Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 16:03

Devils son schreef: Als hij het over modernere techniek heeft zal hij niet over keveronderdelen praten neem ik aan...



... ben toch echt overtuigd dat de repro 356 Speedsters met kever-spul gebouwd worden :arrow: maar natuurlijk kan je het laten customizen :popcorn:

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 16:11

:mrgreen: :thumleft:

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 16:43

@Olaf: Wat betreft techniek lees ik dan ook wel eens wat over 2-liter motoren met idd zo'n 140 PK. Onderstel kun je toch ook naar wens laten samenstellen?!
Het zou mij in het geval van een speedster replica zuiver om het uiterlijk gaan.
Dat ouwe kever-onderdelen minder zijn dan die van Porsche wil ik nog wel geloven.

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 16:48

Ewout schreef:Dat ouwe kever-onderdelen minder zijn dan die van Porsche wil ik nog wel geloven.


Nieuwe ook :wink:

Een kant en klare (nieuwe) 356 Speedster repro kopen kost je om en nabij de 27K €uro ... en dan is er nog niets gecustomized :arrow: zou zelf ondanks de (betere?) looks dan (toch) op zoek gaan naar een knappe 356 Coupe' :popcorn:

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 16:53

Voorlopig ben ik toch weer even blut dus blijft het bij plaatjes kijken op dit forum :mrgreen:

Cabrio is toch wel een must voor mij trouwens.
Speedster replica zou een derde auto worden, dus echt alleen voor de mooie/droge dagen.
Laatst bijgewerkt door Ewout op 01 sep 2011 16:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 16:55

ach, lekker belangrijk, er is ergens een lijstje van hoeveel er onderling uigewisseld kan worden tussen een 356 en kever en dat was een aardig hoog percentage kan ik me herinneren..

je kiest hier toch tussen appels en peren, maar je kan er net zoveel lol mee hebben, naar mijn mening. Ook al zijn die replica's "nieuw", vragen ze best wat aandacht om goed afgeleverd te krijgen.. ze worden vaak door dronken mexicanen in elkaar gehengst dus dat vraagt nog wel wat handige harry's om hier goed te krijgen kan ik melden..

tsja en een 356 coupe en een speedster replica zijn natuurlijk twee totaal verschillende autootjes..
Laatst bijgewerkt door $TEEF op 01 sep 2011 16:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 16:56

Handige harry's heb je hier wel op dit forum :D

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 16:58

ik ken er wel een uit aalsmeer, is volgens mij het opperhoofd :mrgreen:

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 17:26

marino schreef:Een vriend van mij heeft er een, en die heeft 140 pk, wist niet dat kevers dat haalden?? :scratch:


Geen enkel probleem, mijn type 4 motor krijgt straks in de Karmann Ghia minimaal 150.


$TEEF schreef:ach, lekker belangrijk, er is ergens een lijstje van hoeveel er onderling uitgewisseld kan worden tussen een 356 en kever en dat was een aardig hoog percentage kan ik me herinneren.


Past inderdaad meer dat ze denken. :lol:

Maar mag dan blijkbaar niet omdat het z.g geen Porsche is.
En deze modellen bestaan technisch voor het grootste deel uit kever onderdelen. :mrgreen:

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 21:32

Nu kopen. Ze gaan alleen nog maar hoger in prijs. En bedenk.

Aanschafwaarde + onderhouds- en verbeteringskosten > waarde + plezier = winst :D

Speel zelf met de gedachte een 356 lijk te kopen nu, zolang dat nog tegen een beetje behapbare prijzen kan en hem weg te zetten totdat de middelen het toelaten hem AAA op te knappen. Maarzal nu al lastig worden.

Wellicht gaan ze nog een beetje dalen als de generatie geboren tussen 1940 en 1960 er niet meer in kan rijden. Ben benieuwd watde pre - war karren gaan doen de komende jaren. De echte exoten zullen hun waarde houden, maar als de generatie die er mee is opgegroeid niet meer onder ons is verwacht ik dat de prijzenstabiel worden danwel dalen.

Exotenvoor verzamelaars daargelaten is de klassieke auto markt relatief eenvoudig. Je neemt een jongetje van 8. Telt daar 25 a 35 jaar bij op en dat zijn de auto's die stijgen. Verklaart m.i. de absurd gestegen 3.2 prijzen de laatste jaren.

Get one while you still can!

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

01 sep 2011 23:52

Dus de 964-prijzen gaan binnenkort door het dak?! :popcorn: :cheers:

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

02 sep 2011 0:02

JorisLoet schreef:
Wellicht gaan ze nog een beetje dalen als de generatie geboren tussen 1940 en 1960 er niet meer in kan rijden.
Ja,nu heb je die ouwe l*llengeneratie wel wakker geschud :mrgreen: :wink:

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

02 sep 2011 1:55

JorisLoet schreef:Nu kopen. Ze gaan alleen nog maar hoger in prijs. En bedenk (...)

