Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 8:06



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Garantieverlenging, doen of niet 

Verlengen garantie
Doen! 27%  27%  [ 7 ]
Is weggegooid geld! 73%  73%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 26

Garantieverlenging, doen of niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
911-lover schreef:
999€ + BTW (nederlandse is 19%) is 1188,81€ dus 100 per maand :roll: :twisted: :wink: :lol:


Zijn wagen wordt 5 maanden niet gebruikt.
Blijft er een periode van 7 maanden over waarin je een storing/mankement kunt tegenkomen of ontdekken.
Dat is zo iets als een doorlopende reisverzekering afsluiten die maar een paar weken per jaar gebruikt wordt.......
Maar goed als we het dan exact willen weten....
1188.81/7=169.83 8)


27 jul 2006 7:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
999,- is incl BTW :D

En hij staat "maar" 4 maanden stil............ :D

Morgen rond deze tijd stap ik in de Boxster en zal ik een beslissing moeten nemen, ik weet het nog niet..... :(


27 jul 2006 7:54
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
een vriend van mij verzekert zijn auto's (2 stuks) altijd WA en stort het verschil in premie van WA en Allrisk op een aparte rekening, elke maand. Dit doet hij inmiddels 18 jaar, heeft één keer schade gereden en is er per saldo tot op heden een stuk beter op geworden... 8)

dus wellicht gewoon elke jaar die 999 op een aparte rekening storten? :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jul 2006 8:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
horn schreef:
een vriend van mij verzekert zijn auto's (2 stuks) altijd WA en stort het verschil in premie van WA en Allrisk op een aparte rekening, elke maand. Dit doet hij inmiddels 18 jaar, heeft één keer schade gereden en is er per saldo tot op heden een stuk beter op geworden... 8)

dus wellicht gewoon elke jaar die 999 op een aparte rekening storten? :roll:



Tja, daar zit natuurlijk wat in.

ik verzeker de Bora (2000) ook nog steeds All risc, en in de 6 jaar heb ik nog nooit zelf schade gereden............ook niet in al die jaren daarvoor.

Ik ga het eens overleggen met de "baas" (vrouw) :twisted:
Ik hou jullie op de hoogte. :!:


27 jul 2006 8:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Stomme vraag, maareh, zijn er kosten aan, als je wagen "het RMS-probleem" heeft? :cheesy:

Overigens, mocht je erover denken om de wagen op redelijk korte termijn (1-2 jaar ofzo?) willen verkopen, dan zou ik het ZEKER doen... ;)

Nog eentje, wat kost de wagen (ongeveer) per jaar aan verzekering, houderschapsbelasting, onderhoud, benzine, (afschrijving), vertroeteling, dat soort dingen... Hoe groot is die 999 Euro dan? :cheesy: (overigens weet ik het antwoord op deze vraag niet hoor!)


27 jul 2006 8:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
D-Dreamer schreef:
911-lover schreef:
999€ + BTW (nederlandse is 19%) is 1188,81€ dus 100 per maand :roll: :twisted: :wink: :lol:


Zijn wagen wordt 5 maanden niet gebruikt.
Blijft er een periode van 7 maanden over waarin je een storing/mankement kunt tegenkomen of ontdekken.
Dat is zo iets als een doorlopende reisverzekering afsluiten die maar een paar weken per jaar gebruikt wordt.......
Maar goed als we het dan exact willen weten....
1188.81/7=169.83 8)


Dit slaat dus mijn inziens nergens op :roll: Dat er kilometers worden bijgehaald, kan en wil ik nog volgen, maar als we gaan rekenen in maanden die er gereden worden per jaar :?

De kans dat je versnellingsbak stuk gaat,als je X aantal keren schakeld op 7 maanden, of op 5 maanden, zal mijn inziens niet veel verschillen.

Of denkt de wagen soms " oh nu heb ik 5 maanden stilgestaan, dan ga ik zo vriendelijk zijn om de komenden 7 maanden geen pannen te hebben?"

Trouwens, er gaan veel dingen stuk door stil te staan. Ik vraag me zelf af, of een wagen die niet constant gebruikt word, niet meer onderhevig is aan pannes.

Maar het gaat inderdaad vooral om gemoedsrust. Mijn verzekering kosten mij elk jaar veel geld, maar als er iets gebeurt, weet ik dat ik mij geen zorgen hoef te maken. En niet moet wakker liggen van "had ik maar..."
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 jul 2006 8:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ppp 356 schreef:
(...) Maar het gaat inderdaad vooral om gemoedsrust. Mijn verzekering kosten mij elk jaar veel geld, maar als er iets gebeurt, weet ik dat ik mij geen zorgen hoef te maken. En niet moet wakker liggen van "had ik maar..."


