Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
03 okt 2014 14:57
Da wordt sparen voor een Intrax setje
03 okt 2014 15:26
molen934 schreef:Franz schreef:Bij Audi komt je garantie ook te vervallen. Alleen als je kiest voor de veel te dure chip van ABT.
Ja dat klopt, ABT zou het doen

Nu nog steeds? Want ik heb gehoord dat PON van ABT af wil (als het al niet gebeurd is), omdat de laatste tijd erg veel problemen zijn door ABT chips. Lees maar eens op forum voor Audi. Veel negatieve ervaringen met ABT.
03 okt 2014 15:30
Zou dat aan ABT liggen?
03 okt 2014 15:38
Ja want met JD zijn die problemen er niet.
03 okt 2014 15:53
Devils son schreef:giulia schreef:Ik lees hier alleen maar argumenten v.w.b. vermogen. Niks over wegligging. Dan wint een BMW het nl. altijd t.o.v. Audi. Onderstuur, onderstuur.
Op het circuit geldt dat meestal, doch zeker niet altijd, maar het gaat hier om een auto voor de openbare weg. Dan is de Audi veel beter dan de gemaakt nerveuze BMW's...
Ik wordt anders aardig gek van die A5 bij snel genomen en vooral korte bochten. Als het nat is staat helemaal het zweet in je bilnaad. Ik heb geen Quattro, maar dat is ook een feest van onderstuur.
Volgende keer weer een beamertje. Zal wel een even nummer worden.
03 okt 2014 16:36
Cazzo Super Veloce schreef:
Zegt nix over audi, maar BMW rulez op wegliggingsgebied.
Als het maar vaak genoeg herhaald wordt, dan gaan mensen het geloven.
Voor de openbare weg is de setup van een Audi gewoon te prefereren. Wat moet je met overstuur op de openbare weg?
03 okt 2014 16:40
Gaius schreef:
Ik wordt anders aardig gek van die A5 bij snel genomen en vooral korte bochten. Als het nat is staat helemaal het zweet in je bilnaad. Ik heb geen Quattro, maar dat is ook een feest van onderstuur.
Volgende keer weer een beamertje. Zal wel een even nummer worden.
Dus het ligt aan Audi dat jij met een te hoge ingangssnelheid de bocht in gaat?
Genoteerd.
Ondanks een joekel van een V10 voor de vooras heb ik zelden onderstuur. En nee, ik rij niet als een bejaarde...
03 okt 2014 16:46
Devils son schreef: Wat moet je met overstuur op de openbare weg?
Nou, dit:
klikkerdeklik
Verder heb je natuurlijk wel gelijk...
03 okt 2014 16:46
Devils son schreef:En nee, ik rij niet als een bejaarde...
Niet? Jij...
03 okt 2014 16:52
Dat ligt inderdaad aan Audi
ik heb regelmatig tijdens mijn vakanties in Italie met mijn voorwielaangedreven Alfa Spider V6 (met wat extra pit) echt heel veel Audi's tot wanhoop gedreven in de bergen met krappe bochten. Je zag ze gewoon naar buiten schuiven daar waar de Spider als op rails door de bochten werd getrokken. Blijkbaar lukt het de engineers bij Audi niet om een goed sturende neus te maken op krappe bochten daar waar het een 10 jaar oudere Alfa wel met gemak lukt.
Ja bij normaal gebruik is er niks mis met een Audi (behalve het feit dat er meestal erg opdringerige figuren in zitten) maar het is best wel algemeen bekend dat ze snel onderstuurd raken als het tempo in krappe bochten omhoog gaat.
03 okt 2014 17:35
dobbelsteen schreef:molen934 schreef:Franz schreef:Bij Audi komt je garantie ook te vervallen. Alleen als je kiest voor de veel te dure chip van ABT.
Ja dat klopt, ABT zou het doen

Nu nog steeds? Want ik heb gehoord dat PON van ABT af wil (als het al niet gebeurd is), omdat de laatste tijd erg veel problemen zijn door ABT chips. Lees maar eens op forum voor Audi. Veel negatieve ervaringen met ABT.
Dan moet je voor de aardigheid eens googlen op 'Seat leon cupra 310'. Dan ga je helemaal een boel ellende tegenkomen over PON en ABT. Gewoon je VAG laten chippen bij JD en je rijdt probleemloos rond.
03 okt 2014 18:06
Leuke herinneringen aan de Leon Cupra 310. Wat een vermogen...... werd er bang van als het regende
03 okt 2014 19:26
Gaius schreef:Ik wordt anders aardig gek van die A5 bij snel genomen en vooral korte bochten. Als het nat is staat helemaal het zweet in je bilnaad. Ik heb geen Quattro, maar dat is ook een feest van onderstuur.
Volgende keer weer een beamertje. Zal wel een even nummer worden.
Tja je spreekt over FWD. Helemaal niet te vergelijken met quattro, een FWD Audi moet ik ook niet hebben. Onze vorige auto (nu een BMW F10 530d) was een A6 C6 3.0TDI quattro en dat was echt wel een feestje in bochten.
03 okt 2014 19:34
Master Ken schreef:Leuke herinneringen aan de Leon Cupra 310. Wat een vermogen...... werd er bang van als het regende

