11 maart 2014 14:24
11 maart 2014 14:31
11 maart 2014 14:34
11 maart 2014 14:50
11 maart 2014 15:54
11 maart 2014 16:04
Cloaca schreef:Ik zou zeggen.... traceer die nummers met GPS....
12 maart 2014 6:43
outletvalve schreef:Marcel schreef:mbembe schreef:Ik heb ooit op een binnenlandse vlucht in Australië op een prachtige dag een reis gehad waarbij direct bij het opstijgen het vliegtuig enorm begon te schudden en te trillen. Het leek ook of het vliegtuig geen hoogte kon pakken. Ik heb niets tegen m'n vriendin gezegd, heb alleen haar hand vastgepakt want het was zo heftig dat ik echt dacht dat we neer zouden storten. Daarna nog heel wat vluchten gemaakt en toch denk ik er maar zelden aan
Typische verschijns van "stalling" of te wel overtrokken, dus bij te lage snelheid, te hoge neusstand, dus geen draagkracht vleugel, gevolg schudden, trillen en uiteindelijk het naar beneden vallen van de neus ten einde snelheid op te pikken of piloot geeft meer vermogen, mits voorhanden.
Marcel, wil je alsjeblieft geen onzin verkopen hier? Je reinste kolder die je verkoopt! (En jij beweert dat je zelf "gevlogen" hebt?)
Er is geen enkel (verkeers)vliegtuig dat na de start zo maar in een "stall" terecht komt. Zou niet zo best zijn als dat zo was, dan hadden we elke dag 1.000.000 vliegtuigongevallen...
Vliegen is volgens de statistiek stukken veiliger dan autorijden.
Het door mbembe beschreven gedrag is hoogstwaarschijnlijk turbulentie geweest veroorzaakt door ..... ( kan verschilende redenen hebben) (oa. Turbulentie door onweersbuien, straalstromen, zogturbulentie) dat zo'n ervaring behoorlijk angstaanjagend kan zijn is erg vervelend. Helaas is daar meestal niet veel aan te doen; Turbulentie is vaak moeilijk te vermijden.
Meer info over turbulentie zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie
Meer info over de "straalstroom" zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Straalstroom
Voor de mensen die meer willen weten over een "stall" (of overtrek geheten in het Nederlands) zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Overtrek
12 maart 2014 8:06
12 maart 2014 8:33
Marcel schreef:He outletvalve , paar opmerkingen:
Jouw onzin op mijn onzin:
- kan jij aan tekst aflezen of ie in een verkeersvliegtuig zat of in een pipertje
- straalstromen met opstijgen?
- mijn vliegervaring. Zowel voor als achterin, maar ja das mooie van wikipedia, dan heeft iedereen ineens overal verstand van he....
Misschien wat minder heftig reageren raak je minder gestressed van
12 maart 2014 8:50
12 maart 2014 9:00
12 maart 2014 10:01
Kappi2907 schreef:Heren,
Afgelopen weekend mijn broer hierover gesproken.
Hij is inmiddels 25 jaar piloot. Heeft uren op de Fokker 100, 737, md11, Falcon 70, many more...
Op dit moment is er geen enkele verklaring waarom het vliegtuig nog niet is gevonden.
Erg veel borrelpraat op dit forum.
12 maart 2014 10:26
Cloaca schreef:
Ik mis even het punt van je posting....
12 maart 2014 10:36
12 maart 2014 10:40
12 maart 2014 10:43
12 maart 2014 10:58
12 maart 2014 12:07
dobbelsteen schreef:Nee, het is gewoon Lost. Nu het eiland zoeken
12 maart 2014 12:49
Neppert schreef:Zolang er niet bewezen is wat er nou gebeurd is kan alles een oorzaak zijn!!
Zelfs één van de borrelpraat oorzaken!!
"Aliens" of "Beijing triangle"
Vind ik nog steeds het meest plausibel!!
12 maart 2014 12:53
912 schreef:Het vliegtuig ligt nu hier in de tuin...
12 maart 2014 13:14
In haar pilotenkostuum met pet?......molen934 schreef:Er zit nog een piloot op ons forum en is bij mij langs geweest
12 maart 2014 13:24
Marcel schreef:outletvalve schreef:Marcel schreef:mbembe schreef:Ik heb ooit op een binnenlandse vlucht in Australië op een prachtige dag een reis gehad waarbij direct bij het opstijgen het vliegtuig enorm begon te schudden en te trillen. Het leek ook of het vliegtuig geen hoogte kon pakken. Ik heb niets tegen m'n vriendin gezegd, heb alleen haar hand vastgepakt want het was zo heftig dat ik echt dacht dat we neer zouden storten. Daarna nog heel wat vluchten gemaakt en toch denk ik er maar zelden aan
Typische verschijns van "stalling" of te wel overtrokken, dus bij te lage snelheid, te hoge neusstand, dus geen draagkracht vleugel, gevolg schudden, trillen en uiteindelijk het naar beneden vallen van de neus ten einde snelheid op te pikken of piloot geeft meer vermogen, mits voorhanden.
Marcel, wil je alsjeblieft geen onzin verkopen hier? Je reinste kolder die je verkoopt! (En jij beweert dat je zelf "gevlogen" hebt?)
Er is geen enkel (verkeers)vliegtuig dat na de start zo maar in een "stall" terecht komt. Zou niet zo best zijn als dat zo was, dan hadden we elke dag 1.000.000 vliegtuigongevallen...
Vliegen is volgens de statistiek stukken veiliger dan autorijden.
Het door mbembe beschreven gedrag is hoogstwaarschijnlijk turbulentie geweest veroorzaakt door ..... ( kan verschilende redenen hebben) (oa. Turbulentie door onweersbuien, straalstromen, zogturbulentie) dat zo'n ervaring behoorlijk angstaanjagend kan zijn is erg vervelend. Helaas is daar meestal niet veel aan te doen; Turbulentie is vaak moeilijk te vermijden.
Meer info over turbulentie zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie
Meer info over de "straalstroom" zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Straalstroom
Voor de mensen die meer willen weten over een "stall" (of overtrek geheten in het Nederlands) zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Overtrek
He outletvalve , paar opmerkingen:
Jouw onzin op mijn onzin:
- kan jij aan tekst aflezen of ie in een verkeersvliegtuig zat of in een pipertje
- straalstromen met opstijgen?
- mijn vliegervaring. Zowel voor als achterin, maar ja das mooie van wikipedia, dan heeft iedereen ineens overal verstand van he....
Misschien wat minder heftig reageren raak je minder gestressed van
12 maart 2014 13:30
Oke, was ze niet teleurgestelder wordt verder aan mij niets meer gevraagd dus blijkbaar kunnen jullie de situatie prima inschatten zonder verdere info
dat het geen aanzoek was? Of ... ? ...Ik heb niets tegen m'n vriendin gezegd, heb alleen haar hand vastgepakt
12 maart 2014 13:36
12 maart 2014 13:54