Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Gitaren .. en oude Rockers .. deel 1

11 feb 2011 23:47

ABmusic heeft de laatste twee jaar geen enkele klantenbestelling binnen gekregen dus ik ben bang dat het nog langer gaat duren. Wij hebben voor een klant al een dik jaar een 4004 in bestelling staan maar de klant zit eraan te denken om hem zelf te importeren. Supergave bassen, dat zeker.

12 feb 2011 17:17

Rickenbeckers vergelijken met Rolex, tja zo wel kunnen kloppen, hoef ze beiden niet en allebei zeer goede kwaliteit maar alsnog overpriced. Heb zelf mijn bass enkele jaren terug uit Amerika gehaald. Zijn er trouwens ook mensen bekend met Rikkers?

12 feb 2011 17:26

deel 1 :shock: komen hier meerdere delen van :?: :shock:

:mrgreen: :wink: :lol:

12 feb 2011 18:49

Bassen schreef:Rickenbeckers vergelijken met Rolex, tja zo wel kunnen kloppen, hoef ze beiden niet en allebei zeer goede kwaliteit maar alsnog overpriced. Heb zelf mijn bass enkele jaren terug uit Amerika gehaald. Zijn er trouwens ook mensen bekend met Rikkers?

Nog niet maar ben me aan het orienteren.
Bassist harkt er af en toe een beetje "achteraan" maar ik vind deze wel klinken zoals het naar mijn idee moet.
Rick sound

12 feb 2011 19:06

Volgens mij is een Erik vd Haar gitaar op redelijke termijn te krijgen (en op marktplaats staan er ook altijd wel een paar voor 1000-1200 euro). Gewoon even langrijden in IJsselstein is mijn advies.

12 feb 2011 19:12

doe ik ook ff mee>ben alleen nog niet echt oud.

Gibson les paul classic 1992
Jackson fusion (met zo'n schuine kop)

Modded marshall plexi clone(met transformatoren uit 1969) met daaronder een K&E 2x12 met g12h speakers

Alleen gaat de les paul denk ik ruimen voor een mooie mockingbird.

12 feb 2011 19:29

Erick schreef:deel 1 :shock: komen hier meerdere delen van :?: :shock:

denk dat de heren moderatoren er wel vertouwen in hadden ...

12 feb 2011 19:31

sergek - je gaat zo'n mooie LP toch niet weg doen voor een BC Rich achtig dingetje ?

12 feb 2011 19:40

2000 gtv schreef:...maar ik vind deze wel klinken zoals het naar mijn idee moet

ondanks dat 'ie behoorlijk over z'n nek gaat toch een mager soundje
'k vind een Rick zo-ie-zo een beetje een hakketak plak, maar goed, is allemaal erg persoonlijk

MusicMan Stingray is helemaal super. Beetje een lomp stuk hout, maar kwa sound niet te overtreffen
Zeker met een vers setje Superslinky's erop (105-50) 8)
Daarnaast heb ik nog een Spector NS2A. Mooi gemaakt, speelt heel fijn, mooi vol geluid, maar haalt het toch niet bij de MM

M'n stack heb ik een paar jaar geleden verkocht, omdat 'ie toch alleen maar in de weg stond
Tegenwoordig staat er een ienie-minie Eden combootje. Leuk zat om af en toe nog een beetje te plukken

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 12 feb 2011 20:05, in totaal 1 keer bewerkt.

12 feb 2011 19:48

Beetje raar item op dit forum, maar hier komen de mijne: een Gibson Les Paul Standard uit 1995, zoals het hoort, Cherry Sunburst (hoewel ik liever een zwarte custom zou willen hebben...) en een Fender Stratocaster, Olympic White, ergens uit de jaren 80 met een Kahler Floating bridge enzo. Allebei heerlijke gitaren.
Een Telecaster, een hele dikke Gibson L5 en een Ovation heb ik net verkocht. Versterkers staan er nog genoeg: ac30, Hohner, Schaller en een enorme Acoustic 4x 12. Effect op dit moment alleen een Korg ax1000g (weet er iemand nog een Tube king???)

12 feb 2011 22:58

mooi hoor die MM Stingray. lekkere sound idd. maar ik ben geen bassist maar zou wel graag en bas voor "erbij" om een beetje te plukken.
Daar is die MM dan weer te prijzig voor.

Die Fender jaguar bass lijkt me wel wat.

