Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
25 mei 2013 18:05
Al die electronica, eigenlijk word ik er gek van. Mijn 5 jengelt over alles: voet niet op de rem als je in "D" or "R" wil schakelen, als je hem niet in P zet, als je achteruit wil rijden met het bestuurderportier open, als het kouder wordt dan drie graden, als je minder dan 50km range in de tank hebt, etc etc etc....vaak roep ik hardop "wat heb je nou weer te zeiken!". En het kan ook allemaal kapot.
25 mei 2013 19:20
Ik zou bijna medelijden krijgen...550D was t toch?
Indien t een touring is, stel ik een ruil voor. Mijn passat V6 tegen jouw 5
25 mei 2013 19:27
Hahaha, inderdaad heel herkenbaar
26 mei 2013 9:53
Targa Floriaan schreef:Ik zou bijna medelijden krijgen...550D was t toch?
Indien t een touring is, stel ik een ruil voor. Mijn passat V6 tegen jouw 5

Medelijden hoeft idd niet.... Als 'ie zijn bek houdt is hij verder geweldig! Ik heb er zeer veel plezier van.
Trouwens: zo'n Passat is ook top. Had vroeger een handgeschakelde 2.8 V6 Highline. Heerlijke auto
26 mei 2013 11:00
Enguess schreef:Al die electronica, eigenlijk word ik er gek van. Mijn 5 jengelt over alles: ......
Dat is inderdaad ook het enige wat ik vervelend vind in zowel de 1 als de 3-serie... Door de fantastische start/stop knop, kun je instappen, op het knopje duwen en je gordel aandoen. (in die volgorde). Echter, op het moment van starten heb je dus niet je gordel aan, waardoor hij altijd loopt te pingelen... Echt, wacht gewoon tot je begint met rijden voordat je piept dat de gordel niet aan is

Overigens vind ik het wel weer leuk, als het koud is, en je moet eigenlijk tanken.. *ping* doe je gordel nou aan *ping* zo, het is koud buiten joh *ping* en je moet eigenlijk tanken! *ping*
Geinig
26 mei 2013 11:15
Dat was bij mijn Kever vroeger wel anders. Moest je de binnenkant van de voorruit krabben dan wist je dat het vroor, haperde de motor eventjes dan was dat het teken dat je moest tanken en aan gordels deden we niet.
26 mei 2013 11:18
Ik moet nog steeds erg wennen aan de stop/start bij het verkeerslicht. Of eigenlijk, ik geloof niet dat ik het prettig vind!
26 mei 2013 11:22
Ping, iemand op de achterbank doet de gordel los, ping, sproeiwaterniveau laag, ping ga nou 's tanken man, ping, blijf met je takken van de electrische handrem af als je niet helemaal stilstaat, ping, contact staat nog aan......
Ping....
Ping....
26 mei 2013 11:23
Jan A. (997 4S) schreef:Ik moet nog steeds erg wennen aan de stop/start bij het verkeerslicht. Of eigenlijk, ik geloof niet dat ik het prettig vind!
Ik ook niet.
Ping.
26 mei 2013 11:35
mini: instappen. starten. knopje brulpijp en plofplofplof aan. knopje ernaast stop start uit. rijden. pling van gordel laten uitschakelen.
26 mei 2013 12:10
Deed de dealer dat voor je, of heeft een handige harry dat geregeld?
26 mei 2013 12:18
Bij VAG hang je 'm gewoon aan de vagcom en klaar is Kees. Zo heb ik bij de mijne allerlei functies geactiveerd zoals de coming/leaving lichtfunctie en allerlei andere zaken. Zal bij BMW niet anders zijn vermoed ik.
26 mei 2013 13:12
Idd bij BMW is dit ook mogelijk, of nog een andere optie is een plaatje in de vorm van je gordel laten frezen en die er in laten zitten.
26 mei 2013 13:17
Doe bij mij ook eerst dat knopje uit stop/start
Laatst deed ik een boodschap, kwam terug en denk wat hoor ik toch, liep de motor nog
Drukte op het knopje sluiten van de achterklep en dacht dat de motor al uit was of zou stoppen, nee dus.
Reed achteruit en deed de portier een stukje open, ja dan stopt hij dat mag niet
Dat knopje op de automaat is wel makkelijk, staat gelijk in de parkeerstand.
Zou dit beveiligd zijn

