Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

12 aug 2015 22:54

Heb al enige tijd een F360M, na diverse Porkers en Maserati.
Over het algemeen bulletproof en onderhoudskosten vallen gewoon mee, mits geen achterstallig, maar dat geldt voor ieder merk. Zit serieus goed in elkaar, drysump, oliekoelers, etc. Echt F1 techniek.

Voor mij absoluut de overtreffende trap qua beleving, kippenvel iedere keer. Zeker icm de gemonteerde Challenge spruitstukken, straight pipes ipv cats, en Tubi eindsysteem :shock:

[Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

12 aug 2015 23:00

Alhoewel het totaal niet mijn kleur is, toch een zeer geslaagde combi met de set velgen.

Mijn persoonlijke keus zou altijd Giallo Modena of Rosso Corsa zijn.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

12 aug 2015 23:36

Staat te koop! Edit: http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as
Das vlot, bevalt ie niet? Eigenaar sinds mei.... :scratch:
Laatst bijgewerkt door steef op 13 aug 2015 10:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 8:59

Proficiat, erg fraaie en originele combo met die velgen! Was initieel geen fan van de 360, maar heb de look van de wagen leren appreciëren. Schijnt inderdaad héél wat onderhoudsvriendelijker te zijn dan de oudere V8's.
Deel gerust nog meer ervaringen mee, ik denk dat er hier nog wel zijn die wel eens met een schuin oog naar tweedehandse Ferrari's kijken maar de sprong niet durven wagen...

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 9:17

Zeer prachtige 360! Zeker icm de velgen! Zeer geslaagd!

Zoals de meeste al gezegd hebben, zou ik hier ook wat meer over je ervaringen willen horen in de toekomst

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 11:28

DennisvdB schreef:Ook mensen gesproken die zo'n ding bezitten en daar problemen mee hadden? Hoor namelijk vooral dat het vanaf de 360 echt stukken minder is.

Ben namelijk mezelf aan het oriënteren op een F430. Maar ik ken niet zoveel eigenaren met een F430, alleen een paar met een 458 Italia maar da's een andere wagen...


F430 kent eigenlijk 2 grotere items:
1) f1 bak vreet koppelingsplaten. Als je niet altijd in de sport modus rijdt en helemaal als je eens achteruit een heuveltje op moet (komt in mijn geval veel voor ivm oprit die omhoog loopt) kan je er zomaar per 5-10k kilometer eentje oproken. Kost 3-5k om te laten vervangen (ouch).
2) uitlaatspruitstukken scheuren omdat de uitlaat rigide aan het chassis vast zit en dus niet fatsoenlijk kan in/uitzetten en meetrillen met de motor. Ferrari's oplossing hiervoor is hardere uitlaatspruitstukken (a 3k ofzo) die inderdaad niet meteen scheuren maar het lost het probleem niet op - en dus gaan ze uiteindelijk weer kapot. Aftermarket fix is een steuntje dat een paar tientjes kost....ik vind dit veel zeggen over hoe Ferrari auto's maakt.

En dan punt 3 is dat je gewoon mazzel moet hebben dat die van jou niet op maandag of vrijdag middag in elkaar gezet is want de elektronica is extreem gremlin gevoelig. DWZ: vaak vreemde storingen en sommige auto's krijgen dat en dat komt nooit meer goed. Andere hebben er dan weer geen last van...maar probeer dat maar een uit te sluiten met een proefrit(je)...

kortom: gaf mij nog geen kwaliteitsgevoel.

Overigens is het onderhoud weer goedkoper ivm ketting distributie (Dacht ik) ipv de riem dus die hoeft niet vervangen te worden en dat was altijd n heel duur grapje.


bovenstaand wil niet zeggen dat het niet weer begint te kriebelen als ik er een zie.... ;)

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 11:48

F430 is ook geleverd met handbak... 8)

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 12:15

Godmiljaar wat een dik kanon zo met die wielen en lekkere stance :thumleft:
Zou bijna de P verkopen....