Precies. Daar gaat het tenslotte om:

Dikke van Dale schreef:
ver·ze·ke·ren (ov.ww.)
1 met klem verklaren
2 zeker maken => garanderen, instaan voor, waarborgen
3 een verzekering sluiten op of voor => assureren

ver·ze·ke·ren van (ww.)
1 ervoor zorgen (iets) zeker te krijgen
2 zichzelf zekerheid geven over => zich overtuigen van, zich vergewissen van


:wink:


27 jul 2006 9:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
ppp 356 schreef:
Trouwens, er gaan veel dingen stuk door stil te staan. "



:shock: Zoals :?:
_________________________________________
t beste maar weer...


27 jul 2006 9:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
paSCal schreef:
Stomme vraag, maareh, zijn er kosten aan, als je wagen "het RMS-probleem" heeft? :cheesy:

Overigens, mocht je erover denken om de wagen op redelijk korte termijn (1-2 jaar ofzo?) willen verkopen, dan zou ik het ZEKER doen... ;)

Nog eentje, wat kost de wagen (ongeveer) per jaar aan verzekering, houderschapsbelasting, onderhoud, benzine, (afschrijving), vertroeteling, dat soort dingen... Hoe groot is die 999 Euro dan? :cheesy: (overigens weet ik het antwoord op deze vraag niet hoor!)



verzekering (all risc) €1145,-
wegenbelasting ca €650,-
Afschrijving GEEN (het is een Porsche) :twisted: :D
Brandstof (bij 5000 km) €1050,-
Vertroeteling........geen idee
Normaal onderhoud 1x per jaar (geschat) €600,-

Voor het geld doe ik het niet, geld genoeg :twisted: :D :D 8)

Als je Porsche kunt rijden moet je er rekening mee houden dat het geld kost (zoals iedere hobby) :wink:

Ik gebruik hem 80% voor de fun, de rest gaat de baas er mee naar het werk (opel dealer) :twisted:

Ik denk dat ik de €1000,- op een aparte rekening ga zetten (SNS Mazzelsparen) wellicht win ik de 4 miljoen, en koop ik 10 Porsches, die ik dan in het kader van de PFH doe verstoppen ergens in het land, wie hem kan vinden mag hem hebben............. :ba:


27 jul 2006 9:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Het is heel simpel: risico's die je niet kan of wil lopen moet je verzekeren.

Persoonlijk zou ik het altijd doen. Reden: 100 euro per maand mis is niet. Een rekening van 5000 euro merk ik wel. Ook al ben ik onder de streep uiteindelijk goedkoper uit, ik betaal liever ongemerkt een vast bedrag, dan dat ik met wat pech om de oren geslagen word met dure reparaties.

En met mijn kilometrage zou ik het helemaal wel weten.

BTW: geen afschrijving met een Boxster S...?: dat wordt nog vervelend ontwaken denk ik.


27 jul 2006 9:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
ppp 356 schreef:
Trouwens, er gaan veel dingen stuk door stil te staan. "



Zoals





Vraag ik me ook af :roll:. Ik zou het overigens niet doen, je moet je verzekeren voor risico's die je niet kunt dragen of voor dingen waar de premie relatief laag voor is. Zou ik meer dan 15k per jaar rijden zou ik het denk ik wel doen.


Laatst bijgewerkt door Joost993 op 27 jul 2006 10:09, in totaal 1 keer bewerkt.



27 jul 2006 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
ome piet schreef:
ppp 356 schreef:
Trouwens, er gaan veel dingen stuk door stil te staan. "



:shock: Zoals :?:


Banden en rubber slangen drogen uit, remmen krijgen te maken met roest, bewegende motordelen kunnen vast komen te zitten wat weer zorgt voor verhoogde slijtage en motorolie gaat sterk in kwaliteit achteruit!
_________________________________________
NPC 0577


27 jul 2006 10:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Double G schreef:
ome piet schreef:
ppp 356 schreef:
Trouwens, er gaan veel dingen stuk door stil te staan. "



:shock: Zoals :?:


Banden en rubber slangen drogen uit, remmen krijgen te maken met roest, bewegende motordelen kunnen vast komen te zitten wat weer zorgt voor verhoogde slijtage en motorolie gaat sterk in kwaliteit achteruit!


Zwaar overdreven als de auto netjes binnen staat in de stallingsperiode :!: :roll:
_________________________________________
t beste maar weer...


27 jul 2006 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ome piet schreef:
ppp 356 schreef:
Trouwens, er gaan veel dingen stuk door stil te staan. "



:shock: Zoals :?:


Als aanvulling op Double G.

Ik heb zelf een productiebedrijf, en de meeste pannes zijn bij de opstart, dus na stilstand :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 jul 2006 10:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marcel schreef:
Als bij Porsche bij 5000 km/jr en 3 jaar oud, en alle aantoonbare dealer onderhoud heeft gehad er de versnellingsbak onderuit valt, reken maar dat Porsche dan een behoorlijk verplichting heeft deze op een behoorlijke manier te vervangen.

