Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

18 nov 2016 11:01

Voor de liefhebbers...

The first genuine Jaguar XKSS to be built in almost 60 years has received its world debut in Los Angeles. Finished in Sherwood green, this stunning development prototype is the precursor for the nine cars that will be delivered to customers starting in 2017

04 jan 2017 0:49

Het moest er een keer van komen... gisteren een Jaguar gekocht!

Beetje een impuls aankoop, maar een oudere XJ staat toch al een hele tijd op het nog eens in bezit hebben lijstje.

Hij is van augustus 1976 en origineel Nederlands! Fern grey van buiten en groen leer van binnen. (Cazzo, let je even op?)

Bekend issue met deze modellen is de automatische choke, werkt bij deze ook voor geen meter... dus daar maar eens mij in verdiepen.

Verder keurige, roestvrije sloep!

Afbeelding

04 jan 2017 0:57

Begint een beetje een verplicht rijtje te worden hier op het forum; 911, Defender en XJ !
Helemaal top. :thumleft:

04 jan 2017 8:21

mooie kar. gefeli en sleutel ze!

04 jan 2017 9:54

Echt een mooie....plezier ermee :thumleft:

04 jan 2017 13:41

DLotus schreef: groen leer van binnen.

show us the pics!!!

04 jan 2017 14:57

Mooie XJ! Ik heb een S3 4.2 gehad en tot voor kort had een XJR Supercharged als daily. Lekkere auto, vooral op lange afstanden. Ik heb er afgelopen voorjaar een mooie trip mee gemaakt naar Italie, waar ie in goed gezelschap was :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elentinos op 04 jan 2017 15:31, in totaal 1 keer bewerkt.

04 jan 2017 15:25

Ga eind februari met mijn XJ Exec op wintersport met de family. Schijnt een lekkere reisauto te zijn. We gaan het meemaken (vanaf 1.1.17 in de youngtimer regeling dus nu ook prive mijn daily).

https://youtu.be/Tg9yUPoaKoM

04 jan 2017 15:32

Het blijft gewoon een tijdloos model. Leuk om te zien dat ik medestanders heb op het forum :-)

Cazzo, foto's volgen

04 jan 2017 17:34

horn schreef:Ga eind februari met mijn XJ Exec op wintersport met de family. Schijnt een lekkere reisauto te zijn. We gaan het meemaken (vanaf 1.1.17 in de youngtimer regeling dus nu ook prive mijn daily).

Wij zijn er met 5 personen ook mee op wintersport geweest. Zonder dakkoffer paste alle bagage er gewoon in.
Lekker comfortabel en vlotjes cruisen op de linkerbaan :drive:
Als het op de bochtige bergweggetjes een tikje glad is moet je niet te ruig het gaspedaal indrukken in de bochten maar dat spreekt voor zich.

Aanrader :thumleft:

04 jan 2017 21:20

Gefeliciteerd David,
Pracht auto. Ik rij inmiddels mijn derde JAG. Mijn huidig XJ is opnieuw een toppertje. Als ik vanuit mijn MB (nw maar saai of zeg zonder emotie) in die lekkere 8 cil. stap en de mooie zware brom van de sportuitlaatjes hoor heb ik altijd een smile van oor tot oor.
Ik blijf het de lekkerst rijdende auto's vinden die JAG's.
Veel plezier gewenst met je mooie aankoop!

06 jan 2017 21:39

DLotus schreef:Het moest er een keer van komen... gisteren een Jaguar gekocht!

Beetje een impuls aankoop, maar een oudere XJ staat toch al een hele tijd op het nog eens in bezit hebben lijstje.

Gave XJ :thumleft:
Veel plezier ermee!

07 jan 2017 12:17

Ewout schreef:
horn schreef:Ga eind februari met mijn XJ Exec op wintersport met de family. Schijnt een lekkere reisauto te zijn. We gaan het meemaken (vanaf 1.1.17 in de youngtimer regeling dus nu ook prive mijn daily).

Wij zijn er met 5 personen ook mee op wintersport geweest. Zonder dakkoffer paste alle bagage er gewoon in.
Lekker comfortabel en vlotjes cruisen op de linkerbaan :drive:
Als het op de bochtige bergweggetjes een tikje glad is moet je niet te ruig het gaspedaal indrukken in de bochten maar dat spreekt voor zich.

