Pagina 1 van 1
't kan altijd groter.. en duurder.. en mooier...
Geplaatst: 01 sep 2006 0:58
door Jort
Denken ze in Amerika.
De Amerikaanse ondernemer Alfred DiMora heeft plannen om de meest dure en luxe auto ter wereld te maken. In Amerika moet de Natalia SLS2 twee miljoen dollar gaan kosten wat in Nederland neerkomt op een kleine 3,3 miljoen euro.
DiMora denkt aan een standaarduitrusting van onder meer massagestoelen voorin, een beamer in het dak voor het bioscoopscherm en een verlichte kristallen asbak. Verder zijn er zestig computers aan boord die zorgen voor de wegligging en de veiligheid.
De zes meter lange limousine, die plaatsbiedt aan vier personen krijgt een 14,0-liter V16 met 1.200 pk. Per jaar moeten veertig tot vijftig auto’s worden gebouwd. Begin 2008 is volgens de planning het eerste exemplaar rijklaar en aan het einde van dat jaar start de productie. We zullen zien…
Bron: Autoweek
Met name die verlichte kristallen asbak en beamer spreken me aan. Klasse en stijl voor het eerst gedefinieerd

.

Geplaatst: 01 sep 2006 2:27
door ingo
Geplaatst: 01 sep 2006 7:03
door ER
How low can you go........ we hebben het dan ook over een rijdend appartement, ipv sportieve auto.
Geplaatst: 01 sep 2006 8:37
door rob964.c4
40 tot 50 stuks per jaar

, koopt die sheik ze allemaal ofzo.
robert
Geplaatst: 01 sep 2006 9:07
door Rob986
Lijkt me het bewijs dat groter en duurder zeker niet hoeft te leiden tot mooier.

Geplaatst: 01 sep 2006 9:42
door FROST
Eigenlijk vind ik dat die luxe en schoonheid maar voor één wagen weggelegt is en dat is de Maybach, waar dit monsterlijke gevaarte toch wel errug veel vanaf heeft ( gejat? ) Top of Flop??? Flop zou ik zeggen, maar, we wachten het af

Geplaatst: 01 sep 2006 10:05
door Godspeed
FROST schreef:Eigenlijk vind ik dat die luxe en schoonheid maar voor één wagen weggelegt is en dat is de Maybach, waar dit monsterlijke gevaarte toch wel errug veel vanaf heeft ( gejat? ) Top of Flop??? Flop zou ik zeggen, maar, we wachten het af

Dat vind ik zelfs niet, een maybach is gewoon een grote S-klasse. De enige limousine die echt power, beauty and soul heeft is de Rolls Royce phantom voor mij...
En zo natuurlijk helemaal

:
In top gear waren ze er trouwens ook serieus tevreden van, het enige minpunt vonden was dat ze als Britten de eer niet konden opstrijken voor dit meesterwerk:
http://www.youtube.com/watch?v=ZFjNH-1ztdA
Geplaatst: 01 sep 2006 10:45
door FROST
Tja, zeker zeker, historisch gezien klopt dat ook wel, maar IK persoonlijk vind de Phantom veeeeeeeeeeel te zwaar overkomen, net een tank op wielen!
Dan lijkt mij de Crysler 300C een betere keuze
Maat goed, back to topic, ik blijf er bij, zo'n limo vind ik verschrikkelijk overdreven..
Geplaatst: 01 sep 2006 10:53
door adu
Godspeed schreef:(..)De enige limousine die echt power, beauty and soul heeft is de Rolls Royce phantom voor mij...
Deze auto is zo groot, dat de bestuurder/inzittenden liliputters lijken. Werkelijk géén gezicht.
Auto's voor gentlemen: de laatste versie van de Maserati quatroporte (schrijf ik dit goed ...), Bentley Continental (ook een tikkie te groot, maar goed) en de nieuwe modellen van Aston Martin (beetje lastig achterin zitten, maar daar zou ik wel mee kunnen leven).
Geplaatst: 01 sep 2006 11:05
door Godspeed
De Bentley Continental Flying Spur (of is het sperm

) lijkt gewoon te veel op een toyota avensis
Toyota Avensis:
Bentley:
Of heb ik ze per ongeluk omgewisseld?
maar al deze auto's zijn gewoon zinloos, een BMW 7 of Merc S-klasse zou de job evengoed kunnen doen. En een Toyota Avensis of Ford Mondeo is dan nog beter dan de BMW of mercedes qua interieurruimte achterin.
Een rolls, bentley of een maybach verliezen dan nog eens bijzonder snel hun waarde. Ik val gewoon voor de charme van de rolls, maar zelfs al had ik het geld, zou ik het nog aan andere zaken uitgeven...
Geplaatst: 01 sep 2006 11:17
door 928GTS
ingo schreef::pukel:

mee eens

Geplaatst: 01 sep 2006 11:29
door adu
Godspeed schreef:De Bentley Continental Flying Spur (of is het sperm

