Het is pas
gevaarlijk als je rechts wil inslaan en een fietser haalt je in ... Ik moet ReMo gelijk geven, ik heb ooit zelf gedaan als jonge gast op een "toerist" met versnellingen. 40-50 per uur, toen de rechterzijspiegel nog een optie was, schrikken voor de automobilist.
Levensgevaarlijk eigenlijk een voertuig inhalen aan de stoplichten en ik ben er me als bestuurder voortdurend van bewust, hoe
schrikbarend ik zelf ooit fietste. Je moet er als automobilist in de stad voortdurend aan denken niemand, vooral een kind, overhoop te rijden. Een paar keer een slachtoffer van een dodehoekongeval onder een zeil zien liggen, blijft je wel bij en helpt. Als fietser ben ik zelf een keer ternauwernood aan een afslaande vrachtwagen ontsnapt. (Nooit naast een vrachtwagen aan de stoplichten staan, hoop ik dat de kinderen onthouden.)
Tussen haakjes, een fietser is zelf een sterke weggebruiker ten opzichte van een voetganger. Er worden voetgangers aangereden op of naast het voetpad door fietsen ... de gevolgen kunnen heel erg zijn bij oude mensjes.
Laatst bijgewerkt door
hendrik914 op 04 nov 2014 18:30, in totaal 2 keer bewerkt.