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 12:23

Misschien wil ie wel ruilen? Zit zo'n beetje in dezelfde prijsklasse.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 12:24

gem. 964 is op papier meer waard.... :popcorn:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 12:29

Dan zou ik snel een paar A4tjes onder je banden leggen. :mrgreen:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 14:24

Dank voor de tip, in october moet de mijne ook weer getaxeerd worden :mrgreen:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 16:33

En zoals altijd: Begeerte is groter dan het bezit....

Volgende eigenaar hoeft zich iig geen zorgen te maken...nieuwe koppeling, nieuwe schijven/blokken rondom en nieuwe riemen.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 17:48

Uit FD van vandaag:
Zeven vette jaren met ruim 10% rendement per jaar. Dat is wat het nieuwe beleggingsfonds in dure, klassieke Ferrari’s genaamd Red Blossoms beleggers voorspiegelt. Garanties kunnen uiteraard niet worden gegeven, maar wel de hoop dat de waarde van het fonds in zeven jaar tijd verdubbelt. Op basis van ‘wetenschappelijk onderzoek’ worden namelijk alleen de meest waardevolle Ferrari’s uitgezocht en gekocht, door Ferrari-fan Lodewijk Beijst. Een halvering in waarde is ook zeer wel mogelijk. De prijzen van de populaire modellen zijn de afgelopen jaren namelijk al exponentieel gestegen.

Klassieke auto's

Particulieren steken hun geld al langer in klassieke auto’s, maar een beleggingsfonds specifiek voor Ferrari’s is nieuw in Nederland. In het buitenland bestaan al wel enkele klassieke autofondsen, zoals het Classic Car Fund, geregistreerd op het tropische eiland St. Vincent. Dat fonds belegt in het een breed scala aan klassieke auto’s, om zo de risico’s enigszins te spreiden. Red Blossoms doet juist het tegenovergestelde. Het probeert een hoog rendement te halen door op een beperkt aantal modellen van een specifiek merk in te zetten.


Hoog risico

Al je geld inzetten op een enkel product is zeer risicovol. Niet voor niets wordt altijd geadviseerd om risico’s te spreiden. In de categorie wijn en whisky, struisvogeleieren en Costa Ricaans teakhout volgt nu: de klassieke Ferrari, die per stuk slechts enkele miljoenen kost en over zeven jaar het dubbele waard is. Zomaar, uit het niets. Volgens initiatiefnemer Beijst (1968) is dat mogelijk omdat een specifieke categorie Ferrari’s – gebouwd voor 1972, met chromen bumpers en ronde vormen – erg populair is onder rijke particulieren en beleggers. Die modellen zijn schaars, waardoor de prijzen volgens hem alleen maar omhoog kunnen gaan.

Emotie

Emotie speelt een grote rol in de oprichting van het fonds. Beijst is altijd al liefhebber geweest van snelle auto’s. Het idee voor een beleggingsfonds in Ferrari’s ontstond aan de borreltafel. Beijst: ‘Ik heb veel vrienden die meerdere eigen bedrijven hebben opgezet en goed hebben kunnen verkopen. De opbrengst wilden ze wel eens in iets anders beleggen dan aandelen of vastgoed. Toen ontstond bij mij het idee om de markt voor Ferrari’s eens te verkennen. Dat heb ik verwerkt in een uitgebreid investeringsrapport.’ Dit weekend is Beijst aanwezig bij de Pebble Beach Concours d’Elegance, een jaarlijkse autotentoonstelling in de Verenigde Staten.

Het fonds

Het fonds voor gemene rekening staat open voor zo’n twintig deelnemers, die vanaf november kunnen instappen voor minimaal een ton. Er worden zo’n tien klassieke Ferrari’s aangekocht en beheerd voor een periode van zeven jaar. Na afloop van deze periode worden de auto’s verkocht, al dan niet met winst of verlies, en het fonds geliquideerd. Tussentijds uitstappen is niet mogelijk. Beheerder Lodewijk Beijst ontvangt een jaarlijkse beheervergoeding van 1,5% van het totaal beheerd vermogen, naar schatting zo’n €10 mln. Drie van de participanten zullen samen een Raad van Toezicht vormen die controle uitoefent op de beheerder. Het fonds valt buiten toezicht van de AFM. Vanaf november is een prospectus beschikbaar.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 18:18

In eerste instantie wou ik wat leuks voor de zomer, en deze was helemaal naar m'n zin.
Denk dat ik m zelf langer hou, echt super. En ook deze zitten in de lift.

