Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
18 dec 2005 1:08
lindemans schreef:Ze lijken juridisch het eigendomsrecht van het ontwerp hier te gebruiken zoals dat bij vastgoed ook vaak wordt gebruikt.
Ik kan daar ergens in komen doch stel me ook vragen hierbij.
Logisch als een ontwerper iets realiseert waarvan er maar één of twee stuks bestaan kan ik daar volkomen inkomen.
Vb als dat huis maar één keer gebouwd is of dat schilderij er maar éénkeer is.
Maar als we het over een product hebben dat in de productie gaat en dus menigmaal gecopieerd is kan men niet meer van iets uniek spreken.
Dan lijkt me dit ver gezocht.
Het ruwe originele product zal minstens één keer behouden blijven. Al is het maar in het museum van het merk zelf.
18 dec 2005 1:13
Precies, dat is een groot en essentieel verschil!
18 dec 2005 11:47
Maar met pimpen wordt het toch altijd beter?
18 dec 2005 15:53
Betere muziekinstallatie krijg je in elk geval niet. Afblijven van dat Burmester spul. There is no subsitute
18 dec 2005 16:19
Even back to topic.
Ik ben heel benieuwd hoeveel maanden het gaat duren voordat Volkswagen..eeehhhh...Bugatti de eerste rechtzaak tegen zich krijgt nadat er een ongeluk gebeurt is bij 375 km+, of erger nog dat een eigenaar ze aanklaagt omdat het ding maar niet boven de 400 wil op de A2 in de avondspits.
18 dec 2005 19:17
Even voor de goede orde: wie kopen dit soort auto's en vraag je dan meteen af of ze 'm dan nog wel willen pimpen.
Ik persoonlijk zou wel weten wat ik ging doen als ik ff 1.8 miljoen te besteden had.
18 dec 2005 20:35
Jort schreef:Dan zal ten aanzien hiervan eerst een verplichting moeten gelden en die is er niet
Nee, alles wat je bewaard is administratie. En de BD mag daarin gewoon neuzen.
Let wel, ik ben het met je eens dat met de huidige wetgeving er nog niet zoveel te vrezen is, maar wat de toekomst brengt? Laat ik het er maar op houden dat ik persoonlijk het geen aantrekkelijk idee vind dat anderen kunnen volgen waar ik uithang.
18 dec 2005 21:23
Exact en waarom zou een autofabrikant historische GPS gegevens verzamelen en opslaan. Realtime gegevens kunnen interessant zijn, de rest niet.
Als het om telemetrie betreffende de technische staat van de auto zou gaan, is het natuurlijk een ander verhaal.
19 dec 2005 10:01
T.a.v. die GPS in elke auto: straks krijgen we een kilometerheffinf. Dan wordt je dus ook altijd getrackt. Koud kunstje om je meteen even op snelheid te checken. En dat gaat echt wel gebeuren. Big Brother is on its way....
19 dec 2005 11:22
Jort schreef:Exact en waarom zou een autofabrikant historische GPS gegevens verzamelen en opslaan. Realtime gegevens kunnen interessant zijn, de rest niet.
Als het om telemetrie betreffende de technische staat van de auto zou gaan, is het natuurlijk een ander verhaal.
Waarom wel, waarom niet? Feit is dat veel mensen een hoop bewaren waar ze niets aan hebben. Ik denk dat als ik mijn zolder ga uitmesten, dat ik een compleet regenwoud aan onnodig bewaarde paperassen tegenkom... Ik kan mij niet voorstellen dat men de gegevens real-time gaat bekijken. Dus zal e.e.a. wel worden opgeslagen. En dan is natuurlijk de vraag wat er allemaal verzonden wordt. Dat laatste weet ik niet, maar er wordt nu dus gesuggereerd dat daar ook positionele gegevens tussen zitten.
19 dec 2005 11:23
Maarten schreef:T.a.v. die GPS in elke auto: straks krijgen we een kilometerheffinf. Dan wordt je dus ook altijd getrackt. Koud kunstje om je meteen even op snelheid te checken. En dat gaat echt wel gebeuren. Big Brother is on its way....
Klopt. En ik zal dat kreng eruit slopen en ik hoop velen met mij.
