Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
30 sep 2010 11:00
Gert schreef:Oei, alweer is het mis gegaan op het circuit
Toch maar snel een goeie lasser vinden die een degelijke kooi in mijn 911 gaat fikken.
Biesheuvel....

Maken mooie kooien, met certificaat en strakke lasnaden.
30 sep 2010 11:21
Als je die vage foto's bekijkt lijkt het alsof de wagen nahet raken van de vangrail over de vangrail is heengeschoten. En de Porsche ziet er (voor zover je kunt zien) niet echt erg in de kreukels uit. De ruit lijkt ook nog heel. Zou ook wel eens aan de G krachten kunnen liggen bij zo'n impact. Lichaam is zwakker dan rolkooien en gordels.
30 sep 2010 11:36
Potverdorie geen leuk bericht... Iemand die verongelukt (of het nu een P rijder is of niet) dat wil je niet. Ik wilde me net opgeven voor zo'n training aangezien mijn ervaring op circuit nihil zijn en ik af en toe een trackday wil gaan meemaken. Mijn vrouw wees me op het bericht... denk dat ik toch maar even moet wachten met het aan haar melden dat ik dit toch wil gaan doen. het lijkt me nl. wel goede manier om je auto beter te leren kennen en beheersen. Uiteindelijk is het ook hoe ver jezelf gaat. ik zou me denk ik wat eerder inhouden en iet tot het max. gaan. ik wil nl. niet alleen in leven blijven maar ook mijn P heel houden.
in de trainingsreclame geven ze trouwens aan dat er eigenlijk niks kan misgaan......
30 sep 2010 11:51
Krimson je kunt ook eerst op het RDW centrum in Lelystad bijv. bij Paul Maaskant een training doen. Gaat dan meer om anti slip i.p.v. circuit rijden. Dat doe je dan daarna.
30 sep 2010 13:32
http://www.youtube.com/watch?v=5h0n2QAgCcUMisschien kan je hier zien welke bocht het is.
Maar het lijkt me niet ramshoek.
30 sep 2010 14:21
Had dat ook inmiddels gezien en geloof ook niet dat het ramshoek is geweest, eerder de bocht na de veenslang, stekkenwal geloof ik.
30 sep 2010 15:36
M a r c schreef:Biesheuvel....

Bedankt voor de tip

zal er binnenkort eens langs gaan.
30 sep 2010 16:04
Is dit niet de haarbocht?
30 sep 2010 16:18
In die haarspeld brak bij mij de BMW 3 ook uit, best een verradelijk knijpend bochie die je niet met een te hoge entree snelheid moet nemen. Gelukkig bood de ervaring opgedaan tijdens de ijstraining in Zweden uitkomst en kon ik corrigeren.
30 sep 2010 16:51
Dat is de eerste bocht na de start, is niet echt een snelle bocht (tenzij je niet remt na het rechte stuk natuurlijk), maar zou kunnen... Het maakt natuurlijk ook niet echt uit, de gevolgen zijn zo als ze zijn, en als jezelf daar rijdt, sta je er gewoon niet echt bij stil, het lijkt allemaal zo veilig....
30 sep 2010 16:53
soepkip 986 schreef:Krimson je kunt ook eerst op het RDW centrum in Lelystad bijv. bij Paul Maaskant een training doen. Gaat dan meer om anti slip i.p.v. circuit rijden. Dat doe je dan daarna.
Die heb ik al een keer gehad. ik wilde nu iets meer en dat biedt Paul ook in Assen aan. gewoon voorzichtig doen is het devies!
30 sep 2010 17:45
Gewoon die training volgen.... zo'n ongeluk is nu eenmaal (hoe vervelend ook) de uitzondering op de regel, gebeuren zelden dodelijk ongelukken. Na zo'n training ben je ook op de openbare weg een betere en dus veiligere chauffeur.
30 sep 2010 18:32
horn schreef:In één van de snelste bochten op het circuit, de Ramshoek, raakte één van de coureurs de macht over het stuur kwijt. Hij reed ongeveer 150 kilometer per uur en knalde met zijn Porsche tegen de vangrail. De Duitser overleed ter plaatse.
M a r c schreef:Daar staat toch helemaal geen vangrail dichtbij.... ? Als je er tenminste rechts afgaat (wat logisch is daar). En 150 is niet eens hard voor die bocht.

