MS964 schreef:Als je het omdraait: waarom zou een agent iemand - zonder voorgeschiedenis dus ad random - bewust willen naaien met zo'n bekeuring? Ik geloof dat niet.
Voor alle duidelijkheid: de sfeer met beide agenten was er niet naar om te vermoeden dat ik bewust genaaid werd. Ik denk dat de betreffende agent echt gezien meende te hebben dat ik mijn gordel niet om had. Hij zat er gewoon naast.
Lijkt me ook nog wel iets dat je kunt aanvoeren. Gelet op Horn's voorkomen (sorry Harald )zou het in 6 seconden een gordel omdoen in een Mini, tijdens het rijden, een prestatie zijn
horn schreef:Voor alle duidelijkheid: de sfeer met beide agenten was er niet naar om te vermoeden dat ik bewust genaaid werd. Ik denk dat de betreffende agent echt gezien meende te hebben dat ik mijn gordel niet om had. Hij zat er gewoon naast.
Nou begrijp ik dat die agent het gezien heeft. Hij zat er nota bene gewoon naast. Je zegt het zelf!! Van dichterbij kun je het niet zien, toch??
De hoeveelheid shit waar politiemensen dagelijks mee te maken hebben, welke buitensporig bejubeld worden op allerhande sociale media, en wat ervoor gezorgd heeft dat wat Snor meent te zien ook echt zo aangenomen wordt in de rechtbank. 't Zou niet mogen gebeuren, maar shit happens.
Black Betty schreef:http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBZWB:2013:11214
Kom er maar in Maarten
Dit is echt uniek. Art 344 is daar heel duidelijk over:
Het bewijs dat de verdachte het telastegelegde feit heeft gepleegd, kan door den rechter worden aangenomen op het proces-verbaal van een opsporingsambtenaar.
Ook een keer zoiets gehad met een BOA(maar dan wat extremer). Na klachtenprocedure en meermaals over en weer contact gelijk gekregen. Vervolgens (ondertekend) geinformeerd wat er aan de betreffende ambtenaar is teruggekoppeld. Vakkundig nooit een reactie meer op gekregen.#handbovenhethoofdhouden #eerlijkeoverheid.
Ach, mijn auto staat al 6 jaar op dezelfde plek geparkeerd met netjes een parkeervergunning op kenteken achter de voorruit. Heb wel eens een boete gehad omdat mijn parkeervergunning niet zichtbaar was. Dat klopt want het sneeuwde op dat moment. Bij het Gemeentehuis zagen ze gelukkig ook wel in dat ik niet om de 5 minuten naar buiten ga rennen om de sneeuw van mijn voorruit te vegen maar het feit dat dat niet in dat koppie van die parkeerwachter opkwam geeft al aan met wat voor mensen je soms te maken kunt hebben.