03 maart 2006 11:31
03 maart 2006 12:14
03 maart 2006 12:38
03 maart 2006 13:29
03 maart 2006 14:07
03 maart 2006 14:27
03 maart 2006 14:50
patrick911 schreef:Dat snap ik, maar in plaats van in te teren op hun marge, maken ze ons wijs dat er meer auto's zijn gestolen (wat pertinent niet waar is) en dat we daardoor meer moeten betalen.
Heel begrijpelijk, want profit organisatie, maar draai er dan niet omheen, denk ik dan.
Het enige waar je ze (de verzekeraars -die-ik-hierbij-inderdaad-maar-meteen-allemaal-lekker-ongenuanceerd-over-een-kam-scheer)
wel over hoort is dat wij als verzekerden zo veel frauderen....
O ja, en als het teveel risico met zich meebrengt (terrorisme bv), dan verzekeren we het gewoon allemaal niet.![]()
03 maart 2006 15:10
SPEEDY944 schreef:Overigens zou ik zelf een schade van € 500,00 (als die m'n eigen schuld zou zijn) sowieso niet op m'n verzekering claimen, maar misschien ben ik wel de uitzondering op de regel...
03 maart 2006 16:08
03 maart 2006 16:28
patrick911 schreef:Dat snap ik, maar in plaats van in te teren op hun marge, maken ze ons wijs dat er meer auto's zijn gestolen (wat pertinent niet waar is) en dat we daardoor meer moeten betalen.
03 maart 2006 16:32
03 maart 2006 16:43
SPEEDY944 schreef:De financieel grootste schadepost in de automotive-branche is (inderdaad) partiële danwel gehele diefstal van het verzekerde voertuig. Dergelijke schades hebben echter -zoals hierboven beschreven- géén negatieve gevolgen voor je bonus/malus! Dus: het (financieel) grootste risico heeft geen bonus/malusgevolgen. Áls verzekeraars dan zulke geldwolven zouden zijn, zoals jij kennelijk denkt, zou het toch handig/gemakkelijk zijn om bij diefstal óók b/m-gevolgen toe te passen???
03 maart 2006 16:48
03 maart 2006 17:04
patrick911 schreef:Thanks man! Petje af voor je uitgebreide uitleg.
Ik denk dat ik je best wel begrijp, ik heb alleen een beetje moeite met het gemak waarmee ze je afschepen en baal gewoon van het feit dat ik nooit iets claim, en als er dan iets is geven ze niet thuis.SPEEDY944 schreef:De financieel grootste schadepost in de automotive-branche is (inderdaad) partiële danwel gehele diefstal van het verzekerde voertuig. Dergelijke schades hebben echter -zoals hierboven beschreven- géén negatieve gevolgen voor je bonus/malus! Dus: het (financieel) grootste risico heeft geen bonus/malusgevolgen. Áls verzekeraars dan zulke geldwolven zouden zijn, zoals jij kennelijk denkt, zou het toch handig/gemakkelijk zijn om bij diefstal óók b/m-gevolgen toe te passen???
Ehm, vraag maar eens aan 'ER'. Het klopt idd wat je zegt, maar ze hebben wel het recht om je daarna niet meer te verzekeren. Dat lost hun probleem trouwens niet op (want het bedrag is al uitgekeerd) dus snappen doe ik dat niet.
Ook zie je vervolgens dat personen waarbij de auto danwel total-loss of gestolen is, er bijna altijd discussie ontstaat over het uit te keren bedrag.
Maar inderdaad, wat je hierboven zegt is waar; ik denk dat een dag als gisteren de verzekeraars weer flink hoofdpijn bezorgt...
baal gewoon van het feit dat ik nooit iets claim, en als er dan iets is geven ze niet thuis