Het zou een schande zijn moest dat gebeuren en nog meer een schande als ze dit niet op hun zouden nemen (zelfs zonder extra garantieverlenging)


Marcel schreef:
Dus alhowel ik PPP356 argumentatie een heel eind volg, in ieder geval verderdan 911-lover, zou ik ook niet zo maar toehappen


Ik kan die van Paul ook volgen hoor (al willen sommige dit maar niet lezen en begrijpen) . Ik had enkel geschreven dat ik die reactie niet van hem verwachte.

:arrowd:

Ik die in dit topic eerder schreef:
Ik begrijp wat je wil zeggen , maar had niet verwacht dat dat van jou zou komen na een eerdere discussie omtrend verzekeringen , omnium en premies


Het enige gekke eraan is , is dat ik vorige keer zoals Paul nu praatte en ook toen ik bijna als "gekje" werd verklaard omdat ik dus wel me oververzeker.

:arrowd:

Citaat:
Mannen, vrouwen,

Ik zit in de verzekeringsbranche en wij worden heel blij van klanten zoals 911-lover.
ppp356 heeft het uiteraard helemaal bij het juiste eind.



Hoe meningen ineens kunnen veranderen hé :roll: :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


27 jul 2006 11:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-Lover schreef:
Ik begrijp wat je wil zeggen , maar had niet verwacht dat dat van jou zou komen na een eerdere discussie omtrend verzekeringen , omnium en premies


Het enige gekke eraan is , is dat ik vorige keer zoals Paul nu praatte en ook toen ik bijna als "gekje" werd verklaard omdat ik dus wel me oververzeker.


Toen ging het over iemand met een groot wagenpark, en nu over iemand met 1 wagen.

Dus totaal anders :roll: :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 jul 2006 11:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
@ paul,
extra de 997 verzekeren na 2 jaar, kost dat ook maar 999 euries :?:
of komt er daar nog iets bij ...

en kan je bv geen garantie bijnemen vanaf 2 tot 4 jaar en dan vanaf zijn 5e jaar wel ...?


27 jul 2006 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
F@RGO schreef:
@ paul,
extra de 997 verzekeren na 2 jaar, kost dat ook maar 999 euries :?:
of komt er daar nog iets bij ...

en kan je bv geen garantie bijnemen vanaf 2 tot 4 jaar en dan vanaf zijn 5e jaar wel ...?

De garantieperiode moet aanééngesloten zijn.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


27 jul 2006 13:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
zal dat eens checken bij de dealer die nu met vakantie is :)


27 jul 2006 13:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
De garantieperiode moet aanééngesloten zijn.[/quote]

klopt!

ik moet voor 16 augustus aangeven of ik de garantieverlenging wil, anders kan het niet meer (volgens mijn duitse dealer).


27 jul 2006 15:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ppp 356 schreef:

Toen ging het over iemand met een groot wagenpark, en nu over iemand met 1 wagen.

Dus totaal anders :roll: :wink:


Hierin heeft Paul, en met hem vele grote bedrijven simpelweg gelijk. Het is een simpele kansberekening, en dat is exacte wetenschap hoor. De kans op een drama en de daarmee gepaardgaande kosten zijn bij een bepaald volume nou eenmaal lager dan de som van de individuele premies van het te verzekeren object. Deze "techniek" van kans berekening van kosten versus incidenten wordt overal in het bedrijfsleven gebruikt, ook bij ons....

Dus bij 1 wagen, lekker verzekeren, bij 2 waarschijnlijk ook, bij 20 waarschijnlijk niet meer, want dan kan je voor de jaarlijkse premie er eentje jaarlijks laten afbranden, afschrijven, elk jaar weer. Zoiets had PAul het over als ik me goed herinner.
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


27 jul 2006 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Nooit gedacht op het forum nog iets mijn studie actuariaat te hebben :)


27 jul 2006 15:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Rob964Tip schreef:
Nooit gedacht op het forum nog iets mijn studie actuariaat te hebben :)


Volgens mij überhaupt niet gedacht ooit nog wat aan die studie te hebben... :cheesy: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jul 2006 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel schreef:
Dus bij 1 wagen, lekker verzekeren, bij 2 waarschijnlijk ook, bij 20 waarschijnlijk niet meer, want dan kan je voor de jaarlijkse premie er eentje jaarlijks laten afbranden, afschrijven, elk jaar weer. Zoiets had PAul het over als ik me goed herinner.


:salut: :thumright:
Je moet het natuurlijk willen lezen :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 jul 2006 16:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Citaat:
="Double G
Banden en rubber slangen drogen uit, remmen krijgen te maken met roest, bewegende motordelen kunnen vast komen te zitten wat weer zorgt voor verhoogde slijtage en motorolie gaat sterk in kwaliteit achteruit!


Dat zijn dan ook onderdelen die (waarschijnlijk) niet onder de dekking vallen


27 jul 2006 17:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.