Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
02 okt 2014 22:46
Bedankt voor de reacties!
Budget: wil mikken op onder de 40k. Als het even kan meer richting 30k, al dan niet door invoer uit DL. Heb nog wel een paar maanden voor een definitieve beslissing, dus dan kunnen de prijzen nog wat zakken. Het valt me op dat de BMW toch wel een stuk goedkoper is. En jonger en dus minder kms dus qua onderhoud e.d. ook wat veiliger. Wel jammer dat 'ie zo goed als niet handgeschakeld te krijgen is.
Alle suggesties voor youngtimers en m3 / rs4 enzo: gezien het budget worden ze dan te oud voor mij. Met dito kosten qua onderhoud etc. En qua looks houd ik ook van modern.
02 okt 2014 22:49
Handbak
In in Porsche hoort naar mening niets anders maar zo'n BMW 8 bak automaat is echt top.
02 okt 2014 23:13
Voor dat budget ging ik kijken naar een
///M135i of een RS3. Die laatste chip je voor nog geen € 900,- naar bijna 400pk bij JD. Geen Beemerfanboy die je nog bijhoudt.
03 okt 2014 7:41
BMW. Heb ook een S4 grhad maar kan niet tippen aan BMW
03 okt 2014 7:44
Wil je echt veel ruimte, een dikke V6 en absoluut niet opvallen? Een SuperB does the trick. Ruim binnen je budget en ook nog eens te tweeken met chip (tot bijna 300 PK) of compressor (400+). Maar vermoed dat er het verkeerde logo opstaat
03 okt 2014 8:00
Franz schreef:Voor dat budget ging ik kijken naar een ///M135i
Mooie kar! Maar ik weet niet of Mischa de ruimte nodig heeft.
03 okt 2014 8:43
Vriend van me rijdt een handgeschakelde M135i: geweldig!!
De ruimte achterin is inderdaad (gelijk aan een 3 serie) niet een goed koopargument.
03 okt 2014 9:03
Ja, beetje krap achterin al houd ik persoonlijk wel van de wat meer compacte ruimtes als het om sportiviteit gaat.RS6 bv vind ik een dijk van een auto alleen veel te groot naar mijn zin. RS3 heeft daarentegen ruimte genoeg voor dagelijks gebruik maar die liggen weer wat hoger in prijs. BMW is wat dat betreft gunstiger geprijsd dan vergelijkbare Audi's. Maar absoluut een lekker ding met een hoog funfactor zo'n M135i. Ik zou het wel weten.
03 okt 2014 9:54
Niet in range nog, maar zag laatst een 2-serie M. Wat een gaaf ding. Mischa, als je de ruimte niet nodig hebt - M135i.
03 okt 2014 10:07
Kan mij (nog) niet bekoren, ben echt een 3 serie liefhebber
Maar is met de jaren net zo groot als de oude 5 serie geworden
03 okt 2014 10:24
Franz brengt daar de RS3 naar voren, wat een fabelachtige motor is die geblazen vijfcilinder. In mijn ogen (eigenlijk oren...) nog wat straffer dan de geblazen zes-in-lijn van BMW. Jammer dat de RS3 inmiddels wat gedateerd is qua lijn, maar je kan diezelfde motor ook in een aangenamere verpakking, zijnde de TT RS, vinden. Maar dan zit je weer met een coupé, weliswaar een met het prestatieniveau van een 997 S MKI...
03 okt 2014 11:01
horn schreef:Franz schreef:Voor dat budget ging ik kijken naar een ///M135i
Mooie kar! Maar ik weet niet of Mischa de ruimte nodig heeft.
Vind ik juist als BMW-fanboy echt een lelijke auto.
Rijdt natuurlijk wel top en Franzi, ook een 135I is makkelijke te chippen hoor
Zit zelf wel eens te kijken naar een 1M, dat vind ik nu echt een bommetje...
Wordt ook geheid een collectors item
03 okt 2014 11:35
Ik lees hier alleen maar argumenten v.w.b. vermogen. Niks over wegligging. Dan wint een BMW het nl. altijd t.o.v. Audi. Onderstuur, onderstuur.
03 okt 2014 11:48
ff beter lezen dan...
03 okt 2014 11:50
Ik sprak van geluid