Wat een ongefundeerde onzin!
Dat is ons ook verteld in 2005 over de huizenmarkt; Kon niet misgaan, want de vraag naar woningen gaat alleen maar omhoog...
Right, kijk nu in 2011 eens; als wij ons huis in H'sum kwijt willen moeten we bijleggen :roll:

Wie kan vooruit kijken? Wat als ze binnenkort in NL invoeren dat je met oude vervuilende auto's niet meer bepaalde steden of regio's in mag? Wat als je straks met je vieze oude klassiekers kapitalen moet gaan betalen aan CO2 belasting?
Wat als er straks weer ergens oorlog uitbreekt en de olie 3x zo duur wordt?

Dus als de situatie zo blijft als ie nu is, dan kan het zijn dat de prijzen omhoog gaan, maar het kan ook zijn dat de vraag omlaag gaat; Wij (of i.i.g ik) wilde een pre-impact 911je omdat ik vroeger zo'n poster op m'n slaapkamer had. Voor de nieuwe generatie kopers zijn dat de 959, 964 turbo en 993. Wie zegt dus dat het zeker is dat de prijzen alleen nog maar stijgen?

Daarbij, mensen rekenen zich snel rijk. Ik heb in 2005 mijn 911je gekocht voor iets over de 20K, er inmiddels minstens 10K ingestoken om hem rijdend te houden en in goede conditie te houden. Als ik de huidige prijzen in NL bekijk zou ie nu ongeveer 30K moeten opleveren. Waar hebben we het dan over?

Anywaste, als ik had willen investeren, had ik m'n geld beter in goud kunnen stoppen :mrgreen:
Maar heb ik er spijt van dat ik in 2005 m'n spaargeld heb gestopt in ene klassieker? Absoluut niet!

Dus, afweging moet echt niet op financiele gronden maar op emotionele gemaakt worden.
My 2 aussie cents

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

02 sep 2011 2:02

Als je nog een paar gruipstuivers hebt liggen en een 356 wil .

klik

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

02 sep 2011 4:43

Heb je deze link al eens rustig bekeken. Ook dit heeft met investeren te maken. Als ze de restauratie van oude auto's doen heeft dat naast emotie ook een investeringseffect op de markt.

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

02 sep 2011 5:19

dannyl schreef:Als je nog een paar gruipstuivers hebt liggen en een 356 wil .

Voor die paar grijpstuivers krijg je er wel een set handgeknoopte Perzische vloerkleedjes met Porsche logo bij! Koopje toch? :mrgreen:

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

02 sep 2011 7:28

@ Ivo 3.6. Je link werkt niet. Bedoel je deze ?
http://www.porsche.com/international/accessoriesandservice/classic/garage/reference/356cabriolet

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

02 sep 2011 21:52

@ Patrick911. Dat is al het geval in Duitsland en het is die markt met name die de prijzen op dit moment opdrijft. Dat is geen ongefundeerde onzin. Dat is een feit. Daarnaast neb je nog al die andere markten... Chjna is bijvoorbeeld nog niet echt wakker voor klassiekers en ook dat gaat komen.

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

03 sep 2011 10:24

Mijn persoonlijke ervaring in de wereld van oldtimers is , dat de vraagprijs en wat er werkelijk uiteindelijk voor betaald wordt dikwijls hemelsbreed uit elkaar liggen.
De gek maar vragen wat hij wil maar de andere gek betaald ook maar wat hij uiteindelijk wil...
En als je zelf aan het restaureren gaat , je (bijna) nooit je geïnvesteerde bedrag ervoor terug krijgt en dan zwijg ik nog over de vele uren en "verborgen" kosten van zo een project.
Ik zelf hou van iedere oldtimer die ik gerestaureerd heb een nauwkeurige kostenlijst bij , met zelfs de vele kleinere uitgaven ervan zoals spuitbussen ontvetter plakband enz... en als je eerlijk bent tov van je eigen portemonnee (= geldbeugel vd ned.vrienden) en niet wat je tegen je vrouw zegt wat het gekost heeft , sta je versteld ervan wat een goede restauratie je uiteindelijk gekost heeft en dat deze nooit terugverdiend kan worden bij verkoop ervan , de uitzonderingen nagelaten maar die zijn zéér zeldzaam.... maar al bij al is het een hobby en het is het sleutelwerk wat me plezier geeft en de grote voldoening als er eentje af is = onbetaalbaar ....

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

03 sep 2011 14:29

JorisLoet schreef:China is bijvoorbeeld nog niet echt wakker voor klassiekers en ook dat gaat komen.

Gebaseerd op? Vaak kun je in dat soort landen niet eens klassiekers importeren....

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

03 sep 2011 15:50

Let maar op, binnen twee, drie jaar betaal je voor een 964 cabrio zo'n 60K. Wie slim is koopt nu alvast de mijne voor 45K. :mrgreen:
Voor forummers kan daar nog wel 2K vanaf.

Iemand?

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

03 sep 2011 15:52

Klinkt goed, kan ik vanmiddag nog komen kijken?

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

03 sep 2011 15:59

Tuurlijk, als je hem koopt krijg je nog koffie met gebak ook :mrgreen:

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

03 sep 2011 16:07

Thanks, check je PB! :thumleft:

Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's

03 sep 2011 19:16

Die van mij mag je voor nog minder hebben!

Maar dan wel echt, ga 'm nl verkopen
Plaats een reactie