Het is een handbak, dus geen eventuele problemen met F1 systeem.
Koppeling kan lang meegaan met handbak, het is maar hoe je ermee omgaat. Op fora staan gevallen waarbij deze zeer lang meegaat. Zoals een eigenaar die vermeld er 70.000 km mee gereden is zonder te vervangen. De koppeling is ook goed te bedienen je kan vrijwel zonder slip wegrijden.
Riemen kunnen bij een F360 makkelijk vervangen worden dmv een luik achter de stoelen, in tegenstelling tot zijn voorgangers. Ook geen gekke elektronische storingen zoals bij Maserati van dezelfde leeftijd wel eens kan, alles functioneert altijd naar behoren.

En dat geluid... Echt bizar, max vermogen bij 8500 rpm, en dat met een volledig aangepaste uitlaatlijn :shock:
Maar ook in het lagere toerengebied is het al prachtig, met name bij 4000rpm waar je veel in rijdt.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 19:42

ik bezit een 550 en ik moet zeggen dat de beurten redelijk pittig zijn. dwz de vaste kosten zoals riemen etc die elke drie jaar moeten. voor de rest tot op heden echt een enorm solide auto. geen mankementen, rijdt super, vooral lange stukken.
het geluid van een V12 is voor mij het ultieme geluid. zit een ander uitlaatsysteem onder dat boven de 4000 toeren de kleppen open zet.


Afbeelding

Afbeelding

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 19:59

Geweldige auto!

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 20:05

Wauw!! Heel erg mooi die 550 :thumleft:

Een Badboys Ferrari ipv Porsche 8)

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

13 aug 2015 21:31

Bruut, zo'n 550. :res:

Inderdaad de ultieme badboys garage, 550 naast een 965! 8)

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

14 aug 2015 8:36

Schitterend!
Zal leuk staan naast een eveneeens zwarte GT3! 8)

Kom op, wie is de volgende om op te biechten dat hij ook een F naast de P heeft!? :lol:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

14 aug 2015 19:25

beide auto's stonden bovenaan mijn wensenlijst. heb diverse malen geroepen beiden nooooooit te verkopen, maar 2 tweezitters met 2 kinderen is toch niet heel handig... de kogel is nog niet door de kerk, maar heeeel misschien moet er iets het veld ruimen voor een 996-997 turbo

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

14 aug 2015 20:05

Mooie verzameling, goed man 8)

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

15 aug 2015 19:20

boxstercup schreef:Heb al enige tijd een F360M, na diverse Porkers en Maserati.
Over het algemeen bulletproof en onderhoudskosten vallen gewoon mee, mits geen achterstallig, maar dat geldt voor ieder merk. Zit serieus goed in elkaar, drysump, oliekoelers, etc. Echt F1 techniek.

Voor mij absoluut de overtreffende trap qua beleving, kippenvel iedere keer. Zeker icm de gemonteerde Challenge spruitstukken, straight pipes ipv cats, en Tubi eindsysteem :shock:

[Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



mozes kriebel wat en mega vet ding zeg zo . 8)



zou je eigenlijk een keer en serieuze foto shoot mee moeten doen :idea:


ik weet mabey nog wel iemand die daar zin in heeft :mrgreen:


MOI moi moi moi moi :cheers:


.

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

15 aug 2015 19:49

Mike, ik heb nog een wagen waar je een leuke shoot mee zou kunnen doen. Hollands fabrikaat :mrgreen:

Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)

16 aug 2015 14:10

Serieus nagedacht om over te stappen naar een 360 Spider, het geluid, het agressievere uiterlijk en het aantrekkelijke Italiaanse design, toch uiteindelijk gezwicht voor de charmes van een 964 C4 cabrio, wijsheid :?:
Plaats een reactie