Aanrader :thumleft:

Ik vind ze echt gaaf en al een paar keer naar een XJR gekeken maar iedere keer vind ik de kofferruimte dus juist zo klein.
Wat me verder tegenhoud is de beenruimte achterin( of verlengde daimler kopen?) en de "sfeer" in de auto.
Ik voel me er niet echt happy in... te "open" ofzo(komt wrs door het basis ontwerp uit de 60'er jaren). Ook 2 keer rondje gestuurd wat me niet echt meeviel.
Maar cool en gaaf zijn ze! :lol: :thumleft:

07 jan 2017 12:40

Klopt, ondanks dat het qua lengte zo'n groot schip is, de beenruimte achterin is krap.
Ben zelf 1.81, maar dan kan er amper een volwassene achter mij zitten. Kofferbak vind
ik toch écht groot genoeg.
Gewoon een heerlijke auto om zowel korte als lange afstanden mee te rijden.
Tsjahhh.....hij lust een slokje; maar dat nemen we op de koop toe :drive:

07 jan 2017 13:52

Ik ben 1.96.
Voorin kun je prima zitten. Achter kun je echt vergeten. Het apparaat is extreem lang echter achter in totaal geen ruimte zowel benen als hoofdruimte.
Kofferbak vind ik ook klein en zeker de achterbank niet ingeklapt kan worden. Dus voor de boodschappen prima maar niet meer als dat.
Ik vind de looks wel supergaaf en hij rijd SUPER en daar heb ik hem voor.
Echter op dit moment vier auto's en daarom gaat hij als het zout van de weg is in de verkoop want het meisje thuis wil een kleine auto voor de boodschappen :shock:

07 jan 2017 14:02

Nou wiets , laat is de foto' s zien van de JAG ben benieuwd.

07 jan 2017 14:53

Rene jij vraagt ik draai :lol:
Niet zo spannend, wel erg leuk!
Afbeelding
Afbeelding

07 jan 2017 15:18

Achterbak is bovenmodaal, maar laag en met van die oude beugels op de klep, waardoor je de helft van de keren de klep niet dicht krijgt als hij 'vol' is.

Verder zit ik nooit achterin, is hij opvallend laag (ook instap) lang om te parkeren (wel handig bij Schiphol Langparkerrn :twisted: ) en hij lust inderdaad een slok. Maar ach, zijn baasje ook....

Verder rij ik er nu sinds sept 16 dagelijks in en ik heb bij geen enkele auto eerder zoveel positief commentaar gekregen. Klanten, toevallige voorbijgangers, truckers bij het benzinestation, bekenden, ouders op het hockeyveld. Echt een auto die mensen leuk vinden. Ik ben er blij mee.

07 jan 2017 16:17

A-Line schreef:Rene jij vraagt ik draai :lol:
Niet zo spannend, wel erg leuk!
AfbeeldingAfbeelding

Mooie Jag hoor. :thumleft:

07 jan 2017 16:52

2000 gtv schreef:Ik vind ze echt gaaf en al een paar keer naar een XJR gekeken maar iedere keer vind ik de kofferruimte dus juist zo klein.
Wat me verder tegenhoud is de beenruimte achterin( of verlengde daimler kopen?) en de "sfeer" in de auto.

Ik heb een Super V8 LWB dus (been)ruimte achterin is geen probleem, ook niet als je 2.0 meter bent :mrgreen:
Kofferruimte is laag maar er kan best wel veel in hoor.
En met de XJR-motor gaat hij als de brandweer! :ba:
Ik zeg doen!

07 jan 2017 18:22

Voor een vakantierit haalde ik het reservewiel eruit en nam twee van die spuitbusjes mee :idea:
Dan kun je echt voldoende bagage mee nemen.

07 jan 2017 19:51

is idd zieke wrede auto zo :

Afbeelding

:cheers:

8)

.

07 jan 2017 21:17

Da's de mijne maar dan zonder dat er een dik wijf op gezeten heeft... :^:

07 jan 2017 21:37

Subdriver schreef:
2000 gtv schreef:Ik vind ze echt gaaf en al een paar keer naar een XJR gekeken maar iedere keer vind ik de kofferruimte dus juist zo klein.

Ik heb een Super V8 LWB dus (been)ruimte achterin is geen probleem, ook niet als je 2.0 meter bent :mrgreen:

Gewoon zelf niet achterin gaan zitten :lol:

07 jan 2017 21:44

hoe oud zijn die apparaten dan , uit welk bouwjaar ?

.
Plaats een reactie