19 jan 2006 17:54
Jort schreef: Op het moment dat iedereen er nu 100% van overtuigd is dat de prijs voor een litertje ongelood de komende jaren gemiddeld minimaal 2 euro (ik zeg maar wat) zal kosten, zal het effect aanzienlijk groter zijn.
19 jan 2006 18:11
Rob 944 schreef:.......De BPM hoeft van mij NIET afgeschaft te worden.Sterker nog,ik wil niet dat het afgeschaft wordt.
In de jaren 90 heb ik een BMW 323i en een VW Golf GTI gehad.Beiden stuk voor stuk eerlijke auto's met een aantoonbaar onderhoudsverleden.Halverwege de jaren 90 waren deze auto's niet meer te verkopen,omdat de instroom van Duitse import-auto's de handel kapot maakte.Hoeveel GTi-en GSI-tjes zijn er wel niet zo het land ingekomen ? In Duitsland waren ze veel goedkoper.Geen BPM afdracht,kenteken erop en rijden maar...........
Toen op 1 April 1998 de rest-BPM-regeling kwam,kwam in die handel een beetje de klad,maar toen was de schade al aangericht........
19 jan 2006 18:32
Jort schreef:Ik kom op 3% stijging in 5 jaar (eind januari 2001 kostte een liter ongelood Fl. 2,52, nu tank ik er 1 voor €1,299). Dat is over 5 jaar gezien gemiddeld 6 promillestijging per jaar. Je geeft voorbeelden van sterke stijgingen, maar gezien het gemiddelde de afgelopen 5 jaar kunnen we gerust stellen dat er ook perioden van aanzienlijke dalingen van de benzineprijs zijn geweest. Kortom, grote schommelingen in het algemeen.
De automobilist schrikt daar niet zo van, de schommelingen lijken tijdelijk. Op het moment dat iedereen er nu 100% van overtuigd is dat de prijs voor een litertje ongelood de komende jaren gemiddeld minimaal 2 euro (ik zeg maar wat) zal kosten, zal het effect aanzienlijk groter zijn.
19 jan 2006 19:06