Uhm...lang verhaal
Misschien had ik het ook al geschreven toen ik hier voor het eerst in het welcome-topic kwam, maar ook ik was vroeger al helemaal weg van auto's. Als kleuter al. Toen speelde ik met kleine metalen autootjes en had op mijn kamer zijl op de vloer in de vorm van autosnelwegen
Tja..mijn ouders vonden het niet zo erg, aangezien ik me ook in kon leven in dinosaurussen en fantasy-verhalen. Ik had ook een periode dat ik helemaal weg was van paarden, maar dat ging HEEL snel over toen ik eens door één van de beesten in mijn buik werd getrapt..Geen pretje...Toen ben ik maar overgestapt naar de koeien!
Mijn opa en oma leefden in Duitsland en als mijn opa in de middag naar de kroeg ging om een biertje te halen of om met wat vrienden te babbelen, zag ik wel eens van die verdacht mooie sportwagens rijden; slank maar toch alsof ze "heupen" hadden, mooie ronde koplampen die me deden denken aan ogen. Toch waren het geen enge ogen, eerder vriendelijke, uitnodigende ogen

Toen wist ik natuurlijk nog niet dat het Porsche's waren, maar mijn ouders wisten dat blijkbaar WEL, want ik kreeg voor mijn verjaardag een speelgoedwagentje met zwaailichten en geluid dat kon rijden via batterijen. Het was een 930 in de vorm van de Duitse Politie..
Ik herinner mij nog dat ik dat speelgoed niet graag wilde delen met andere kinderen. Hij was echt van MIJ en zelfs toen ik dicht in de buurt van mijn pubertijd begon te geraken, wilde ik er liever geen afstand van doen. Tot op die dag dat mijn vader eens besloot mijn kamer te ontdoen van alle rommel die ik niet meer nodig had. Het zijl was ook al vervangen. Het 930 speeltje deed hij in een kist, en borg het op op de zolder.
In het jaar 2000 kwam Need for Speed Porsche uit. Ik speelde sinds 1998 computergames en had een regelrechte honger naar racespellen.
NFS Porsche boeide mij vanaf het begin af aan, en ik begon na te denken waarom dat zo was. Toen herinnerde ik mij dat speelgoed van vroeger! Natuurlijk, alles viel op zijn plaats!! Sinds die tijd ging ik me steeds meer verdiepen in de geschiedenis van Porsche. Ik leerde zowat al die modellen uit mijn kop, hoewel het me eigenlijk weinig intresseerde hoe snel ze nu waren of wat voor andere technische snufjes er in zaten.
In 2002 kreeg ik mijn eerste 1:18 model, een rode 996 Coupe van Gate. Dit was pas het begin van een grote hobbie. Ondertussen staan er 18 schatjes boven op mijn kamer te pronken, + een oude Horch uit 1937/8.
Ook heb ik het plastik 930ertje van de zolder geplukt..Hij staat broederlijk naast een GT3 RS en de allereerste Porsche uit ,48.
Dankzij mijn baan bij de TPG post kwam ik vaker Porsche eigenaren tegen, en één van hen nam mij in 2004 mee naar Zandvoort, in zijn 930, om al die schitter.....laat ik maar stoppen met vertellen, krijg er de tranen van in mijn ogen als ik daar aan terug denk!!

Het was GEWELDIG! Mijn eerste rit in een 911!
Ik was verkocht, en ben het nog steeds........