Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

12 nov 2007 16:16

Sorry, moet zijn www.speedsterowners.com Kerel had de hele kofferbak incl. de binnenkant van de klep voorzien met badges, vaantjes en "historie"...

Hoe heet die vent nu ook al weer..... :?

Verder had hij een enorm type IV motorblok van "jack raby" gemonteerd, een soort bom op wielen...


Gevonden en Gewijzigd ; "Butch" heet die wagen

http://picasaweb.google.com/marcelcornelius/Butch
Laatst bijgewerkt door 58GT op 12 nov 2007 16:30, in totaal 2 keer bewerkt.

12 nov 2007 16:29

Met Jake Raby kan je leuk eindeloos discuszeuren over wat beter is, een luchtgekoelde 6 cilinder of een VW type 4 :mrgreen:
Ongelooflijke redneck, maar hij snapt het wel... want zijn vier cilindertjes maken probleemloos evenveel of meer pk's dan een porsche 6 cilinder (met gelijke inhoud)

12 nov 2007 20:16

Hey Antoine,

Goed te lezen dat de prive situatie het weer toe laat om weer wat aan je speedster te werken. Ik ben erg benieuwd hoe je verder vorm gaat geven en helemaal het eindresultaat.

Buiten of het fijn rijden is met een 6 cilinder, is dat uberhaupt mogelijk om die in een dergelijke kit in te hangen ?

12 nov 2007 23:58

Yep.. Da's geen enkel probleem!

Er rijden overigens zelfs Speedsters rond met een Subaru Impreza 555 blok erin!

15 nov 2007 20:51

Speedy356 schreef:Ik wil de auto als 'SL' ('Super Leicht') bouwen en in race-trim. Ik heb al wat foto's verzameld van typische jaren '60 Speedster-racers...


Afbeelding

15 nov 2007 20:58

Dat is nog eens een mooi exemplaar!

15 nov 2007 21:27

Niks zo cool als de 'signwriting' uit de jaren '50 en '60.

15 nov 2007 22:00

Jeroen914 schreef:Afbeelding


Dat lijkt er inderdaad erg veel op wat ik met mijn auto wil gaan doen.

Ik vind alleen de velgen van deze 6ties-racer niet zo mooi...

16 nov 2007 1:43

denk dat die velgen er ook om een andere reden op zitten...
zijn nl de lichtste velgen die Porsche ooit geproduceert heeft ;)

16 nov 2007 1:56

die velgen vind ik ook een beetje on-1960... licht of niet...

maar ook die rare hoge safety-bar (of hoe heet zo'n ding) is ook niet heel erg mooi (imho).

verder wel een kekke bakkie! mooie kleuren idd en coole cijfers...

16 nov 2007 2:57

tja... het verschil zal er altijd zijn
mensen die gewoon zo hard mogelijk willen
en mensen die er liever cool uitzien als ze zich dood rijden
:mrgreen:

16 nov 2007 3:23

:mrgreen:

of misschien zorgen dat je die roll-bar niet nodig hebt ;-) ok cool

16 nov 2007 8:20

James Dean's famous last words? :wink: (ja, ja, dat was een ander modelletje, maar toch)
Ontopic: mooi projekt. er rijdt er hier in Melbourne een rond die echt een beestachtig geluid produceerd. Kippenvel! 8)

Veel succes met je projekt!

16 nov 2007 20:55

Wederom een mooi project Speedy... ehhh Speedy356 intussen :wink:

Zelfs in het hoge Noorden heb je de interesse gewonnen... 8)

21 nov 2007 0:34

Ik heb de onderkant van het chassis in de (glanzend) zwarte roestwerende lak gespoten. Ja, ja... Zélf gespoten... En ik moet zeggen dat ik het resultaat zeer geslaagd vind. Ik heb besloten om de onderkant glanzend te houden en geen bodyschutz erop te spuiten. Wel spuit ik er binnenkort nog een tweede laag lak op.

Ik ben ervan overtuigd: een gepoedercoate onderkant met daarop twee lagen chassislak kán niet meer gaan roesten...

Binnenkort plaats ik even wat fotootjes van de gespoten onderkant (voordat deze omgedraaid wordt en ik aan de bovenkant begin :wink: ).

Ik had echter m'n fotocamera niet bij me, dus die foto's houden jullie even tegoed! 8)

Om de tijd te overbruggen totdat ik aan de bovenkant kan beginnen, ben ik thuis met wat 'randspul' aan de slag gegaan.

Ik heb besloten om de handrem op de VW-plaats te laten en niet te verplaatsen onder het dash. Ik vind de 'gewone' VW-handrem niet sporty genoeg (eigenlijk vind ik die helemaal niet zo mooi).

Dus: de handrem die ik ga gebruiken is ingekort (door Gé) en ik ben vervolgens ermee aan de slag gegaan. Gé had al wat gaatjes geboord, maar dat ging me niet ver genoeg. Ik ben dus 'los' gegaan en na wat geboor, gevijl, geschuur en geklooi is dit het resultaat:

Afbeelding Afbeelding

De gaten in close up:
Afbeelding Afbeelding

En van de onderkant af gezien:

Afbeelding

De twee 'ogen' aan weerszijden zijn erop gelast om de kabels in vast te zetten, zodat de montageplaat aan de bovenkant kan vervallen. Met een ingenieus systeem van moertjes kunnen de 2 remkabels eenvoudig afzonderlijk van elkaar afgesteld worden.