Enja de vraag is hoe sportief je met de wagen (die ook een DD wordt) gaat rijden. Zo'n vierwielaangedreven Audi gaat niet bij gemiddelde snelheden al ondersturen, net zo min als je in een hedendaagse BMW schrik moet hebben in de regen op een rotonde... Als je de NS gaat bedwingen daarentegen... (dan ben je beter af met een BMW... en een remupgrade

)
03 okt 2014 12:10
Maar ook dat zegt weer niets als je deze naast een nieuwe Cupra of Megane RS zet met minder vermogen en voorwielaandrijving. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van rwd of awd bij de sportievere modellen en alles moet wat mij betreft meer dan 4 cilinders hebben alleen is dat geen garantie meer voor een sportiever en beter weggedrag als je naar de cijfers op de Ring van die twee laatstgenoemde kijkt.
03 okt 2014 12:14
Hoor jullie allemaal praten over chippen e.d., maar ben zeer tevreden met de standaard 335
Verbruik is redelijk maar als je gaat blazen dan lust hij wel wat, de vorige was een ongeblazen 3.0 en die ging wel héél zuinig met de brandstof om
Vroeg wel aan de dealer om de turbo wat op te schroeven maar daar waren ze niet zo gek van en de garantie kwam te vervallen dit in tegenstelling met Audi.
Daar boden ze mij een 2.0 aan en onder garantie werd hij opgeschroefd tot dik 270 pk
Voel me toch prettiger met een dikke 6 cilinder of de S4, ook een beest.
Tja stond wel te twijfelen in Alkmaar bij Martin Schilder, zo'n dikke zilveren RS4 en kreeg een fikse korting
03 okt 2014 12:32
Bij Audi komt je garantie ook te vervallen. Alleen als je kiest voor de veel te dure chip van ABT.
03 okt 2014 13:08
Franz schreef:Bij Audi komt je garantie ook te vervallen. Alleen als je kiest voor de veel te dure chip van ABT.
Ja dat klopt, ABT zou het doen
03 okt 2014 13:12
Wist niet dat een chip plaatsen zo'n monnikenwerk is dat je er een abt voor nodig hebt

Of zorgen de zeven weesgegroetjes bij het plaatsen ervoor dat Audi de garantie durft behouden
03 okt 2014 13:15
giulia schreef:Ik lees hier alleen maar argumenten v.w.b. vermogen. Niks over wegligging. Dan wint een BMW het nl. altijd t.o.v. Audi. Onderstuur, onderstuur.
Op het circuit geldt dat meestal, doch zeker niet altijd, maar het gaat hier om een auto voor de openbare weg. Dan is de Audi veel beter dan de gemaakt nerveuze BMW's...
03 okt 2014 13:30
echt wel
03 okt 2014 13:34
Voor degenen die de prachtige afslag A58/A16 kennen;
Laatst met mn jongste zoon naast me met 220 kmh genomen, nog zat reserve.
(wel jammer dattie het nodig vond om het aan zn moeder te melden....)
Kort daarna met mn 993 dezelfde afslag met 170 kmh..... was n stuk spannender...
Zegt nix over audi, maar BMW rulez op wegliggingsgebied.
03 okt 2014 13:37
De BMW 335, maar dan in de coupe uitvoering en de automaat nemen.
03 okt 2014 14:18
@ Cazzo Super Veloce
Breng de 993 nou toch niet in verlegenheid door dit te melden! (het waterkoelerleger leest mee!

) Mijn 968 CS voelt zich ook véél beter in snelle bochten dan de 993 met zijn korte wielbasis en zware achteroverhang...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.