08 jan 2015 10:21
Maarten schreef:dobbelsteen schreef:
Dit heeft weinig met de Islam te maken. Pakweg 99% van de moslims is keihard tegen de acties van deze idiote enkelingen.
Het kon evengoed in naam van het christendom of weetikveelwelkgeloof zijn.
Zelf ben ik niet voor de Islam (beetje te denigrerend tov vrouwen vind ik), of voor gelijk welk ander geloof. Maar ik vind wel dat de moslims hier niet moeten op afgerekend worden, zij zijn altijd de dupe als er weer een aanslag gebeurt in naam van de Islam.
Grapjas.
08 jan 2015 10:25
MickRS schreef:Franz schreef:Het grote probleem hier is dat men kritiek op de Islam gaat zien als islamfobie en men dit wil gelijkstellen aan racisme. Een fatsoenlijk debat wordt op deze manier onmogelijk gemaakt.
Precies! Vandaar ook dat ik een groot voorstander ben van een Islamitische politieke partij. Daarmee geef je dit deel van de bevolking een gezicht, wordt de zaak genormaliseerd en wordt een fatsoenlijk debat wel mogelijk gemaakt. Met Aboutaleb als partijleider. Ik wil namelijk nog altijd graag denken dat hij staat voor de meerderheid van de Islamitische bevolking in Nederland....
08 jan 2015 11:06
dobbelsteen schreef:EriC4C schreef:Wat een klote wereld, waar gaat dit heen
Tja ..... deze beelden zijn schokkend voor ons, omdat wij beseffen dat het werkelijkheid is die je niet kunt "resetten". Een hele grote groep groeit echter op met vergelijkbare beelden die bedrieglijk echt worden weergegeven in games waarin ze met de grootste lol zelf vergelijkbare dingen doen![]()
Waar gaat dit heen inderdaad .....
De personen die hun games naar de realiteit brengen horen in een gesticht. Of ze nu games spelen of niet, daar gaat weinig aan veranderen.
Ik ben opgegroeid met shooters en racing spellen. Toch zie je mij niet hele dagen aan de maximumsnelheid van mijn wagen rijden en elke bocht te driften. Idem voor het schietgeweld, ik heb nog nooit een geweer in mijn handen gehad. Geen behoefte aan ook. Terwijl GTA toch echt wel mijn favoriete spel was.
Gek dat sommigen nog echt altijd geloven dat games zo'n invloed kunnen hebben.
TV bestaat trouwens al veel langer, daar wordt ook à volonté geschoten. Moeten die dan ook verboden worden?
08 jan 2015 11:19
dobbelsteen schreef:Dit heeft weinig met de Islam te maken. Pakweg 99% van de moslims is keihard tegen de acties van deze idiote enkelingen.
Maar ik vind wel dat de moslims hier niet moeten op afgerekend worden, zij zijn altijd de dupe als er weer een aanslag gebeurt in naam van de Islam.
08 jan 2015 11:49
EriC4C schreef:Geen verrassende reactie van een gamer. Ik verbaas me er over dat sommigen nog echt altijd geloven dat games geen invloed (kunnen) hebben.
Wat mij betreft is er een verschil tussen passief toekijken op tv / film (hoewel ik dat ook zeker niet toejuich!) of zelf interactief onderdeel zijn van een levensecht "spel". Ik begrijp écht de lol en zin niet van een spel als GTA, waarin het blijkbaar leukis om bijvoorbeeld iemand achter in een kofferbak te stoppen en de auto vervolgens op een overweg te zetten waarna deze wordt verwoest door een trein. Of om "oorlog te spelen en anderen te vermoorden"
Degene die daar behoefte aan hebben en dat voor de loldoen zijn ziek(elijk). Mijn mening.
08 jan 2015 12:00
08 jan 2015 12:11
dobbelsteen schreef:Af en toe gebeurt dat ook wel Alfred. Enkel is de media daar niet zo happig op om dat uitgebreid in het nieuws te brengen.
08 jan 2015 12:31
EriC4C schreef:Dáár de fun van inzien en dat oprecht normáál vinden![]()
Sprakeloos .....
08 jan 2015 12:33
Franz schreef:dobbelsteen schreef:Af en toe gebeurt dat ook wel Alfred. Enkel is de media daar niet zo happig op om dat uitgebreid in het nieuws te brengen.
Interview met Aboutaleb gezien? Onzin dus. Het gebeurt mijn inziens veel te weinig.
08 jan 2015 12:42
08 jan 2015 12:45
dobbelsteen schreef:Af en toe gebeurt dat ook wel Alfred. Enkel is de media daar niet zo happig op om dat uitgebreid in het nieuws te brengen.
08 jan 2015 13:14
Marcel schreef:vrijheid van menings uiting is een kostbaar goed, maar soms vraag ik me wel af wat nog een mening is en wat gewoon een belediging is ....
08 jan 2015 13:35
MickRS schreef:(...) Vandaar ook dat ik een groot voorstander ben van een Islamitische politieke partij. Daarmee geef je dit deel van de bevolking een gezicht, wordt de zaak genormaliseerd en wordt een fatsoenlijk debat wel mogelijk gemaakt. (...)
08 jan 2015 13:45
08 jan 2015 14:16
08 jan 2015 14:32
Jeroen914 schreef:Marcel schreef:vrijheid van menings uiting is een kostbaar goed, maar soms vraag ik me wel af wat nog een mening is en wat gewoon een belediging is ....
Ben je GVD helemaal van de pot gepleurd!
08 jan 2015 14:51
08 jan 2015 14:55
MickRS schreef:Ik heb het over een confessionele partij. Net zoals CDA dat bv is.
08 jan 2015 14:57
Franz schreef:We zijn allemaal voor het vrije woord maar zodra één of andere politicus iets roept wordt er massaal aangifte gedaan.
08 jan 2015 15:08
08 jan 2015 15:34
08 jan 2015 16:12
Driver4S schreef:Het lijkt mij nu de taak van de moslims om massaal te laten zien dat ze hier tegen zijn. Doen ze dat niet dan zijn ze een zwijgende meerderheid die het toch wel best vind. Wij hoeven niet aan te tonen dat de islam vredelievend is lijkt mij. Zij wel. Moslims moeten hun eigen rommel opruimen van terroristen die hun geloof in een kwaad daglicht zetten. Wij willen ze best daarbij helpen natuurlijk. Doen ze dat niet dan verwijs ik naar Aboutaleb.
08 jan 2015 16:31
08 jan 2015 16:58
Cazzo Super Veloce schreef:Franz schreef:We zijn allemaal voor het vrije woord maar zodra één of andere politicus iets roept wordt er massaal aangifte gedaan.
Discriminatie valt niet onder het vrije woord.
08 jan 2015 17:12