, dat hij het niet doet bij 100 km

Leg mijn hand wel eens op de pook, maar dan springt hij snel in neutraal, dus niet doen
26 mei 2013 13:35
Enguess schreef:Deed de dealer dat voor je, of heeft een handige harry dat geregeld?
dealer. idd aan de computer en even alle opties doorgelopen. vind dat handiger dan het alternatief gewoon een sluiting van een gordel erin stoppen. Heb nl in de regel wel mijn gordel om, maar op kleine stukjes niet. En ja, ik weet dat op kleine stukjes ook ongelukken kunnen gebeuren. :twistend:
overigens, bij Jeep is het de dealer ten strengste verboden om die pingel uit te zetten.
26 mei 2013 13:45
Goed nieuws Horn! We hebben net een mini gekocht, en mijn vrouw is nu al chagrijnig dat die pingel er in zit....
Was voor haar bijna een reden om de auto niet te kopen
Kan ik haar dus blij mee maken. De auto komt pas eind juli, maar heb er wel zin in
26 mei 2013 14:04
horn schreef:Heb nl in de regel wel mijn gordel om, maar op kleine stukjes niet. En ja, ik weet dat op kleine stukjes ook ongelukken kunnen gebeuren. :twistend:
Sterker nog, de meeste ongelukken gebeuren tijdens het vertrek en aankomst.
26 mei 2013 14:07
Dus eigenlijk altijd op je eigen oprit......
26 mei 2013 14:17
Mooi Marijn

super fijne auto!!
Ik heb toen ik mijn 5 net had ook al eens gevraagd naar een "voorkeursbeginstand" ; afslaan voor het stoplicht uit (inderdaad niet prettig) en sportstand aan zijn de standaard handelingen die je elke keer in moet drukken na het starten... Dat moet toch ook anders kunnen lijkt me? Helaas niet volgens de experts...
26 mei 2013 14:19
Nee Steef, schijnt inderdaad nog steeds niet te kunnen, en dat betekent in mijn geval ook nog dat de Eco Pro (slakken) modus standaard aan staat. Maar ik begrijp dus dat die gordel pingel wel uit kan, en dat vind totmbo een verademing! (ach, je kent haar

)
Is wel een grote stap, van Raro weer naar mini, maar wel een heule dikke
26 mei 2013 14:21
marino schreef:Dus eigenlijk altijd op je eigen oprit......
Hadden we daar laatst niet een voorbeeld van

iets met een oprijlaan, boompje en gladheid
26 mei 2013 14:25
Haha, mijn schatje ging ook van een groot schip, xc90, naar een mini, maar ze was echt na een dag al helemaal gek van dat ding!
De kids vinden het ook top trouwens
26 mei 2013 14:25
(
En ik heb het thuis ook een keer meegemaakt, dat mijn vrouw met haar auto tegen mij in mijn auto aanreed, voelt erg jippie als je de verzekering en garage dan moet bellen voor een dubbel schade geval....)
26 mei 2013 14:25
Wat vinden de heren/dames in dit draadje van een Z4 (oude model) zowel de roadster als de coupe...

?
Ik vind het zelf (mits juiste kleur, motor en velgen prachtwagens) en voor de Coupe heb ik sowieso een zwak evenals de Z3 Coupe

.
26 mei 2013 14:27
@ steef, wij hebben het ook al eerder gedaan, van Grand Cherokee naar MIni cabio.
En nu dus naar een countryman JCW!
Is overigens niet zo heel veel mini meer aan, beenruimte achterin is niks minder dan bij Range.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.