12 aug 2015 22:54
12 aug 2015 23:00
12 aug 2015 23:36
13 aug 2015 8:59
13 aug 2015 9:17
13 aug 2015 11:28
DennisvdB schreef:Ook mensen gesproken die zo'n ding bezitten en daar problemen mee hadden? Hoor namelijk vooral dat het vanaf de 360 echt stukken minder is.
Ben namelijk mezelf aan het oriënteren op een F430. Maar ik ken niet zoveel eigenaren met een F430, alleen een paar met een 458 Italia maar da's een andere wagen...
13 aug 2015 11:48
13 aug 2015 12:15
13 aug 2015 12:23
13 aug 2015 12:24
13 aug 2015 12:29
13 aug 2015 14:24
13 aug 2015 16:33
13 aug 2015 17:48
Zeven vette jaren met ruim 10% rendement per jaar. Dat is wat het nieuwe beleggingsfonds in dure, klassieke Ferrari’s genaamd Red Blossoms beleggers voorspiegelt. Garanties kunnen uiteraard niet worden gegeven, maar wel de hoop dat de waarde van het fonds in zeven jaar tijd verdubbelt. Op basis van ‘wetenschappelijk onderzoek’ worden namelijk alleen de meest waardevolle Ferrari’s uitgezocht en gekocht, door Ferrari-fan Lodewijk Beijst. Een halvering in waarde is ook zeer wel mogelijk. De prijzen van de populaire modellen zijn de afgelopen jaren namelijk al exponentieel gestegen.
Klassieke auto's
Particulieren steken hun geld al langer in klassieke auto’s, maar een beleggingsfonds specifiek voor Ferrari’s is nieuw in Nederland. In het buitenland bestaan al wel enkele klassieke autofondsen, zoals het Classic Car Fund, geregistreerd op het tropische eiland St. Vincent. Dat fonds belegt in het een breed scala aan klassieke auto’s, om zo de risico’s enigszins te spreiden. Red Blossoms doet juist het tegenovergestelde. Het probeert een hoog rendement te halen door op een beperkt aantal modellen van een specifiek merk in te zetten.
Hoog risico
Al je geld inzetten op een enkel product is zeer risicovol. Niet voor niets wordt altijd geadviseerd om risico’s te spreiden. In de categorie wijn en whisky, struisvogeleieren en Costa Ricaans teakhout volgt nu: de klassieke Ferrari, die per stuk slechts enkele miljoenen kost en over zeven jaar het dubbele waard is. Zomaar, uit het niets. Volgens initiatiefnemer Beijst (1968) is dat mogelijk omdat een specifieke categorie Ferrari’s – gebouwd voor 1972, met chromen bumpers en ronde vormen – erg populair is onder rijke particulieren en beleggers. Die modellen zijn schaars, waardoor de prijzen volgens hem alleen maar omhoog kunnen gaan.
Emotie
Emotie speelt een grote rol in de oprichting van het fonds. Beijst is altijd al liefhebber geweest van snelle auto’s. Het idee voor een beleggingsfonds in Ferrari’s ontstond aan de borreltafel. Beijst: ‘Ik heb veel vrienden die meerdere eigen bedrijven hebben opgezet en goed hebben kunnen verkopen. De opbrengst wilden ze wel eens in iets anders beleggen dan aandelen of vastgoed. Toen ontstond bij mij het idee om de markt voor Ferrari’s eens te verkennen. Dat heb ik verwerkt in een uitgebreid investeringsrapport.’ Dit weekend is Beijst aanwezig bij de Pebble Beach Concours d’Elegance, een jaarlijkse autotentoonstelling in de Verenigde Staten.
Het fonds
Het fonds voor gemene rekening staat open voor zo’n twintig deelnemers, die vanaf november kunnen instappen voor minimaal een ton. Er worden zo’n tien klassieke Ferrari’s aangekocht en beheerd voor een periode van zeven jaar. Na afloop van deze periode worden de auto’s verkocht, al dan niet met winst of verlies, en het fonds geliquideerd. Tussentijds uitstappen is niet mogelijk. Beheerder Lodewijk Beijst ontvangt een jaarlijkse beheervergoeding van 1,5% van het totaal beheerd vermogen, naar schatting zo’n €10 mln. Drie van de participanten zullen samen een Raad van Toezicht vormen die controle uitoefent op de beheerder. Het fonds valt buiten toezicht van de AFM. Vanaf november is een prospectus beschikbaar.
13 aug 2015 18:18
13 aug 2015 19:42
13 aug 2015 19:59
13 aug 2015 20:05
13 aug 2015 21:31
14 aug 2015 8:36
14 aug 2015 19:25
14 aug 2015 20:05
15 aug 2015 19:20
boxstercup schreef:Heb al enige tijd een F360M, na diverse Porkers en Maserati.
Over het algemeen bulletproof en onderhoudskosten vallen gewoon mee, mits geen achterstallig, maar dat geldt voor ieder merk. Zit serieus goed in elkaar, drysump, oliekoelers, etc. Echt F1 techniek.
Voor mij absoluut de overtreffende trap qua beleving, kippenvel iedere keer. Zeker icm de gemonteerde Challenge spruitstukken, straight pipes ipv cats, en Tubi eindsysteem![]()
[
15 aug 2015 19:49
16 aug 2015 14:10