Tja.... Als het buiten bitterkoud is en in de loods 12' C is het niet echt aangenaam om te klussen en te knutselen.
Er is dus weinig voortgang geboekt sinds m'n laatste post.
Inmiddels wordt wel hard aan een kabelboom gewerkt, maar daar is op dit moment nog niet zoveel beeldmateriaal beschikbaar.
Aangezien ik m'n alu stoeltjes onbekleed wil laten, moest de omgefelste rand die naar binnen stak en onaangenaam in je rug zou prikken als je erin zou zitten, ben ik met de stoeltjes naar een geweldig carrosseriebedrijf geweest die de stoeltjes even 'onder handen' hebben genomen met een ongelofelijk resultaat...
Zo zagen die twee felsranden die in je rug zouden prikken eruit:

Toen ik bij het carrosseriebedrijf aankwam, zag dat er zo uit:

Wat een ontzettend leuk bedrijf! Je waande je accuut zo'n 50 jaar terug in de tijd en de mensen die er werken, kunnen wonderen verrichten met aluminium (maar ook met staal, polyester, etcetera, enzovoorts, enzoverder); échte vaklui!
Eerst opstoken:

Dan de felsrand terugkloppen:

En vervolgens even onder het Engelse wiel doorhalen:

En het resultaat is fantastisch:

Vervolgens even verschillende korrels schuurpapier (van grof naar fijn) eroverheen en afwerken met scotch-brite en het resultaat is echt fantastisch!
I'm happy!
Het rugdeel is nu zo vlak als een spiegel en er is geen sterkteverlies in het aluminium opgetreden.
Ik heb al even proefgezeten en het zit heerlijk. De stoeltjes zijn super voorgevormd en zitten als een handschoen.
Zit dat hard?
Ja, natuurlijk, want er zit geenerlei 'vering' in, maar het zit zelfs beter dan zo'n stoel:

En dat zit toch ook niet beroerd?