Haha, heb jij er één gehad? Werden trouwens ook stuk voor stuk gestolen die dingen.
03 okt 2014 19:42
Devils son schreef:Cazzo Super Veloce schreef:
Zegt nix over audi, maar BMW rulez op wegliggingsgebied.
Als het maar vaak genoeg herhaald wordt, dan gaan mensen het geloven.
Voor de openbare weg is de setup van een Audi gewoon te prefereren. Wat moet je met overstuur op de openbare weg?
Wat is er trouwens nerveus aan een BMW?
Vind ze juist zeer voorspelbaar en makkelijk te corrigeren.
03 okt 2014 21:17
+1. Fahrvergnügen.
03 okt 2014 21:20
dobbelsteen schreef:Gaius schreef:Ik wordt anders aardig gek van die A5 bij snel genomen en vooral korte bochten. Als het nat is staat helemaal het zweet in je bilnaad. Ik heb geen Quattro, maar dat is ook een feest van onderstuur.
Volgende keer weer een beamertje. Zal wel een even nummer worden.
Tja je spreekt over FWD. Helemaal niet te vergelijken met quattro, een FWD Audi moet ik ook niet hebben. Onze vorige auto (nu een BMW F10 530d) was een A6 C6 3.0TDI quattro en dat was echt wel een feestje in bochten.
Dank voor de aanvulling. Blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest. Quattro helpt niets. Pas weer week mee gereden maar de extra aandrijving van de achterwielen zorgt niet voor beter insturen en je blijft vrolijk naar buiten hobbelen. Veilig voor mensen die in paniek raken, maar fijner rijden...absoluut niet. Het is overigens geen bagger auto. Vind de A5 zeker in Scuba blauw met S rommel er op geplakt nog steeds mooier dan de 3 coupe. Dat wast 2,5 jaar geleden de andere optie. Nu nog 1,5 jaar wachten op een nieuwe BMW
03 okt 2014 21:28
Cazzo Super Veloce schreef:Laatst met mn jongste zoon naast me met 220 kmh genomen, nog zat reserve.
Kort daarna met mn 993 dezelfde afslag met 170 kmh..... was n stuk spannender...
Zegt nix over audi, maar BMW rulez op wegliggingsgebied.
Is ook geen vergelijk - zo'n oude 911 met een moderne 'middenklasser' .... probeer het geintje ook eens met een 997 of 991
... of met 'n BMW/Audi die net zo jong als je 993 is
03 okt 2014 22:12
Algemene opmerking: overigens zie ik in tests e.d. dat de s4 wel degelijk op alle fronten sneller is dan de 335i. Dat dan weer wel. En ook sneller remt, etc.
Op verantwoorde wijze chippen zou ik niet eens zo'n gekke vinden. Ben bij dat soort fratsen altijd ver weg gebleven, maar bij serieuze vermogenswinst en als het veilig (lees: geen motorisch of ander gezeik) kan: why not?
@franz: m135i of rs3 ongetwijfeld fantastische bakkies, maar ik vind ze te klein. Niet alleen qua ruimte maar ook de looks. Een dreier of A4 is een mooie maat voor mij. Een 5 serie of A6 vind ik dan alweer te groot en niet passend bij mijn leeftijd (39).
03 okt 2014 23:01
Oké, duidelijk dus.

Mocht je willen gaan voor de S4 en een chip overwegen dan zou ik het bij JD laten doen. Beter ga je ze niet vinden in de Benelux. Heb ook nog nooit een vervelend verhaal gehoord over ze en ik ken inmiddels toch heel wat mensen die met zo'n chip rondrijden.
http://www.jdengineering.nl/3-0-tfsi-272-290-300-333pk/Chiptuning bij een BMW heb ik wat minder ervaring mee maar hoor eigenlijk altijd wel goede verhalen over Beek Tuning.
03 okt 2014 23:57
Franz schreef:Chiptuning bij een BMW heb ik wat minder ervaring mee maar hoor eigenlijk altijd wel goede verhalen over Beek Tuning.
Doet Carly dat ook
04 okt 2014 0:04
Carly van Doorn? Ja, die chipt ook. Niet echt goedkoop maar volgens mij verder prima hoor.
04 okt 2014 14:07
Carly Pellinkhof
04 okt 2014 14:25
Zat die niet in Leiden vroeger? Deed toch vooral BMW racers?
04 okt 2014 19:59
molen934 schreef:Carly Pellinkhof

Ah, hij/zij.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.