Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

28 sep 2008 23:00

Goeienavond allemaal,
Nog even een laatste glas wijn, kaasje erbij, en dan maar eens op tijd naar bed voor een keer.

28 sep 2008 23:11

Eten is verorberd, lege bierflesjes en een lege fles wijn staan op tafel, oude schoolvrienden (waarvan ik er 1 al zo'n 8 jaar niet had gezien) zijn weer vertrokken. Even de vaat inruimen en daarna nog even op de bank met de voetjes op tafel, ontspannend filmpje erbij en een lekkere whiskey. Wie heeft er een lekkere in de aanbieding of drinken jullie wat van mijn Glennfiddich?

28 sep 2008 23:13

Luitjes, neem van mijn nog een rondje. Ik ga slapen. Morgen om 06.00 uur loopt de wekker weer af. En voor straks al vast welterusten.

28 sep 2008 23:46

Volgens mij moeten de openingtijden van de kroeg nog eens onder de aandacht worden gebracht................. :shock: van 00:00 tot 12:00 uur :wink:

28 sep 2008 23:50

Zeurkous,kom maar gauw binnen voor een drankje :lol: :wink:

29 sep 2008 2:43

Ik zou zeggen drinkt er allen nog een op mijn kosten. Vrees dat er niet veel gegadigden meer zullen zijn op dit uur.

Dus maar weer eclairs klaarzetten voor bij de koffie, morgenvroeg ;)

Slaap lekker allen!

29 sep 2008 6:34

Mooguh, allen.

Lekker die dingen, Torig! :wink:

Ik schenk nog eens in.

Have a nice day all!

29 sep 2008 7:22

Goedemorgen! Houd dit goed in de gaten!

29 sep 2008 7:39

Moguhh allen.
Nog niet te vlug met cijfers gaan slaan op de vroege morgen Stijn, geef mij eerst maar een espresso om alles wakker te krijgen. :wink:

Voor ieder verder nog een prettige begin van de nieuwe werkweek. :idea:

29 sep 2008 7:43

Selamat pagi, Mannen! :P

Heb je je verveeld dit weekend, Stijn? :shock:

Ik zet nog snel even koffie en thee en dan moet ik rennen. Het wordt enorm druk deze week. Maar wél lekker!

Fijne maandag, allemaal. En werk lekker!

29 sep 2008 7:48

Morgen allemaal,

Druk weekend achter de rug, dus eerst maar een lekkere koffie, dank je Lydia. Even bijkomen en dan vol aan het werk.

Fijne week allemaal.

29 sep 2008 7:59

even bijkomen met een paar bakkies...
Pluk de dag maar weer met z'n allen!

29 sep 2008 8:07

Goeiemaandag. :wink:

29 sep 2008 8:13

Goedemorgen, eerst een bakkie en de krant, hoef pas om 14:00 te werken :D

29 sep 2008 8:33

gast schreef:Zo eerst de BTW maar eens overmaken.

Ohja, bedankt voor de herinnering, is weer het einde van het kwartaal. Daar gaat m'n goede gevoel voor deze week :(
:roll:

29 sep 2008 11:06

Moge, beetje bijkomen want ik heb nog een vrije dag. Zeer geslaagde meeting gisteren, was erg gezellig. Leuk om je ook een keer live te spreken, Patrick!

29 sep 2008 11:08

Moggûh allemaal. De herfst is hier dan toch echt begonnen. :cry:

29 sep 2008 22:57

Jij bent snel 8) Wist niet dat de zaak nu al open ging! Graag een pilsje om mee te beginnen!

29 sep 2008 23:16

Ja heb moppen gelezen! :lol: Wij hebben tot 1 april van dit jaar hier melkkoeien gehad. Ze zijn nog wel van ons,maar zijn nu op een ander bedrijf,een soort maatschap! Wel hebben we nog het jongvee hier! En dan hebben we 32 paarden,veulens meegerekend! :roll: Verder 2honden kippen,konijnen en 8 katten. Om van al het wild wat hier in de natuur rondloopt,maar niet te spreken!

30 sep 2008 0:46

Heb m'n glas leeg,zit hier een beetje als jan met de korte achternaam alleen in de kroeg. Ik ga maar naar huis dit is ook niks :twisted:

30 sep 2008 0:53

Hey was'dat dan? Is er nog volk op? :wink:

30 sep 2008 1:09

Jahoor...
Slaap nooit zo veel..... :wink:

30 sep 2008 1:15

Wij zijn ook nog in de lucht........... proost :wink:

30 sep 2008 3:49

Ik neem nog een glas voor het terug-proberen-slapen gaan.