19 dec 2005 11:31
ik vraag me af of dat lukt.
stel ik heb een oltimer maar en met een speciale geschiedenis en super origineel waardoor hij een hoge waarde heeft.
kunnen ze ja dan verplichten door in een klein stukje geschiedenis zoiets te plaatsen als je kan aantonen dat daardoor de waarde daalt.
(dit is niet mij kennis gebied, dus excuus als het nergens opslaat)
robert
19 dec 2005 15:31
Realtime tracking van (dure) auto's door gespecialiseerde bedrijven of thuis op de eigen pc vindt in Nederland al jaren plaats. Om privé redenen of om de auto ingeval van diefstal terug te kunnen vinden.
Kost wat, maar volgens mij liggen de eigenaren ook niet wakker van een eventuele beboeting op basis van deze gegevens, of inzage door derden in het algemeen.
Al die rampenscenario's...
19 dec 2005 17:04
Jort schreef:Realtime tracking van (dure) auto's door gespecialiseerde bedrijven of thuis op de eigen pc vindt in Nederland al jaren plaats. Om privé redenen of om de auto ingeval van diefstal terug te kunnen vinden.
Kost wat, maar volgens mij liggen de eigenaren ook niet wakker van een eventuele beboeting op basis van deze gegevens, of inzage door derden in het algemeen.
Het is toch jippie om je rijbewijs kwijt te geraken. Het geld is idd niet zo erg... (maar leuk is anders)
19 dec 2005 18:04
Als je je echt overal 100% aan de snelheid moet houden dan piep je wel anders. En het lijkt mij straks een erg koud kunstje. En dus zal Uber OvJ Herr Spee zich daar ongetwijfeld mee bezig gaan houden.
Hoorde nu al een gerucht dat zijn collega's van de blauwe enveloppen gegevens willen van de trajectcontrole's om daarmee niet opgegeven lease-auto's te pakken........
19 dec 2005 18:46
Maarten schreef:Als je je echt overal 100% aan de snelheid moet houden dan piep je wel anders. En het lijkt mij straks een erg koud kunstje. En dus zal Uber OvJ Herr Spee zich daar ongetwijfeld mee bezig gaan houden.
Hoorde nu al een gerucht dat zijn collega's van de blauwe enveloppen gegevens willen van de trajectcontrole's om daarmee niet opgegeven lease-auto's te pakken........
Het zou voor mij het startpunt zijn om mijn auto te verkopen aan een vennootschap in een of ander obscuur landje en de auto te gaan huren van (toevallig!) dezelfde vennootschap. Ik kan best mijzelf normaal aan de snelheid houden iha, maar als ik iedere keer een boete krijg als ik even wat harder rij, dan ben ik toch heel snel failliet...
19 dec 2005 18:51
Er bestaat een optie om het systeem van de kilometerheffing via pre-pay betaling te laten verlopen d.m.v. een chipkaart. Hierdoor is registratie van de bestuurder overbodig en kan de privacy worden gewaarborgd. Oftewel, er wordt niet centraal bijgehouden waar je rijdt, laat staan hoe hard.
Zolang die keuze wordt geboden lijkt het geschetste scenario van beboeten via GPS gegevens onhaalbaar.
Sowieso wordt dat bewijstechnisch al een lastige kwestie gezien het ontbreken van foto's danwel getuigenisverklaringen.
03 jan 2006 16:35
thijzer schreef:Even voor de goede orde: wie kopen dit soort auto's en vraag je dan meteen af of ze 'm dan nog wel willen pimpen.
Ik persoonlijk zou wel weten wat ik ging doen als ik ff 1.8 miljoen te besteden had.
Ooit wel eens naar Discovery-channel gekeken ? Die klojo´s van 310 Motors kunnen niet eens van een Ferrari Enzo afblijven.Of wat dacht je van een Lamborghini Diablo met krokodillenlederen interieur.Of een Mercedes SL met een interieur van stof van Louis Vuton ?
Voor 50.000 Dollar een Hummer H2 kopen,en er voor 110.000 aan laten verbouwen.........Internet of een Playstation in de auto ? Nee,met een auto moet je rijden.Toch ?
03 jan 2006 19:46
Gek, gekker, Amerika.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.