Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 9:58

dat was dus ook mijn gedachte..

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 9:59

.. is er de afgelopen jaren toch echt 1 verkocht waar een soortgelijk bedrag voor is betaald ... :wink:

Misschien is het dezelfde :?: :cheesy:

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 10:02

Dan mag hij ook mijn 964 overnemen voor ca 90K. Daartoe ben ik dan wel bereid :mrgreen:

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 10:19

wat de gek ervoor geeft, lijkt me hier dan ook wel op z'n plaats.. :roll:

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 11:35

Olaf schreef:.. is er de afgelopen jaren toch echt 1 verkocht waar een soortgelijk bedrag voor is betaald ... :wink:

Misschien is het dezelfde :?: :cheesy:


Maar vast niet met die km stand.

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 14:04

Marcel schreef:en hoeft die spaanse auto dan niet elk jaar terug voor een spaanse apk of zo....Al met al vind ik het een omslachtig plan ....Geld ga je er niet mee verdienen, veel dingen op je hals halen wel (spaanse auto, verzekering, stalling, onderhoud, wie brengt hem naar schiphol als je aankomt, wat ga je doen als je hem weer wilt verkopen, is je vriend te vertrouwen, hoeveel dagen ben je eigenlijk in NL?.....)

Hij zal ongetwijfeld terug moeten voor APK maar ik ben toch een paar keer per jaar in Spanje dus dat is niet zo'n probleem.
Het is inderdaad een omslachtig plan maar ik heb een beetje genoeg van elke keer een auto huren. Het is absoluut niet de bedoeling om er geld mee te verdienen. Zal hem dan ook voorlopig niet verkopen. Wil gewoon mijn eigen karretje klaar hebben staan en daarmee toeren. Stalling is geen enkel probleem, ik heb mogelijkheden genoeg.
Waarom kiest iedereen voor de jubi? Is dat vanwege de prijs/waardevastheid (vind persoonlijk de 993 mooier) of iets anders?

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 14:47

Jubi is gewoon de betere van de twee, prijs daargelaten :wink:

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 14:49

Vind een 964 jubi een erg hoge hebbehebbe-factor hebben maar de 993 in deze kleurcombi (exterieur/interieur) is wel übergeil! 8)

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 14:58

Smaken verschillen gelukkig. Ik vind de interieurkleur van de 993 zelf wat minder geslaagd.
De lijnen van de jubi zijn van een oogverblindende schoonheid. Als ik geen cabrio-fan was dan wist ik het wel.

Als TS zelf de 993 mooier vindt of een 928/968 dan moet hij zich natuurlijk niet door ons laten beïnvloeden.

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 15:01

De mening over de interieurkleur delen we.
Deze combinatie (interieur/echterieur) "does the trick" :wink:

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 15:15

Ik vind de kleuren combi van de 993 super mooi. Een jubi is mooi en heeft inderdaad een hoog hebbe gehalte. Twijfel een beetje over de binnenkleur. Ik heb moeite om een keuze te maken tussen deze twee. Wat is het verschil in rijden tussen de twee? Kun je met beiden lekker rondtoeren of ben je na 5 minuten moe? En de (technische) betrouwbaarheid? Beetje l*llig als je halverwege een bergpas stilstaat.
Probleem bij mij is dat ik zoveel mooi vind en ze eigenlijk allemaal zou willen hebben maar helaas :cry:

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 15:18

Jubi en (standaard) 993 hebben een ander rijgedrag en "handling" ten opzichte van elkaar - komt bij dat de Jubi een 4WD is :wink:

993 heeft een 6 bak en de 964 een 5 bak .. 6 Bak is iets rustiger op de lange afstand.

Qua betrouwbaarheid zijn het beide goede auto's - onderhoudsinterval van de 993 ligt echter op de 40Dkm en die van de 964 op de 20Dkm ...

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 15:19

Ik kan alleen wat zeggen over een 964 small body. 1000 km rijden gaat zonder problemen. Persoonlijk vind ik hem zeker niet oncomfortabel. Een 993 is wat dat betreft natuurlijk nog weer een stukje moderner.
Afbeelding
Vanuit deze hoek vind ik hem het mooist. Prachtige rondingen 8)

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 15:19

Ewout schreef:Als TS zelf de 993 mooier vindt of een 928/968 dan moet hij zich natuurlijk niet door ons laten beïnvloeden.

Dat is natuurlijk zo maar aangezien ik geen enkele ervaring heb met deze types wil ik graag jullie input.

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 17:17

jubi is waardevaster. mooier is persoonlijk. wie betaalt bepaalt. vind bij beide de kleur bijzonder (mooi). Gewoon doen wat je leuk vindt.

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 18:32

+1,

Die Jubi's welke te koop staan zijn weer heerlijk........ Over een paar dagen maar weer met het staatslot voor de tv gaan zitten :wink:

Blijven super mooie wagens en persoonlijk de mooiste gebouwde 911 ooit. (komt ook door de super kleur)

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 19:13

... zijn er ook in het rood, grijs en blauw :popcorn:

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 20:22

Zijn ze origineel dan ook in die kleuren geleverd of zijn ze later overgespoten?

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 20:25

Zou zonder meer voor de 993 gaan. Wat is de rijders meerwaarde van een jubi? Zeker eentje met die km stand? Vind de kleurencombi van de 993 zeer geslaagd :thumleft:

Heel persoonlijk trouwens, maar vind een bredere carroserie op een 964 ook geen winner. Dat is al niet de meest iele 911, als het dan een turbo is kan ik me ee iets bij voorstellen maar alleen optisch?

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 20:40

Ewout schreef:Zijn ze origineel dan ook in die kleuren geleverd of zijn ze later overgespoten?

http://jubi.pocg.de/ :salut:

The vast majority of these Special Version Models (M-Code M96) were exclusively painted in "Viola metallic". Other regular colours were "Amethyst" and "Polar silver". These were paints in metallic finish. A very small number of cars were produced in other colours, e.g. Black and Guards-Red. The ordinary interior colours were either Black or Rubikon-Grey.

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 20:59

JorisLoet schreef:.. maar alleen optisch?


Ja :wink:

De Jubi is gewoon iets aparts - de enige 964 Turbo-Look met 4 wiel-aandrijving :drive:

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 21:26

Turbo heeft altijd 4WD - vanaf de 993 8)

Maar of je dat wilt..., zeker met slechts 250 pk :P

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 21:50

ach, 993 4S is ook onwijs populair en toch de traagste 'moderne' 911. C4 heeft ook 250 pk, vond het prima rijden. WTL zal best wat zwaarder zijn, maar een jubi zal toch niet zwaarder zijn dan een C4 coupe? En die komt met 250 pk toch aardig van zijn plaats...

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 22:34

Paul II schreef:Turbo heeft altijd 4WD - vanaf de 993 8)


Inderdaad VANAF de 993 :popcorn:

Re: Buitenlands kenteken

06 jul 2011 23:20

Bredere carroserie met dezelfde motor is altijd langzamer. Meer luchtweerstand. 993 4S is toch ook net iets langzamer dan een Carrera 4!? Verschil is marginaal hoor...

Ben zelf meer een fan van de smalle carroserie van elk model. Wat mij betreft hadden ze de Turbo daar ook in mogen maken, maar dat is persoonlijk. Jubi is dan meer een verzamelaarsding met rariteitswaarde. om lekker door Europa te toeren koop je net zo lief een 993.
Plaats een reactie