) lijkt gewoon te veel op een toyota avensis
maar al deze auto's zijn gewoon zinloos, een BMW 7 of Merc S-klasse zou de job evengoed kunnen doen. (..)
Dus een Avensis lijkt in jouw ogen op een Bentley ...
http://www.czmedicinfo.nl/virtueleoogarts
En de klus kan uiteraard door een veel goedkopere en eenvoudigere auto worden geklaard. Maar ik geloof niet dat dat een overweging is bij de aanschaf van dergelijke bolides.
Geplaatst: 01 sep 2006 11:32
door FROST
Godspeed: Jupp, voor dat geld liever een Carrera GT

Of een Cayenne S Turbo! (naar mijn smaak!)
Dat met die Avensis en die Bentley is mij niet eens bewust opgevallen weet je dat?? Ik wist echt niet dat ze ZO veel gemeen hadden kwa uiterlijk( zeker van opzij ), hoewel ik de laatst genoemde Wél zou herkennen aan de koplampen.
Geplaatst: 01 sep 2006 11:55
door Godspeed
Inderdaad voor dat geld liever een
Carrera GT
http://www.autoscout.be/nl-be/detail.asp?ts=4253190&id=53689409
,een 959:
http://www.autoscout.be/nl-be/detail.asp?ts=4260521&id=67618683
of een miura:
http://www.autoscout.be/nl-be/detail.asp?ts=4264934&id=65805990
Enja de Avensis vind ik al

, de Continental is gewoon teveel VW en te weinig Bentley. De Phantom daarentegen heeft net voldoende BMW om hem nog aantrekkelijker te maken...
Geplaatst: 01 sep 2006 12:00
door adu
FROST schreef:(..)Dat met die Avensis en die Bentley is mij niet eens bewust opgevallen weet je dat?? Ik wist echt niet dat ze ZO veel gemeen hadden (..)
Ik ga bijna geloven dat ik wat mankeer aan mijn ogen. Volgens mij zijn er net zoveel overeenkomsten tussen een Avenis en de Bentley als er zijn tussen een aap en een parkiet ... Maar goed, ik kan er natuurlijk naast zitten. Uit nieuwsgierigheid: wat is er dan allemaal gelijk aan deze auto's (behoudens 4 wielen en 4 deuren)?
Geplaatst: 01 sep 2006 12:05
door Godspeed
héél de zijkant naar mijn bescheiden menig

.
Zeker het achterste deel van de wagens, de manier waarop het dak aansluit op de koffer,...
Is trouwens ooit een artikel (over gelijkenissen tussen wagens) op autoweek verschenen
http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=190&cache=no
Geplaatst: 01 sep 2006 12:11
door adu
Godspeed schreef:héél de zijkant naar mijn bescheiden menig

.
Zeker het achterste deel van de wagens, de manier waarop het dak aansluit op de koffer(..)
De Bentley heeft een langere neus, andere aanzet tot de koplampen, andere aanzet op de achterruit (langer), andere hoek waarop de achterruit aansluit op de zij-/ achterkant, andere aansluiting op de achterlichten, ander formaat zijruiten, andere zijspiegels, andere velgen (formaat?), andere voor- en achterbumper ...

Geplaatst: 01 sep 2006 12:12
door Godspeed
Hij is niet exact hetzelfde hé, vind de Continental gewoon een uitgerokken avensis...
Geplaatst: 01 sep 2006 12:29
door FROST
whahaah leuk die link: de loplampen van de nieuwe generatie BMW lijken inderdaad wat op een typische jaren ,70 zonnebril!!
Geplaatst: 01 sep 2006 18:38
door 911-lover
Geplaatst: 01 sep 2006 18:44
door horn
ik vind het net een dom grijnzend konijn.
wel leuk dat mensen met zoveel geld iets maken wat ze gaaf vinden.
Geplaatst: 01 sep 2006 18:45
door ppp 356
Gelukkig dat smaken verschillen, in een CGT, zou ik nog niet dood in gevonden willen worden.
Ik val in herhaling, ik weet het
Geef me dan maar een Bentley'tje met een Cayenne Turbo, en als ik wat onderhandel rechtstreeks bij D'ieteren, kan ik nog wel een 997 GT3RS in het budget krijgen

Geplaatst: 01 sep 2006 18:50
door 2.2E_69
Die in Essen stond is de Maybach Exelero, een studiemodel van Maybach, om voor een bekend bandenmerk (goodyear dacht ik...) banden te testen.
Deze auto komt dus ook nooit in productie

Geplaatst: 01 sep 2006 18:53
door 911-lover
Thomas Verheijen schreef:Die in Essen stond is de Maybach Exelero, een studiemodel van Maybach, om voor een bekend bandenmerk (goodyear dacht ik...) banden te testen.
Deze auto komt dus ook nooit in productie

Het bandenmerk (ik wist niets van het verhaal maar toch) is
Fulda vemoed ik
En heet de band niet Exelero
-zie linksboven op de foto-