Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Wie denkt dat ie bij de 59% hoort die niet meer gaat betalen bij invoering van de km heffing?

tuurlijk, als Bos het zegt, geloof ik dat.
3
7%
ik rijd niet veel dus ik denk dat ik wel goedkoper uit ben.
9
20%
ik rijd niet veel, maar het zal vast weer duurder worden.
9
20%
ik moet nu eenmaal elke dag naar mijn werk en dus hoor ik bij die 40%.
9
20%
er komt een nieuwe heffing voor auto's dus ik ben de klos.
14
32%

Totaal aantal stemmen : 44

Re: Wie denkt dat ie beter af is met de km heffing?

20 nov 2009 22:34

Welk bouwjaar, :?: :scratch: maarten.

20 nov 2009 22:35

Mercedes '83
Porsche '90

21 nov 2009 0:33

frank1977 schreef:De omslag voor mijn auto ligt in 2014 al bij minder dan 7500km, als ik in 2018 nog steeds m'n huidige auto zou hebben (twijfelachtig natuurlijk, zo lang red ik nooit, dan is die Italiaanse hoop ellende al uit elkaar gevallen :mrgreen: :mrgreen: ) ben ik bijna €1200 duurder uit, en dat met een schamele 9000km per jaar. Zonder dat ik dan meereken eventuele spitstoeslag en de nieuwe provinciale belasting die er gaat komen i.p.v. de opcenten......De omslag is echt grotendeels afhankelijk van wat voor prive auto je hebt, CO2 weegt namelijk ook mee.

Dat je aan de leasebak geen directe kosten hebt is duidelijk, maar als je dat eens doorberedeneert, je werkgever is wel ettelijke honderden euro's per maand extra kwijt aan jouw kilometers, zijn "personeelskosten" (zijn het natuurlijk niet echt) gaan omhoog, dat zou je wel eens kunnen merken bij de jaarlijkse loononderhandelingen/functioneringsgesprekken, weinig tot geen ruimte voor loonsverhogingen.....

CO2 weegt bijna niks dus dat zal wel meevallen dan :wink:

21 nov 2009 0:38

Ik lees dat er al een aantal gaan emigreren, dus het wordt wel rustiger op de weg :cheers:

21 nov 2009 5:15

Dan zal woutertje het wel weer een paar centen duurder maken om het te compenseren :scratch: :bang:

@ Emigranten :BLIJF en steun ons :wink:

21 nov 2009 6:17

Ik lees hier steeds maar Woutertje, Woutertje en Woutertje.
Mag van mij, helemaal geen probleem mee. Trap lekker tegen hem aan en ook de tegen de partij waar hij van is.

Maar de minister die verantwoordelijk is voor dit beleid is die gladjanus van een Camiel Eurlings. :flush:

21 nov 2009 10:04

Camieltje is alleen de TREKPOP van woutertje en Bakelende :idea: :twisted:

Gaat dus ALLEEN op de centjes ...en raad eens wie daar over gaat :wink:

21 nov 2009 10:10

Maar als die trekpop ballen had....................

21 nov 2009 10:15

NEEN dus :roll:

21 nov 2009 10:21

En daarmee is hij in mijn ogen een grotere %$#&% dan Woutertje. :pale:

21 nov 2009 10:29

Wie niet in dit kabinet en kamers..waar is het grote kabaal van AL de andere partijen :roll:

televaag van vandaag

21 nov 2009 12:12

Op zich vind ik het geen probleem als auto rijden duurder wordt. Als het middel maar niet erger is dan de kwaal; betalen OK, maar dan ook geen files meer. En niet een oplossing met een controle-kastje en betalen en ook in de file staan. MI valt dit kabinet weer eens op genadeloze wijze door de mand; het gaat helemaal niet op de oplossing van het file-probleem, maar wel om het binnenharken van extra centen. Want stel dat er daadwerkelijk minder gereden gaat worden, dan heeft de overheid toch serieus een probleem; waar halen we dan nog extra centen vandaan?

Mijn idee zou zijn benzine naar 5 euro per liter of zoveel als nodig is om mensen hun auto uit te jagen. Dat helpt, daar is onderzoek naar gedaan. Maar nogmaals, dat zal Bos en consorten zich niet kunnen permitteren.

21 nov 2009 12:17

Je zit dan toch met de grensgebieden, ik woon 40 km van de grens en zal er graag gebruik van maken en weer een mooi xtra ritje :lol:

21 nov 2009 15:19

Jan A. (993 4S) schreef:
frank1977 schreef:De omslag voor mijn auto ligt in 2014 al bij minder dan 7500km, als ik in 2018 nog steeds m'n huidige auto zou hebben (twijfelachtig natuurlijk, zo lang red ik nooit, dan is die Italiaanse hoop ellende al uit elkaar gevallen :mrgreen: :mrgreen: ) ben ik bijna €1200 duurder uit, en dat met een schamele 9000km per jaar. Zonder dat ik dan meereken eventuele spitstoeslag en de nieuwe provinciale belasting die er gaat komen i.p.v. de opcenten......De omslag is echt grotendeels afhankelijk van wat voor prive auto je hebt, CO2 weegt namelijk ook mee.

Dat je aan de leasebak geen directe kosten hebt is duidelijk, maar als je dat eens doorberedeneert, je werkgever is wel ettelijke honderden euro's per maand extra kwijt aan jouw kilometers, zijn "personeelskosten" (zijn het natuurlijk niet echt) gaan omhoog, dat zou je wel eens kunnen merken bij de jaarlijkse loononderhandelingen/functioneringsgesprekken, weinig tot geen ruimte voor loonsverhogingen.....

CO2 weegt bijna niks dus dat zal wel meevallen dan :wink:

:cheers: :mrgreen:

21 nov 2009 16:33

Ik bedenk me net, dat ik de auto van Esther wel eens wil berekenen. Maareh, wat zijn "spitskilometers"? Is dat alleen in de spits op de snelweg (lees: file-gevoelige trajecten), of ook in de stad? Zij rijdt alleen in de stad met haar auto, dus 90% van de kilometers zijn "in de spits", maar niet op de snelweg ;)

Interessant, maar ik denk dat ze goedkoper uit is (ding staat na 3 jaar op 15.000km geloof ik :cheesy: )

27 nov 2009 19:16

de Fiscalist schreef:
boxi schreef:De staat neemt de staat geeft :D
Grtz. Boxi

Dit is niet helemaal correct, het is geven en nemen....

de staat neemt en wij geven :bang:

Als in de zee geeft, de zee neemt :wink:

de optie in de poll "tuurlijk, als Bos het zegt, geloof ik dat" is neem ik aan sarcastisch bedoeld? Anders moet ik mijn vote aanpassen :D

Grtz. Boxi
Plaats een reactie