Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
22 mei 2021 14:25
Het kan altijd gekker:
https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-ro ... nde-894472Misschien iets voor Max, dan wint ie ook een keer
22 mei 2021 14:36
Je moet er toch niet aan denken dat de eerste beste Jan jippie met zo’n raket de weg op gaat
Vind ik eigenlijk van de Plaid + ook al. Youtube komt vast vol met filmples van stumpers die Pa’s Tesla om een latarenpaal vouwen.
22 mei 2021 14:44
En dan 'peperdure Tesla in sloot'.
22 mei 2021 14:44
Ding kan ook een meter hoog zweven op de thrusters
Bizar.
22 mei 2021 14:47
Enguess schreef:Je moet er toch niet aan denken dat de eerste beste Jan jippie met zo’n raket de weg op gaat
Vind ik eigenlijk van de Plaid + ook al. Youtube komt vast vol met filmples van stumpers die Pa’s Tesla om een latarenpaal vouwen.
Beetje cognitieve dissonantie, Fred? Kun je die electroslak van Porsche nog afbestellen?
Zon Taycan is nu toch al een fossiel?
22 mei 2021 14:50
Ga jij nou maar je draagarmen natrekken en laat mensen met smaak met rust
22 mei 2021 15:17
Ja!
22 mei 2021 19:19
Enguess schreef:Ga jij nou maar je draagarmen natrekken en laat mensen met smaak met rust

Mensen met smaak die voldoende hebben aan elektrische voertuigen van Volkswagen nemen de Audi e-tron GT.
22 mei 2021 19:59
Ga ervoor, zou ik zeggen.
22 mei 2021 20:16
Mijn achterbuurman koos ook voor de e-tron in plaats van de taycan.
Mijn wijn zuipt ie op maar verder is ie in de war...
22 mei 2021 20:18
Enguess schreef:Ga ervoor, zou ik zeggen.
Nee: het beste, of niets.
22 mei 2021 21:10
Ja zo ken ik je.
23 jun 2021 18:36
https://aftersalesmagazine.nl/algemeen/ ... van-bandenMet dat electrisch gedoe gaan we de wereld ook niet redden blijkbaar
Die deeltjes teller voor de apk kan straks in het spatbord ipv de uitlaat.
23 jun 2021 18:54
Terug naar houten wielen?
23 jun 2021 19:18
ja goed plan op een P die 300kmh loopt
23 jun 2021 19:49
Je Porsche kan geen vervuilende stoffen meer uitstoten als hij total loss is omdat je harder dan 40km/h probeerde te gaan op je nieuwe houten wielen, weer een stapje dichterbij het redden van de wereld.
24 jun 2021 13:30
Hans44 schreef:https://aftersalesmagazine.nl/algemeen/de-uitstoot-van-banden
Met dat electrisch gedoe gaan we de wereld ook niet redden blijkbaar
Die deeltjes teller voor de apk kan straks in het spatbord ipv de uitlaat.
De uitstoot.
De uitstoot van wat precies? In het artikel staat taalkundig gewoon helemaal niets!
Is er weer een dieselrijder die net heeft getankt aan de slag gegaan met de laptop?
24 jun 2021 14:31
Ik snap dat alle electro aanbidders het allemaal niet willen zien of horen, maar dit is niet eoa op zichzelfstaand artikel wat een journalist uit zijn duim heeft gezogen
https://www.auto-motor-und-sport.de/tec ... brieb-suv/en zo kan ik er nog een hele hoop vinden.
24 jun 2021 14:42
Dat gaat om fijnstof. Prima. Iedereen snapt dat een auto wel meer uitstoot levert dan alleen fijnstof.
Als je alleen schrijft uitstoot suggereer je dat het om het totaal aan uitstoot gaat. En dat is gewoon onzinnig.
Het was een heel slecht artikel. I call ‘em as I see ‘em.
24 jun 2021 21:15
Over fijnstof gesproken... wat te denken van (race)remblokken
25 jun 2021 8:23
Hoe was t ook alweer?
"Remmen is angst".
Maar het is dus ook slecht voor het milieu. Wat dan weer pleit voor e-autos, die remmen op de motor. Maar daar slijten te banden dan weer harder door. Wat een dilemma's allemaal...
25 jun 2021 11:51
Waarom zouden banden harder slijten door remmen op de motor ipv remmen op de ouderwetse manier?
Ik moet eerlijk zeggen dat met de Model 3 de banden bij mij echt enorm lang meegaan. Zo'n elektrische auto nodigt toch uit tot heel relaxed rijden en anticiperen.
25 jun 2021 13:11
Ergens moet er toch wrijving optreden tussen de auto en de weg. Deels interne wrijving, die in stroom wordt omgezet, maar uiteindelijk worden toch de wielen door wrijving tov de weg afgeremd.
25 jun 2021 13:39
Targa Floriaan schreef:Ergens moet er toch wrijving optreden tussen de auto en de weg. Deels interne wrijving, die in stroom wordt omgezet, maar uiteindelijk worden toch de wielen door wrijving tov de weg afgeremd.
Natuurlijk, maar toch niet meer dan wanneer je remt door middel van blokken en schijven?
25 jun 2021 14:47
juist minder, je hebt niet de wrijving van de blokken op de schijven...
Het standaard verhaal is volgens mij dat de elektrische auto zwaarder is en daarom meer fijnstof produceert bij remmen en optrekken (er moet meer massa worden versneld of geremd. daar is meer energie voor nodig)
Volgens mij zet een dynamo geen wrijving om in stroom, iets met magnetisme...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.