro... :cheesy:


Heb je er fijn mee gereden? :twisted:

09 maart 2009 21:53

horn schreef:ik denk dat tussen de verschillende replica's ook nog eens een hoop verschil zit... :idea:


Daar heb je absoluut een punt, qua prijs en kwaliteit wel te verstaan; Intermeccanica bouwt bijvoorbeeld ook gezellige replica's voor de dikkere beurs.

09 maart 2009 21:56

WM550spyder schreef:moest 1.050.000 euro kosten.


:shock: :shock:
Voor dat geld heb ik liever één replica 550 en nog een stuk of 10 andere originele Porsches....

09 maart 2009 21:57

horn schreef:ik had een buggy voor 800 euro... :cheesy:

Mooie deal! :mrgreen: 8)
Afbeelding

10 maart 2009 13:03

wow een replica Cayenne.....of al een Panamera


waar gaan we heen in deze wereld.... :lol:

10 maart 2009 14:00

WM550spyder schreef:Vind ik nogal een verschil; 356 Speedsters zijn nog te vinden (1 a 1,5 ton al gauw dacht ik) maar een 550 vindt je gewoon niet. Volgens Albert Westerman moet je dan in het wereldje zitten. Er is laatst voor het eerst in 20 jaar een 550 Spyder openbaar te koop aangeboden en die moest 1.050.000 euro kosten.


De 550 Spyder gaat rond de 700.000, als je dit budget hebt, rij je binnen het jaar met een 550. Als je 1.050.000 wil betalen garandeer ik je dat je morgen al rijd.

Uiteraard gaat Dhr Westerman dit zeggen, wat dacht je als je zelf enkele 550'ers in je garage hebt staan.

10 maart 2009 14:18

Heb ze inderdaad wel eens te koop zien staan de afgelopen jaren. Een exemplaar met race historie zal wel meer kosten. En een ongerestaureerde ook. Maar alleen met connecties? Lijkt me niet....

10 maart 2009 14:18

Dit is niet wat Westerman zegt, dit is wat hij werkelijk moest kosten. Prijs is sterk afhankelijk van de geschiedenis (races) van de auto (in dit geval een behoorlijke dus). Albert Westerman gaf ooit aan dat een Spyder tussen de 5 ton en de 1 mio doet.

10 maart 2009 15:20

Denk dat ik bijna hetzelfde schrijf. De man waar mijn wagens gerestaureerd zijn zit volop in die handel.

Heeft vorig jaar zijn Spyder verkocht voor €750.000, deze wagen was voorzien van zijn volledige historie. Er was zelfs nog een beker bij van een van de races die de wagen gewonnen had.

10 maart 2009 17:33

even van de "bouwer"...

Dat kitje voor die prijs is bij lange na niet compleet. interieur, tellers, stoelen, lampen, spiegels, logo's, sierstrips, bumpers en noem maar op.
Daar redt je het dus echt niet mee..... Verder alle nieuwe ondersteldelen, motor, versnellingsbak, wielen etc etc etc....


Henkdebouwer...


Sluit me helemaal aan bij de opmerkingen van Henk,
:wink:
Plaats een reactie