MS964 schreef:Mijn zegen heeft 'ie.
Wie? Cruijff? Die krijgt het zaakje ook niet ineens op de rails.
Natuurlijk kan hij met zijn visie de jeugdopleiding beter maken, maar voordat je daar echt profijt uit haalt ben je 5 jaar verder.
En wat gaat Cruijff doen? Advies geven. Dat is voor hem een makkelijke positie: gaat het goed lag het aan zijn advies.... gaat het niet goed, dan hebben ze niet goed geluisterd...
Als ik de leiding daar had haalde ik iemand als Co terug en gaf ik hem drie seizoenen om iets op te bouwen en pas in het vierde seizoen hoef je te presteren. Dure rommel eruit, talent erin, hier en daar aangevuld met goede ervaren spelers die de jeugd beter kunnen maken en accepteren dat je de 10 jaar zonder kampioenschap vol gaat maken.
Geld er tegenaan smijten om maar mee te doen werkt niet. Ook PSV doet dat niet goed. Die Berg zit nu voor heel veel geld de bank warm te houden. Terwijl ze al met Koevermans een ervaren spits hadden. Geef je talenten (Reis + Nijland) de kans om zich te bewijzen. Zo'n Nijland kun je beter weg doen als je Berg gaat halen... Wat moet die jongen nu bij PSV 2? Dure kracht voor het tweede... Hij speelde een paar jaar terug nog gewoon mee in de eredivisie.
Het wordt tijd dat een echte technische manager de baas is over selectiebeleid. Iemand die een meerjarenperspectief heeft ipv "dit jaar willen presteren". De coach is vooral bezig met zijn eigen belang. Die wil bejubeld worden.
Wat dat betreft heeft PSV een enorme kans laten lopen toen Hiddink die positie bij PSV wilde gaan bekleden. En ajax koos verkeerd toen ze Van Gaal niet steunden in zijn strijd tegen koeman... Waardoor die laatste zich op de borst kan kloppen dat hij de laatste trainer is die kampioen werd met ajax...