Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Dan voel je je toch bedonderd

21 aug 2022 16:31

Wat ik me afvraag; is TS vraag/zorg nu een beetje beantwoord met bovenstaande berichten?

De man heeft naar eigen mening flink teveel betaald voor een setje banden. Waarom hij dan toch de koop heeft gesloten blijft mij overigens een raadsel. Hij komt (na een kopje azijn?) op ons mooie PF stoom afblazen door zijn relaas te doen, blijkbaar op zoek naar wijsheid van de commune.

Dan volgen er wat berichten waarvan sommige wel hout snijden, meestal in de trant van 'alles wordt nu eenmaal duurder dus ook uw banden' ...en wat nu.....?

22 aug 2022 6:40

Zijn hartslag is inmiddels weer 140.

22 aug 2022 8:22

Even gecheckt en mijn banden zijn uit 2015….ben benieuwd hoe duur een nieuwe set nu zijn voor mijn 3.2, toentertijd bij de lokale bandenboer 420 euro ofzo…. :?:

Zal schrikken worden en/of de Continental N2’s nog leverbaar zijn……. :?:

Overigens bevallen ze super, strak sturen en na 7 jaar nog ruim voldoende profiel…. :drive:

23 aug 2022 10:21

*Gooit nog even wat olie op het vuur...

De prijzen van energie zijn de motor voor onze economie. Daarnaast worden veel meer producten van of met derivaten van olie gemaakt dan je zou verwachten (geneesmiddelen, plastic zakken, slakommen, speelgoed, telefoonomhulsels of die van computers, ballonnen, de buitenkant en binnenkant van auto's, vliegtuigen, meubels... Eigenlijk alles wat niet van metaal of hout is en je dagelijks gebruikt is van of met aardolie gemaakt).

Door de recente ontwikkelingen waar iedereen van op de hoogte is, stijgen de prijzen van olie en gas door het dak. Omdat ze aan de basis liggen van onze economie en een essentiële schakel zijn in onnoemelijke ketens, wordt dus écht álles duurder. Ook al is voor de productie van dat goed niet direct een afhankelijkeid van olie of gas.

Om een versimpeld voorbeeld te geven dat aansluit bij de vraag van de TS:

- Band geproduceerd in 2021, in opslag bij de producent of een tussenhandelaar
- Start ontwikkelingen en effect op economie
- Prijzen van brandstof (=transportkosten) stijgen
- Prijzen opslag (=elektriciteit + warmte) stijgen
- Hyperinflatie
- Loonkosten stijgen
- TS bestelt setje banden
- Bandenboer bestelt banden bij producent of tussenhandelaar (want geen voorraad houden is goedkoper, Just-In-Time-principe)
- Producent of tussenhandelaar verrekent opgelopen kosten afgelopen jaar, ook over producten die op voorraad liggen (want nog niet verkocht terwijl de kosten wel zijn opgelopen)
- Bandenboer heeft afgelopen jaar ook hogere kosten gemaakt (elektriciteit, warmte, personeel, transport) en berekent dit door aan de klant
- TS betaalt meer voor zijn rubber.

23 aug 2022 10:54

sebastian schreef:Wat ik me afvraag; is TS vraag/zorg nu een beetje beantwoord met bovenstaande berichten?

De man heeft naar eigen mening flink teveel betaald voor een setje banden. Waarom hij dan toch de koop heeft gesloten blijft mij overigens een raadsel. Hij komt (na een kopje azijn?) op ons mooie PF stoom afblazen door zijn relaas te doen, blijkbaar op zoek naar wijsheid van de commune.

Dan volgen er wat berichten waarvan sommige wel hout snijden, meestal in de trant van 'alles wordt nu eenmaal duurder dus ook uw banden' ...en wat nu.....?

TS komt al meer dan 10 jaar op “ons mooie PF forum”. Misschien had hij gewoon realistischere verwachtingen bij dit topic. :wink:

23 aug 2022 13:46

MarkS schreef:TS komt al meer dan 10 jaar op “ons mooie PF forum”. Misschien had hij gewoon realistischere verwachtingen bij dit topic. :wink:

Of omdat hij na 10 jaar doorheeft hoe je hier wat usual suspects uit hun tent moet lokken waardoor het boeltje snel ontspoort :lol:

23 aug 2022 13:54

MarkS schreef:TS komt al meer dan 10 jaar op “ons mooie PF forum”. Misschien had hij gewoon realistischere verwachtingen bij dit topic. :wink:

TS heeft anders niets te klagen want het zijn 2 topics geworden :mrgreen:

23 aug 2022 17:51

2.2VTEC schreef:Of omdat hij na 10 jaar doorheeft hoe je hier wat usual suspects uit hun tent moet lokken waardoor het boeltje snel ontspoort :lol:
Goh, die had ik niet zien aankomen! :mrgreen:
Plaats een reactie