Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

11 jun 2008 14:52

Afbeelding
ook leuk

11 jun 2008 15:00

Wat is dat?

11 jun 2008 15:04

een Mosler
http://www.mosler.co.uk/mosler/index.htm

11 jun 2008 17:21

Zéér indrukwekkend!!!! Denk dat de Mosler nu Koenigsegg als knapste wagen voor me ontroond heeft :D

11 jun 2008 19:00

Puur omwille van de schoonheid van de bolides heb ik altijd al een zwak gehad voor de GT racerij. Dat in de jaren '90 toch een nieuw hoogtepunt kende met geniaal mooie deelnemersvelden. Hier volgt een kleine greep uit het assortiment :wink:

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

In de GT2 klasse de onverslaanbare en superknappe Viper GTS R van Oreca:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

In GT1 de Toyota GT One, Mercedes GLK GTR, McLaren F1 GTR, Ferrari F40 LM, Lotus Esprit V8 GT1,... :
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De jaren nadien (begin jaren '00) doken er af en toe ook nog wel knappe GT's op, zoals de C5-R en de 550 GTO:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

13 jun 2008 16:10

Mercedes-Benz SL Pagoda 280SL
Afbeelding

16 jun 2008 20:28

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ ... ma-concept

20 jun 2008 15:47

Ferrari 250 GT Lusso:
Afbeelding

20 jun 2008 18:58

Hmmm

Daklijn 911 en voorkant Shelby Cobra.......

Wel mooi

20 jun 2008 20:35

Leuk gedaan, alle auto's in de stripverhalen van Kuifje :D

Klik op de link en daarna het op een prentje van de auto en je ziet het echte exemplaar.

http://dardel.info/tintin/tout.html

Afbeelding

20 jun 2008 20:42

Wat zijn die oude auto's toch mooi om naar te kijken :lol:

21 jun 2008 10:12

Leuke link, MetalGreen911SC. :thumright:

21 jun 2008 10:47

Afbeelding

Klassiekertje :twisted:

21 jun 2008 10:49

idd. maar mooi... :? ach ja, is kwestie van smaak.

21 jun 2008 11:56

MetalGreen911SC schreef:Leuk gedaan, alle auto's in de stripverhalen van Kuifje :D

Klik op de link en daarna het op een prentje van de auto en je ziet het echte exemplaar.

http://dardel.info/tintin/tout.html

Afbeelding



Afbeelding kdacht al kuiffie zal toch wel in een porsche hebben gereden :wink: 356a

21 jun 2008 13:21

Knauffie's eerder vermeldde pininfarina 230SL

Afbeelding

Afbeelding

http://www.ritzsite.net/230SLPF/01_SLPF.htm

Nu we toch over Mercedes bezig zijn:

300 SEL 6.3

Afbeelding

Afbeelding

http://nl.youtube.com/watch?v=6cr_qQ_ZScA&feature=related

450 SEL 6.9

Afbeelding

natuurlijk onvergetelijk dankzij frankenheimers' "Ronin"

http://nl.youtube.com/watch?v=GNmNO-Lg7o4&feature=related

De uhlenhaut coupe 300SLR

Afbeelding

De Autobahkurier 540K


Afbeelding

By BMW hebben ze ook wel eens leuke dingetjes gebouwd (zet nostalgische bril op)

M5 e28

Afbeelding

745I South African version E23

Afbeelding

http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=4

enz enz


;)


Bert

21 jun 2008 13:35

mooi spul man 8)

21 jun 2008 13:42

Een vriend van me vroeg eens te gaan kijken naar een ongewone SC. Ik kwam aan in een Welsh deurpke, bij een cottage naast een kanaal, waar de 78-jarige eigenaar me leidde naar een schuur...

http://s91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/?action=view&current=PICT5852.flv







...









....








..........
Bleek dus een Ruf SCR te zijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik schreef op Impactbumpers.com toen een summary:



In 1978 Ruf presented the 911 SCR, a more powerful normally aspirated 911. While the porsche factory throttled output of the 911 SC to 180 BHP for marketing reasons, Ruf offered a 3.2 litre engine developing 217 bhp. Combined with weight optimised equipment, the RUF SCR achieved performance levels comparable to the 930 turbo. At the front, the 911 is SCR carried a large RUF front spoiler, with its integrated oil cooler and round brake-cooling ducts.

The need to reduce fuel consumption along with stricter emission laws had become one of the automotive industry´s most urgent issues in the 1970s. To adapt to these new standards, Porsche reduced its normally aspirated 3.0 litre flat six to 180 hp. Apart from the expensive Turbo, this opened a gap in the model range as customers who desired more power now had to go for the comfortable 928.

Consequently, the 911 SCR conversion´s centerpiece is the SC engine enlarged to 3,185 cm³ with a peak power of 215 bhp at 6,000 rpm. The RUF five-speed manual transmission contributes to significantly improved fuel efficiency. Along with better tractability, the SCR´s road performance nearly matches the Turbo and perfectly closes the gap Porsche left open for political reasons.

Introduced in 1978, the 911 SCR, together with the RUF Turbo 3.3, completed Ruf´s model range of optimized conversions of both the Carrera and Turbo.

Some figures:
displacement: 3185 cc
bore x stroke: 98 x 70.4
Engine output 217 hp @ 5700 rpm
Max torque: 280 nm/ 207 lb ft @ 4100 rpm
Bosch k-jetronic
5 speed gearbox, drive ratio 3.875, 80 % LSD,
1110kg kerb weight
power/weight ratio 6.94 kw/kg or 5.12 kg/hp
Fuel 98 RON super unleaded
Acceleration 0-100 km/h 5.7 sec (0-62 mph)
0-200 km/h 23.7 sec (0-124,5 mph)
Max speed 255 km/h or 158 mph

Purchase price 65000DM in 1978
( a new 928 Auto would cost 60707 DM, a 911 SC coupe 41850 DM a 1978 targa 44790 DM a 911 turbo 3.3 would cost 79900 DM)



was ook leuk!


;)


Bert

24 jun 2008 18:38

Blijft mooi.... (die bandjes, wat een jetsers :shock: )

Afbeelding

26 jun 2008 23:36

ik houd van laag 8)


deze vind ik echt een low life :wink:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

26 jun 2008 23:49

Ik heb ooit 3 jaar lang hier in gereden:


Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

26 jun 2008 23:50

my ultimate luxery dream drive 8)


nespresso what else :wink:


Afbeelding blijft dikvetkoele auto vind ik 8)

26 jun 2008 23:51

De princess van "Bel air" :queen:

26 jun 2008 23:53

ja meegereden achterin toch bij je ouders 8)

26 jun 2008 23:59

Nee, die auto was van mij. Héérlijk. Moet je een keer gedaan hebben in je leven!
Zoop trouwens als een gek, 1:4 als je rustig reed. Was een 5 liter volgens mij en een 8 cilinder!
Plaats een reactie