Ik ben zelf ook (register) expert (Aansprakelijkheid en Technische Varia) en ik ben verzekerd bij een voormalig werkgever, dus over de dekking bestaat geen probleem. Het enige 'probleem' is dat kostbaarheden zijn gemaximeerd op 2000 euro (en dat is toch echt niet genoeg)...
Daarnaast was ik nog van plan om een aparte kostbaarhedenverzekering te nemen, maar ik was nog aan het inventariseren, dus die was er (nog) niet.
De politie is inderdaad geweest (binnen een half uur na constatering):

Je ziet hier de deur in de vouwwand nog staan (op een kier) zoals ik 'm aantrof - de stofzuiger er direct achter (???)- en de achterdeur (die in deze foto open staat) was gewoon op slot.
Die deur van de vouwwand maak ik nooit open (behalve 's zomers natuurlijk) dus die was echt goed dicht.
Er ligt ook een baksteen (en er was wel wat baksteenstof op het achterdeurraam), maar wat die baksteen (gebroken en wel) daar doet, is voor iedereen een raadsel. De technische recherche heeft die baksteen bij het forensisch sporenonderzoek ook helemaal niet bekeken. Aan de vouwwand zijn géén braaksporen en volgens de technische recherche voorzien van uitstekend hang- en sluitwerk. Tóch moet hij -de inbreker- via die vouwwanddeur naar binnen zijn gekomen...
Er is 's middags een negroïde (lange) jongeman, gekleed in een witte schildersoveral aan met een (leeg, nieuw en schoon) schildersblik in z'n handen rond mijn huis waargenomen. Hij leek het schilderwerk te inspecteren, maar was waarschijnlijk mijn huis aan het 'inspecteren'. Vervolgens is hij -waarschijnlijk- mijn tuin binnengegaan en is via de deur in mijn vouwwand binnengekomen (die stond namelijk toen ik thuiskwam -dus- op een kier). Z'n lege schildersblik waarmee hij was waargenomen, stond in mijn tuin. Het is echter een raadsel hoe hij de deur van mijn vouwwand (zonder slot aan de buitenkant) heeft kunnen openen: die deur is alleen van binnen te openen!
Vervolgens is hij mijn woning binnen gekomen en is recht op mijn verzameling horloges afgelopen en heeft alle horloges uit de watchwinder gehaald. Álle horloges; inclusief de kussentjes waarop ze zaten gemonteerd. Voor de rest is er niets weg; he-le-maal niets. Zelfs niet mijn gloednieuwe laptop die voor het grijpen lag...
Op de foto staat de buurvrouw die de 'schilder' heeft gezien. Zij dacht dat ik wellicht mijn huis wilde laten schilderen, maar vond wel dat die 'schilder' zich verdacht gedroeg. Toen ze naar buiten ging, was 'de schilder' echter verdwenen...
Laatst bijgewerkt door
Black Betty op 22 feb 2015 20:50, in totaal 2 keer bewerkt.