12 feb 2011 23:43

Hier:
- Gibson Les Paul Studio (rood + gold Hardware) gemodificeerde bedrading
- Ibanez RG 470 70th Anniversary
- MesaBoogie Studio .22

+ nog wat effecten spul

Had er destijds nog een PRS bij willen kopen, maar die werden me te duur :mrgreen:

12 feb 2011 23:45

@Rien. Zo'n TubeKing koop je al voor minder dan € 150,- bij een beetje winkel.

13 feb 2011 1:13

Jeroen914 schreef:MusicMan Stingray is helemaal super. Beetje een lomp stuk hout, maar kwa sound niet te overtreffen
Zeker met een vers setje Superslinky's erop (105-50) 8)

Nu heb ik een MusicMan gehad (niet weg moeten doen) klonk inderdaad erg lekker, toen toch weggedaan op mijn Fender met EMG actieve elementen erin (beste geluid wat IK tot nu toe heb gehoord, qua sound Marcus Miller (welke ook op een SWR speelt)

http://www.youtube.com/watch?v=NHdN_O5k3WM&feature=related

Ook even wat foto's er maar bij, zijn ze niet allemaal maar geeft een beeld:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

13 feb 2011 13:32

Die Tal Wilkenfeld is toch ook een talentje op d'r Sadowski hè? Op die leeftijd al meespelen met grootheden als Jeff Beck en Vinnie Colaiuta.

13 feb 2011 14:20

had nog nooit van der gehoord :roll: maar ben serieus onder de indruk na wat youtube research ...

13 feb 2011 14:53

Toon schreef:
Erick schreef:deel 1 :shock: komen hier meerdere delen van :?: :shock:

denk dat de heren moderatoren er wel vertouwen in hadden ...

:wink: Als we dan toch voor de 100+ pagina's gaan wil ik ook wel wat spuien ; bij basgitaren en ouwe rockers denk ik meteen aan de Arnhemse rockers Hank the Knife, met het heerlijk vette geluid van zijn zes-snarige bas

13 feb 2011 17:31

Toon schreef:sergek - je gaat zo'n mooie LP toch niet weg doen voor een BC Rich achtig dingetje ?

wie weet....
Over het algemeen zijn les pauls natuurlijk wat overpriced en is het leuk wat anders te hebben.
Heb wel eens op een mockingbird gespeeld en met de doorlopende hals hebben ze net zoveel sustain als een les paul.En je houdt nog eens wat geld over om de elementen te veranderen.

13 feb 2011 18:55

Toon schreef:....had nog nooit van der gehoord ...

Ik ook niet......... maar wat een kanjer :!:

Na ook een uurtje op youtube van haar genieten.

13 feb 2011 19:13

Sergek schreef:Over het algemeen zijn les pauls natuurlijk wat overpriced en is het leuk wat anders te hebben.

Dat is zeker! Momenteel zou ik er niet meer aan denken om een LP te kopen.
Maar dat geldt tegenwoordig voor de meeste "mooi" gebouwde gitaren.

Voor mij blijft de LP een van de fijnste gitaren (qua handeling). De kabel modificatie zorgde voor een wat helderder hoog en directer "snaar" geluid met behoud van de karakteristieke "grom".

13 feb 2011 20:21

esgigt schreef:Voor mij blijft de LP een van de fijnste gitaren (qua handeling).

Klopt!
Daar kijk ik ook naar>de mockingbird special heeft een dikkere (les paul achtige) hals.

13 feb 2011 20:31

Ik ben ook meer van de bassen, heb jaren lang actief gespeeld en bandjes. Heb van alles gehad, waaronder '69 Fender jazz, een Paul Smith 5 string en een Alambic.

Ben nu weer op zoek naar een 1970 Jazz Bass, vooral voor de heb!

18 feb 2011 16:53

2000 gtv schreef:Afbeelding

Deze stond van de week op marktplaats voor 500,- euro :shock: :shock:
De verkoper is werkelijk platgebeld ge-sms't etc.

Hij stond vlak bij mij te koop dus ik dacht ik haal hem gelijk op maar ik was helaas ook een paar uur te laat :cry: :cry: Het hele verhaal van de koper/mazzelpik staat op het basgitaar forum ,is wel leuk om te lezen ondanks mijn misgrijpen.

Maar goed ik zoek verder....was precies de bas die ik zoek naast mijn Aria pro s1000 1982. en Fender jazz 1998(zo goed als verkocht)

Linkje :?:

18 feb 2011 17:18

marino schreef:Ben nu weer op zoek naar een 1970 Jazz Bass, vooral voor de heb!

vindt '70 re-issues J-bass met de block inlays ook mooi :thumleft:

27 feb 2011 14:20

Gisteren tijdje op een rickenbacker gespeeld....no go voor mij :|
Plaats een reactie