Door een aantal recente gebeurtenissen kom ik op een soort crossroads of life aan, waar ik op middenlange termijn (tegen begin december) een belangrijke keuze ga moeten maken.
Waar slechts één mogelijkheid zich opdringt is er geen plaats voor keuze, noch voor spijt later omdat je het anders moest aanpakken.

Eén van die keuzes, is kiezen om niet voor nieuwe opties te kiezen.
Het bekende.
Die optie was tot medio vorige week de énige optie; de juiste keuze.

Sinds eind vorige week is daar een héél onverwachte optie bijgekomen -deels zelf gecreëerd- die op lange termijn héél veel perspectieven biedt.
In het genre "een stap terug, later twee stappen vooruit".
Tot gisteren was het de nieuwe énige optie; de juiste keuze.

Sinds vandaag realiseer ik me dat er een derde, nog vreemdere optie bij zit.
Een waar ik nu geen rekening mee hield noch een reden toe kon zien om daar rekening mee te houden omdat het zichzelf volgens mij ging uitwijzen.
Er zijn nu signalen dat dat niet zo zal zijn; dat ik (beter) een bewuste keuze *zal* moeten maken.
Het is een scenario waar de Porsche én goedbetaalde job de baan ruimen voor "een andere keuze"; de loonsterugval zou tot rond de 80% liggen.
Een tijdelijke (4 à 6 maand) maar radicale richtingswijziging, gevolgd door een andere tijdelijke (8 maand) richtingswijziging (beiden in een ander land; mogelijks beiden zelfs op 2 verschillende continenten).
Daarna volgt sowieso weer een (permanente dan?) lands- en/of continentswijziging, maar kan ik teruggaan naar optie 1: het bekende, zij het ergens anders, waar ik binnen mijn vakdomein ook contacten heb om te 'herstarten'.

Optie 1 is play.
Optie 2 is terugspoelen & (gegokt/gehoopt) daarna fast forwarden.
Optie 3 is slow-motion, of eerder play met een frame-in-frame van 2 camera's, met uiteindelijk ook een (gegokte/gehoopte) fast forward.
En dan maar hopen dat het bandje niet scheurt (of in deze digitale tijden, de harde schijf niet volloopt, het programma niet crasht, het signaal niet te zwak is, ... :mrgreen: )

Bizar soms hoe wankel plannen kunnen zijn. Je denkt te weten wat je wil, en wat je gelukkig maakt, maar hoe quantificeer je dat geluk?
Als je maar een dak boven je hoofd hebt?
Als je maar kan eten?
Als je gewoon al maar gezond bent?
Als je wat over houdt aan het einde van de maand?
Als je Porsche kan rijden?
Als je een kasteel bezit?
Als je maar tijd met echte vrienden kan doorbrengen, ongeacht je mogelijkheden?
De vragen zijn niet exhaustief, en rhetorisch erbovenop ;)
Men zegt altijd: "als je maar gelukkig bent". Wat als je al gelukkig bent?
Waar hangt het dan van af? Wat zou je méér geluk brengen? Wie zou je meer geluk brengen? En minder?

Het is nog te vroeg om te tobben; maar wat in de aard van het beestje zit...
Wat er ook van zij, er komen interessante maanden voor me aan.

Jullie hebben er misschien geen boodschap aan, maar één en ander uitschrijven heeft mij één en ander gevoel en optie wel in een ander daglicht doen plaatsen.

*zucht*
Keuzes kunnen maken. Keuzes mogen maken. Wat een luxeprobleem.
Vroeg of laat lost het zichzelf op, want wie geen keuzes maakt, houdt geen keuzes meer over ;)

Slaap & existentiële levensmijmeringen ze allen.

PS: optie 3 heeft de overhand momenteel. Some things money can't buy.
Maar daar hoeven *jullie* niet van wakker te liggen, want *mijn* Porsche valt daar niet onder (als hij vrijkomt) :lol:

30 sep 2008 6:20

:wink: Een lang maar interessant verhaal Roger ; je bent niet de enige in dergelijke keuzes. Ik heb daar ook voor gestaan en herken o.a. een loonterugval van >...%... , en tóch...heb ik een goede keuze gemaakt.
Je moet genoeg hebben om rond te komen natuurlijk, maar plezier hebben in wat je doet is vele malen belangrijker dan veel geld op de bank...ook al gaat dat vaak gepaard met verlies van "status" . Je moet sterk genoeg zijn om dat niet belangrijk te vinden dat je "maar" ... bent. Je zult merken dat enkelen je anders benaderen...pff, lekker belangrijk.

Doe wat je graag zou willen doen ; het is al een luxe dat je zo'n beslissing kúnt nemen!

:wink: Pff...wel een zwaar gel*l zo 's morgens vroeg in de kroeg hoor... :lol: ook al meen ik 't wel.
Gesloten onderwerp