Rechtsaf in de Ramshoek?
Is een snelle linker.
Ik zie nu hoe je het bedoelt.
Vangrails is daar inderdaad een heel stuk weg, staat bij rennerskwartier.
Laatst bijgewerkt door
Ger op 30 sep 2010 20:21, in totaal 1 keer bewerkt.
30 sep 2010 19:18
Dan ga je er toch rechts vanaf?
Maar als je iets later ervan afgaat, vlak voor de pitsstraat, staan geloof ik wel vangrails.
30 sep 2010 19:20
Krimson schreef:soepkip 986 schreef:Krimson je kunt ook eerst op het RDW centrum in Lelystad bijv. bij Paul Maaskant een training doen. Gaat dan meer om anti slip i.p.v. circuit rijden. Dat doe je dan daarna.
Die heb ik al een keer gehad. ik wilde nu iets meer en dat biedt Paul ook in Assen aan. gewoon voorzichtig doen is het devies!
Heb ik vorig jaar met Paul mijn licentie gehaald, is een superleuk en goed georganiseerd gebeuren, kan het je zeker aanraden!
30 sep 2010 23:13
ga deze maand antislipcursus bij slotemaker in zandvoort volgen.
is RDW Lelystad zoveel anders?
triest bericht, vreselijk voor familie, kinderen etc.
01 okt 2010 9:45
RDW is wel bepaald anders, volgens mij een stukje uitgebreider als op Zandvoort, alleen wel beter is kan ik niet bepalen, weet van Lelystad dat ik er erg veel geleerd heb.
01 okt 2010 21:45
nou dan ga ik er maar gewoon voor. je wordt er i.d.d. beter van en je leert je auto net even wat beter kennen. ik ga voor Lelystad
02 okt 2010 9:39
Zoals eerder in een ander topic gemeld; grootste gevaar op een circuit is overmoed, dus als je dat in het achterhoofd houd, dan gaat het helemaal goed komen.
02 okt 2010 9:48
150 km/uur in de Ramshoek is geen overmoed..... wellicht dus verkeerde lijn gereden, technisch mankement of glad geweest?
02 okt 2010 9:50
Eens, en omdat de auto niet heel zwaar beschadigd leek, heb ik nog een beetje een vermoeden dat de bestuurder mogelijk niet goed geworden is en dat dat de hoofdreden van het overlijden is.
02 okt 2010 10:23
Mijn verzekeraar vergoed geen Rijvaardigheidstrainingen e.d., weet iemand een club die het voor bijv een dag wel doet?
02 okt 2010 10:29
Gert schreef:M a r c schreef:Biesheuvel....

Bedankt voor de tip

zal er binnenkort eens langs gaan.
Vraag naar Antoine Biesheuvel, zijn broer maakt de kooien en Antoine maakt de planning volgens mij.
02 okt 2010 10:30
ver boven de 200 schreef:Eens, en omdat de auto niet heel zwaar beschadigd leek, heb ik nog een beetje een vermoeden dat de bestuurder mogelijk niet goed geworden is en dat dat de hoofdreden van het overlijden is.
Dat zou ook wel eens heel goed kunnen.... ik neem aan dat ze die mogelijkheid wel onderzoeken?
02 okt 2010 10:35
Off topic (again):
Mijn verzekeraar vergoed geen Rijvaardigheidstrainingen e.d., weet iemand een club die het voor bijv een dag wel doet?
Ik had deze vraag hier ook al gepost. Wellicht voer voor een nieuw topic?