Deze ingekorte rem komt 'in plain view'. Dat oogt lekker racy.

Hij wordt wel nog zwart gepoedercoat en de veer die erin komt is van RVS, net als het metalen stangetje, waardoor je de werking van de handrem door de gaten in het handvat kunt zien...

21 nov 2007 0:47

Je bent na je stop periode maar weer aardig op dreef geraakt....
Je laat er geen gras over groeien :wink:
Die speedster rijdt echt wel binnen 2 jaartjes.....

Succes verder.. and keep us posted :!:

21 nov 2007 10:51

Leuk detail!

21 nov 2007 11:22

Dit blijft echt een jongensdroom! Eigenlijk toch een soort je-brommer-opvoeren-voor-oudere-jongeren. Keep up the good work!

22 nov 2007 14:37

Ziet er helemaal top uit die handrem; zoiets moet ik ook hebben voor mijn Spyder. Dat iele ding wat er nu in zit is natuurlijk niet hardcore genoeg.

p.s. gaaf project!!

23 nov 2007 20:18

Hier een filmpje van een auto met een "Jake Raby" motor
Ik moet effe kijken voor de exacte specs, maar dat ding maakt ruim 7000 toeren 8)

http://72.22.91.196/bbs2/video/Randal/TTOD3.wmv
(downloaden kan even duren... filmpje is 46mb)

23 nov 2007 22:13

Sh*t :? ... Wéér m'n fototoestel vergeten. :( .. Dus nu maar wat foto's met m'n mobieltje gemaakt :roll: . Excuses voor de slechte kwaliteit (m'n mobiel heeft 'slechts' een 2 megapixel cameraatje :| )

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Vandaag overigens een mooi onderdeel op de kop getikt! Het betreft een originele richtingaanwijzerschakelaar van SWF uit 1958 ín de originele verpakking! Deze knipperlichtschakelaar is identiek aan de originele die om de stuurstang van de Porsche 356 zat (ook van SWF) al was die ivoorkleurig, wat het stangetje verchroomd en de plastic tip was 'loos'. Bij deze schakelaar is alles zwart én is aan het uiteinde (de 'tip') een drukschakelaar waar je een extra accessoire op kunt aansluiten:

Afbeelding Afbeelding

Gelukkig is deze schakelaar zwart, want Peggy Sue wordt een 'black beauty': er komt dan ook een zwart banjo-stuur in, etcetera...

De handrem heb ik inmiddels naar het poedercoatbedrijf gebracht. Volgende week woensdag kan ik 'm ophalen :wink:

03 jan 2008 22:09

Het project lag weer een tijdje stil... :oops:

Toch is er weer wat voortgang :wink: :

Allereerst heb ik een stellage gemaakt waarmee ik de bodem kan verrollen/verplaatsen en op tafelhoogte aan het chassis kan werken.

Daarna heb ik de bovenkant van het chassis 2x in de zwarte chassislak gezet (eerst natuurlijk ontvetten, licht opschuren, stofvrij maken en nogmaals ontvetten).

Afbeelding

De bovenkant glimt nu mooi en staat strak in de lak. 8)

Daarna moest die lak eerst even goed uitharden, zodat ik 'm niet zou beschadigen bij het sleutelen aan het chassis.

Ik heb de box tot 16 'C opgestookt en de lak een week laten drogen.

Resultaat: top :!:

Vervolgens ben ik aan de vooras begonnen.

Die heb ik op het chassis gemonteerd (casterchims eronder) en alle moeren en bouten vervangen door RVS-exemplaren (in verschillende schroefdraden: linksdraaiend, rechtsdraaiend, fijn draad, grof draad, etcetera).

Afbeelding

Afbeelding

Ook bij de verstelbare vooras heb ik de borgmoeren vervangen door RVS exemplaren (er waren 2 moeren 'tegen elkaar' gedraaid. Dit vind ik toch wel beter):

Afbeelding

De gemonteerde vooras:

Afbeelding

De handrem is gemonteerd (lekker kort en racy)
(not bad huh?):

Afbeelding

En ik heb bovendien een Scat short shifter 'gescoord'...

Die oogt wel heel stoer, maar de originele schakelpook 'met knik' oogt wat klassieker en past naar mijn smaak beter bij de Speedster.

De Scat shifter verkort wel aanzienlijk de schakelwegen en past eigenlijk wel heel goed bij de racy Speedster die ik wil gaan bouwen.

Ik ben er nog niet uit welke pook ik uiteindelijk zal monteren (al ligt dat moment best nog ver weg)...

Hier even een 'first impression':

Afbeelding
De originele schakelpook met de karakteristieke knik en de wat ielige look

Afbeelding
De Scat-shifter...

De hoes van de Scatshifter zou ik dan nog vervangen door een aan de interieurkleur aangepaste lederen hoes, net als bij de leren hoes voor om de handrem.

De pookknoppen kan ik nog naar hartelust wijzigen: rond zwart kunststof groot, rond zwart kunststof klein (3/4 van degene die er nu op zit), de langwerpige (op de Scat), een RVS rond exemplaar, of het klassieke champignonnetje...

Wer die Wahl hat, hat die Qual... :roll:

04 jan 2008 1:05

Kijk, zo ga je goed het nieuwe jaar in :!: Echt te gek :thumright:

04 jan 2008 1:24

Errug leuk, keep us posted.... :wink:

04 jan 2008 9:16

Mooi werk Speedy, auto opbouwen is echt leuk werk.
Gaat vast een mooie worden.
Plaats een reactie